Software / Elektrisch / Mechanische problemen, iemand?

Forumindex Forums Modellen Insignia Software / Elektrisch / Mechanische problemen, iemand?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232768
    LoodsjeB
      Lid sinds:
      27 November 2010

      Nu voor de 3e keer een probleem met de akoestische indicatie in de auto. Oa. knipperlichten, gordel en parkeersensoren. Plots valt deze weg, meestal met parkeren. Heeft al in een buts in de achterbumper gezorgd. Volop gepiep met inparkeren waarna ineens stil tegen een obstakel, zonder piep. Al een keer een unit vervangen (omdat de achterverlichting van mijn ST niet meer werkte (door oom agent op gewezen in het donker) en hier mee samenwerkt?). Vervolgens een software update en nu 4 maanden later is het weer zover. De auto een half uurtje laten staan, alles gereset en weer werken. Binnenkort maar weer naar de dealer. Na een jaar al een behoorlijke lijst met wat kapot (zowel mechanisch als elektrisch, oa achterlichten, remmen, dashboard compleet zwart etc), nu nog garantie maar…. Wel al een jaar garantie bij gekocht, omdat ik op het moment niet veel vertrouwen in de Opel techniek heb, auto heeft al 3 keer voor 2 dagen bij de dealer gelogeerd. Ben ik de enige met dit gek…. (volgens de geleerden zijn er maar weinig problemen)? Is een prachtkar en rijdt fantastisch, maar toch. Ben benieuwd.

      #17817139
      nicocorsa
        Lid sinds:
        6 June 2006

        ik zelfheb een paar kleine prulletjes aan dewagen gehad . diezich zelf oplosten

        als ik snel achter uit rijdt en dan in voor uit rijd terwijl dewagen achterbolt blijft depark pilot soms gewoon gaan mitsik een obstakel nader . maar ditligtdenk ik aan mijn eigen fout .

        en een spiegeldiesoms moeilijker inklapt . eens hetvries weeren koude door isgaa ik deze demonteren kuisen en smeren en zaltwelopgelost zijn .

        overjouw verlichting toevallig trek laten plaatsen of zo en waren hetderemlichtendieniet meerwerkte

        #17817140
        LoodsjeB
          Lid sinds:
          27 November 2010

          Nee, geen trekhaak. Heb hier ook al dingetjes over gehoord. Alle verlichting achter uit. Achterklep harder dicht gooien hielp. Kon het ook simuleren door de achterklep zachtjes te laten zakken en automatisch te laten dichttrekken.

          #17817141
          nicocorsa
            Lid sinds:
            6 June 2006

            zou het mss dan niet kunnen te maken hebben met die sensoren die meten als er iets tussen de achterklep komt . als hij sluit of moet over schakelen naar de buiten verlichting .

            weet het niet heel van buiten maar weet nooit . heb al wel een vernomen dat hier rond wel een probleem was . 1 maal hier zelfs voor gehad

            #17817142
            LoodsjeB
              Lid sinds:
              27 November 2010

              Was in ieder geval een bekend probleem bij Opel, werd dan ook meteen een of andere unit besteld en ingezet / geprogrameerd. Verder waren de groevende achter schijven een bekend probleem. Alle zaken zijn door de dealer erg goed afgehandeld, pluim wat dat betreft. Beroerder is die indicatie, die nu voor de 3e of 4e keer terugkomen. Afgelopen zomer zaten een hoop storingen in het systeem, welke niet in de auto werden aangegeven maar wel fijn zijn om te weten. Bijvoorbeeld een of andere comms fout tussen de hoofd CPU en de module van het ABS, de woorden van de monteur waren toen: dan werkt het dus niet meer. Maar goed, toen werkte er meer niet meer.

              #17817143
              nicocorsa
                Lid sinds:
                6 June 2006

                soms gooit men ook een fout code door een kort spannings verlies of een of ander wat totaal geen probleem is .

                als je de fout kan terug maken dan is dit sneller op telossen dan fouten die maar eens af en toe terug komen . wantje kan weleens wat vervangen . maar wie gaat dan de klantvertellen dathet opgelost is en dat is toch wathij graag gewilt had.

                ik zelf heb ook groeven in mijn schijven maar was er wat laat bij en weinig tijd voor gehad . maar zo erg is datook weerniet in mijn ogen .

                elk probleem is op te lossen als de klant de juiste info geeft en dedealer het probleem juist aanpakt en ook voldoendeuitlegd aan de klant die hetvoertuig op haalt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.