Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2015 om 15:34 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270301
Bij mij heeft hij altijd slecht gelopen op 95, daarom reed ik op 98. Hersft vorig jaar is het lampje ook gaan branden. Altijd bij lage toeren. Na enkele maanden en eerst spoelen van het blok de nokkenas accumulatoren (variabrle kleptiming) laten vervangen. Nu sinds ca 1,5 maand is het probleem weg en loopt hij ook weer goed op euro 95, is een stuk rapper en zuiniger geworden.
Heb in de zomer 1 van de winterwielen 235/45/18 en in de winter 1 van de zomerset 245 achterin liggen. Werkt perfect, door de dealer zo geadviseerd en werkt perfect. Ik heb wel de orginele krik erbij, maar als je de pechservice van opel hebt komen ze bij een lekke band gewoon wisselen. Voor zover ik weet geen andere mat, bij de zomerband ligt het afdekdeksel een paar mm hoger.
Stoelverwarming idd terugroep aktie, het zitvlak van de bestuurdersstoel. Deze week bij dealer geweest voor onderhoud en terugroep zaken. Waaronder stoelverwarming. Alleen heeft opel het verkeerde deel (niet voor sportstoelmetventilatiefunctie) naar de dealer gezonden. Kunnen ze pas zien als alles open is en kapot geknipt. Helaas goede mat in backorder bij opel, wachten duszonder stoelverwarming.
Bij mij is het seinen door tegenliggers in elk geval over en staat de verlichting beter. Was minder dan een zeskantje in de basisinstelling. groet
Mijne heeft dat ook gehad, basis instelling was net te hoog. Je kunt net als bij de “oude” verlichting op de koplampen een basis meegeven. Mijne een heel klein beetje naar beneden (laten doen bij dealer) gezet, meteen ook meer profijt van het grote licht (meer naar voren). Zelf er wel eens voor gezeten met een andere wagen, ziet er wel indrukwekkend uit met de xenon als je het achter je aan hebt
5w30, 10w40, 15 w40 is de vloeibaarheid bij normering afgesproken temperatuur. 10w in de zomer en 5 w in de winter is niet raar. 5w vloeit beter in kou. Voorbeeld van stroop uit een pot en schenkstroop. Bij dezelfde temperatuur is het 1 vloeibaarder dan het andere. De toevoegingen/dopes verschillen per merk. Als je het verschil boven wilt krijgen is het bijna wetenschappelijk onderzoek. De api code, ook op het blik is een kwaliteitnorm. Als het huismerk hema, aldi of whatever dezelfde code heeft als een oliemerk als kroonolie, shell helix oid. Voldoet het aan dezelfde norm. Ik ben geen automonteur, maar scheepswerktuigkundige en kies voor de merkolie. Mijnervaring is oa dat het verbruik van smeerolie een fractie lager is. Kort gezegt: olie 10w40 van de aldi smeert volgens mij net zo goed als die van een duurder merk. De zgn dopes maken het verschil. Zonder verder blikken en datasheets naast elkaar te houden, mijn mening. Ja er is verschil in prijs, waarvan een deel omdat er een gerenormeerd merk opstaat en en een deel omdat het een andere kwaliteit is. In aanvulling hierin… Ook brandstof per aanbieder verschilt
Die olie indicatie 5w30 of 10w40 hebben heeft te maken met de viscsiteit van de olie. het eerste met nummer met koude en de tweede met warmte. De letters (ik meen dat ze dat Api index noemen) staat voor de kwaliteit, bv sg/cd. Mindere kwaliteit als de norm van de fabrikant zou ik er niet in kiepen. Olie mengen (dwz minerale en synthetisch) zou ik achterwege laten. Mengbaarheid is hier oa een issue. Vlokken van olie heb ik zelf al eens meegemaakt, omdat ik per ongeluk het verkeerde blik uit de schuur pakte. Op het filter en die extra liter olie zou ik niet bezuinigen, filters zijn er niet voor niets. In de zeescheepvaart wordt smeerolie van de voortstuwing over het algemeen gecentrifugeerd en gefilterd, bijvullen is daar het moto en niet vervangen. maw longlife. Hoe eea met normering zit, schooltje is een tijd geleden…..
