Werking dynamo-koeler

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Werking dynamo-koeler

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234030
    Pastra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 February 2007

      Hallo,

      Op welk moment slaat de dynamokoeler aan?
      Draait deze constant mee of slaat de koeler aan bij een bepaalde temperatuur van de motor/koelvloeistof?

      Gr.
      Pastra

      #17833476
      jblfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        bij mijn kadett heb ik m constant draaiend aangesloten

        maar orgineel zou ik het echt niet weten

        #17833477
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Origineel werkt deze als de Temp. schakelaar van de Nakoeler zijn temperatuur heeft bereikt.

          Willem

          #17833478
          Mantagek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ligt ook aan het type motor, want bij de X25XE zit er een kapje om de V snaar poelie met een soort ‘snorkel’ die continu lucht aanzuigt naast de motor. Ik denk dat de dynamo, gezien zijn onhandige positie onder het uitlaat spruitstuk, het voornamelijk bij file rijden erg warm zal krijgen. Dus continu laten koelen zoals JBL freak heeft gedaan lijkt me persoonlijk geen overbodige luxe als je de keuze hebt…

            #17833479
            drakos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2010

              op mijn ‘donor’ miste het buisje vanaf de koelmotor naar dynamo. aan de sporen te zien zat hij er ook al flinke tijd niet op.(en ik weet dat de vorige eigenaar er min 3 jaar niet naar gekeken heeft)
              zowel de startmotor als de dynamo mankeren niks.

              is naar mijn idee inderdaad voor warmere landen en file’s.

              maar als je de keus heb, gewoon constand; kan nooit kwaad om hem lekker koel te houden

              #17833480
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Wij hebben hebben al vaker dynamo problemen gehad door onvoldoende koeling bij de V6en, de dynamo koeler is wel een belangrijk onderdeel, welke vaker dan eens kapot gaat (ventilator zelf.

                Willem

                #17833481
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Werkt samen met de sec wpomp op een C25XE iig.
                  Ik moet ‘m er ook op hebben ,motor wordt naar mijn zin veel te warm nu al met de buiten temperaturen die weer omhoog gaan, zodra je file rijd (stads verkeer, lage snelheden /toeren). Ga zelf een maat radiateur laten bouwen, heb helaas geen aanlsluiting over voor deze waterpomp.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.