Tropen/koele thermostaat

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Tropen/koele thermostaat

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234785
    Mantagek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik heb een C25XE in m’n Astra F gehangen, maar met een kleinere radiateur omdat de orginele niet past zonder in het front te gaan zagen…..
      Dus wil ter compensatie en een thermostaat monteren die bij 80 graden opent en niet bij 92 graden zoals de orginele. Nu heb ik er eentje gevonden bij Mathijssen, maar aangezien ik al genoeg uit gegeven heb begin ik langzaam op de kleintjes te letten…..
      Dus wie weet waar deze thermostaat orgineel uit komt, want Opel leverd deze niet. En ook andere aanbieders leveren geen koelere thermostaten voor de C25XE en X25XE.
      Hier is de link naar Mathijssen

      Groeten Remco.

      #17844897
      jblfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        wat voor radiateur heb je er nu in ?

        heb ik mijn kadett v6 een van een calibra turbo en dat koelt gewoon perfect

        #17844898
        Mantagek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Thnx voor je reactie. Ik heb de radiateur van een Vectra B 1.6 16v geplaatst en dat heb ik van een Duits forum. En hij schreef erbij dat die het in combinatie met een tropen thermostaat prima doet en aangezien ik problemen liever voorkom dan oplos… Want ik gebruik de auto alleen in de warmere maanden van het jaar.

          #17844899
          jblfreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ow ok misschien dat deze persoon je kan vertelleb waar je een thermostaat kan krijgen

            mijne zit de orginele nog in en werkt goed en word zeker niet warm ben alleen benieuwd hoe t van de zomer word

            #17844900
            Mantagek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb geprobeerd contact met hem te krijgen, maar helaas zonder resultaat…. Het zal waarschijnlijk een orginele thermostaat zijn die eigenlijk in een ander merk thuis hoort, maar toevallig in hetzelfde thermostaathuis past.

              #17844901
              Calibrainpower
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik heb destijds bij de dealer een thermostaat van een Vectra A 1.8 besteld en die was dan bedoelt voor Afrika geloof ik. Het is in ieder geval een 82 graden thermostaat. Bijkomend voordeel is dat je een losse thermostaat krijgt en niet dat onnodige ( dure ) thermostaathuis van een V6. Die losse past gewoon op de plaats van de originele thermostaat, dat is gewoon een bajonet sluiting!
                Nou is het wel dat ik hem later nog een keer wilde bestellen maar toen kreeg ik gewoon een originele ipv de 82 graden, dus weet niet of ze nog te leveren zijn.

                #17844902
                Mantagek
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Thnks voor de tip! Ik ben gelijk op Masterbase gaan zoeken, maar ik vind er helaas geen 82 graden thermostaat tussen. En afgaande op de afbeelding past dat type thermostaat ook niet. Maar ik heb in mijn vorige zoektocht blijkbaar iets over het hoofd gezien, want ze bieden hem wel aan voor de Vectra B i500. Al is het nog op aanvraag, maar ik ben wel weer een flinke stap verder dankzij je Vectra tip!

                  #17844903
                  Calibrainpower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Graag gedaan :).

                    #17844904
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      i500 thermosstaat is hetzelfde als de thermosstaat voor de 2.5 V6 / 2.6 V6 / 3.0 V6 / 3.2 V6

                      Willem

                      #17844905
                      syl-astra
                        Lid sinds:
                        3 October 2007

                        [rquote=1902299&tid=145298&author=Mantagek]Thnx voor je reactie. Ik heb de radiateur van een Vectra B 1.6 16v geplaatst .[/rquote]

                        waarom niet een radiateur van een astra met airco
                        die is wat lager en past onder je slot plaat
                        dan hoef je niks te verzagen

                        werkt ook in de zomer maanden goed
                        rij er al 2 jaar mee

                        #17844906
                        rpjverhoev
                          Lid sinds:
                          13 March 2006

                          en waarom kijk je niet eerst of het zoiezo problemen oplevert als je met een wat kleinere radiateur gaat rijden, misschien koelt ie gewoon genoeg, en hoef je dus niets aan te passen..

                          Mvg rene

                          #17844907
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            Courteny Motorsport UK.

                            #17844908
                            Mantagek
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @Wim V6: Dat klopt inderdaad, maar voor de i500 hebben ze ook een 82 graden thermostaat.


                              @syl-astra
                              : Thnks voor de tip, ik heb zo’n beetje elk Nederlands, Duits en /engels forum doorgespit op zoek naar alle mogelijke handige informatie voor de ombouw maar die optie ben ik niet tegen gekomen of ik heb er overheen gelezen. Ik zet ‘m in ieder geval op de harde schijf :cool:


                              @rpjverhoev
                              : Ik ben meer van het type voorkomen is beter als genezen, dus dat is geen optie….


                              @Jerremy
                              : Thnks vor de tip, staat sowieso erg veel handige info op die site!

                              Maar wat mij betreft mag deze op slot, ik ga deze week navraag doen bij de lokale onderdelen boer voor de i500 thermostaat en als dat niks word bestel ik ‘m alsnog bij Courtenay of Mathijssen….
                              Bedankt voor jullie hulp!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.