Je kan het best contact zoeken met de dealer, ik kan in deze niets voor je betekenen. Ben benieuwd wat het vermogen wordt.
Niet alle insignia sw configuraties / bouwnummers zijn ermee uitgvoerd. Men kon mij niet vertellen waarom. In het begin met de vele sw problemen met mijn koets, heeft het tussendoor wel gewerkt??
Hallo cabriopro. De software wordt per auto, dus op met motorcode ed binnengehaald en op je auto geflashed (ze zullen er dus wel wat mee kunnen). De verschillen tussen normaal, tour en sport zijn gelijk aan de orginele configuratie. Vermogens gaan in wel in beide omhoog en door de hogere gasrespons in sport ga je als een rakket. Meeste tijd in de download vanaf eds zitten, flashen is binnen 10 minuten gebeurd. Verder geen rollerbank oid, maar jemerkt het verschil…
De motor is vooral soepeler in de lage toeren, meteen bij de tijd ipv eerst “op gang komen” bv bochten in stadsverkeer. Mijn auto is uitgerust met flexride, waarbij over het gehele bereik is gechipped (het is mogelijk bij sommige motoren onder de sportknop alleen te chippen). In de normaal stand, komt het vermogen vanaf ca 3500rpm op gang. Onder de 3500rpm zijn de schoenen ook een stuk groter, alleen gaat het wat beheerster. Onder sport is ie heel erg bij de tijd, als wilt kun je het wat nerveus noemen. Je hebt in het dagelijks verkeer een hoop lol, meestal ben je de snelste. File rijden is minder fijn, als je het gas aait dan gaat ie al. Kosten waren ca 500 eurotjes. Let wel, euro95 lust ie wel maar is niet meer het favo drankje. Verbruik is bij 50/50 gebruik
zie dat je een 2.0 turbo hebt. Die kan van 220pk naar 305 met 450nm. Ik heb eerst een aantal maanden orgineel gereden en daarna laten chippen naar 305, rijden gaat allemaal soepeler. Verbruik gemiddeld op 1 op 10, en dan is het met recht een autobahn kanon. Auto is door de dealer in Hellevoetsluis “geflashed” met EDS software. Weet dat ze inmiddels een groot aantal met deze software hebben uitgerust
5 september 2011 om 15:58 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890201Ken dit probleem. Heb voor een aantal jaren een Senator B 24 klepper gehad, had het zelfde. Verschillende nieuwe accu’s, een tweetal gereviseerde startmotoren en nieuwe (geen revisie, die was er al onder gegaan) dynamo verder, bleek het aan het laatste te liggen. Jaren van ergenis opgelost en toen ging ie weg. Bendix van de startmotor ging te zwaar, dit door de warmte uitstraling van de motor. Laten staan een een 2@3 uurtje later gewoon starten. IS wel k.. als je ergens staat en niet weg kan, been there done that. succes.
Bovenin info display zijn gordels op achterbank vast/los. als de gordel losklikt tijdens rijden gaat alarm. tevens kun je zien bij begin rit welke vast. bij mij staat het in het instructie boekje vermeld, is overigens een optie, volgens mij ism zij airbags achterin
[rquote=1878482&tid=114201&author=2000][rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?[edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup[/rquote]
Staat er nu een bij de dealer in Hellevoetsluis, 2.0 Turbo 305pk
15 februari 2011 om 16:38 In reactie op: Software / Elektrisch / Mechanische problemen, iemand? #17817142Was in ieder geval een bekend probleem bij Opel, werd dan ook meteen een of andere unit besteld en ingezet / geprogrameerd. Verder waren de groevende achter schijven een bekend probleem. Alle zaken zijn door de dealer erg goed afgehandeld, pluim wat dat betreft. Beroerder is die indicatie, die nu voor de 3e of 4e keer terugkomen. Afgelopen zomer zaten een hoop storingen in het systeem, welke niet in de auto werden aangegeven maar wel fijn zijn om te weten. Bijvoorbeeld een of andere comms fout tussen de hoofd CPU en de module van het ABS, de woorden van de monteur waren toen: dan werkt het dus niet meer. Maar goed, toen werkte er meer niet meer.
15 februari 2011 om 08:12 In reactie op: Software / Elektrisch / Mechanische problemen, iemand? #17817140Nee, geen trekhaak. Heb hier ook al dingetjes over gehoord. Alle verlichting achter uit. Achterklep harder dicht gooien hielp. Kon het ook simuleren door de achterklep zachtjes te laten zakken en automatisch te laten dichttrekken.
De Continental Sports Contact 3 (245/45 ZR18). Voorbanden vervangen na 23k (laatse 4k gechipt), wederom Conti’s eronder. Weet niet wat er om gaat bij volgende keer 4 nieuwe zomerbanden, de Conti’s bevallen wel goed. Winterbanden de Bridgestone Bliztrack (235/45 18), nu ca 5000km. Deze bevallen goed. Voorheen Toyo Proxes onder een Senator 24V gehad, was een dure hobby (ca 9 @ 10 k / set aandrijvende wielen. Wel een hoop grip, maar dan ook echt glad). Schoonpapa heeft Dunlops (type?) in 245/45 18, nu ca 35k en nog niet half weg (op een 1.8 sedan).
Gister weer een zakje van 5 bij de dealer gehaald. In een week tijd een aantal vermist. Winterwielen zijn er vorige week af geweest om na te balanceren, zal het wel mee te maken hebben. Ze lubberen ook wat uit, wanneer ze er niet recht af getrokken worden (gister gemerkt). Inmiddels ook het logo van een van de wielnaafdoppen kwijt geraakt. Nieuwe in bestelling, prijs?? De dopjes kosten uit mijn hoofd 20 cent (moet nog betalen). Je kunt er een berg halen, voordat je arm bent
Heb het zelfde probleem. Gezien de prijs van die dingen, ben ik nog niet aan de gang geweest om te kijken wat te doen. Mijn schoonvader met een Insignia sedan heeft overigens hetzelfde probleem. Na het wassen de dopjes weer aanduwen zorgt er wel voor dat het verlies beperkt blijft. Zeker wanneer je de wielen afspuit met hogedruk tijdens wassen (of wasstraat zoals schoonpapa)vliegen ze nogal eens om de oren.
K?$#%^&%$! krijg het dus niet voor elkaar om het na uploaden naar internet er in te zetten. Nu zijn het inderdaad lilliputter plaatjes. Dan maar zo:argue
Heb de sport uitvoering ST, welke standaard is verlaagd. Schudden op zich geen last van. Wel dat de kleine man wagenziek wordt achterin. Zit zelf ook wel eens op de achterbank, en ja af en toe is het net een achtbaan. Flexride in Tour helpt dan wel iets, moet het er wel op zitten. Bandenspanning met 245 45ZR18 op 2.3bar voor en achter. Hierbij slijten de banden ook recht af.
Is wel 4 keer opletten, maar de TC pakt wel goed op om in de rechte te blijven. Bochtjes is een ander verhaal, maar met de winter schoenen aan kun je het wel aardig in bedwang houden.
Mijne heeft een flashtune van EDS tuning ondergaan (EDS-motorsport.de). Het is inderdaad mogelijk de software alleen onder de Sport knop te plaatsen in het Flexride systeem. Dit is alleen niet voor alle typen mogelijk, zelfs niet wanneer de motorisering hetzelfde is. Met andere woorden; het is auto afhankelijk. Ik heb de tune in het gehele bereik laten doen, zeker met oog op het afgenomen (beloofde) brandstof verbruik. Hiervan heb ik nog niet echt een groot verschil waargenomen, loopt nu 10,3l/100km gemiddeld. Wanneer je nu de “sport” activeert is het net of je in een raket zit, is wel leuk (kijken naar pedaal alleen volstaat dan) maar zeker niet praktisch. In het NL verkeer is de “Normale”modus met update beter te rijden. Motor is wel veel soepeler, ook in lage toeren (statsverkeer) en je hoeft niet meer te wachten tot er wat gebeurd.
Succes met je keus.
Mijne (=benzine) door EDS laten doen (flashen van de software), bevalt super. Op hun site staan de nodige opties (http://www.eds-motorsport.de). Kijk wel uit ivm fabrieksgarantie. Succes
Interieur van mijn Insignia.
PS foto is nog van dealer website -
AuteurBerichten