Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oplossing ligt in het menu van je radio.
Ik wil helemaal geen rotzooi achterop mijn auto. Als ik dan toch persé wil fietsen op mijn vakantieadres huur ik er wel een paar.
De achterklep is namelijk ook niet ontworpen als lastdrager, daar zijn vrachtwagens voor. Als je een gebruikte auto koopt van een aantal jaren oud en er heeft een trekhaak op gezeten of als die nog aanwezig is, zou je voor de lol de buitenmaten van je auto eens exact na moeten laten meten. Veel auto’s zijn in de jaren dat ze als trekker hebben gefungeerd gewoon langer geworden, zeg maar, uit elkaar getrokken. Een personenauto is er om personen te vervoeren, niet om als vrachtwagen te dienen.
Een grondige check-up van de airco lijkt mij hier op zijn plaats.
Inderdaad, ketting.
Maar dat wil niet zeggen dat die ook onderhoudsvrij is. De spanning van de ketting moet wel degelijk na een bepaalde periode worden gecontroleerd.
Maar vanwaar dat wantrouwen t.a.v. de dealer? Als de dealer het niet weet heeft die een levensgroot probleem, want dan zal hij de technische specificaties van de andere Opel modellen ook niet weten.
Op je vraag van 26 augustus 2022 heb ik op 4 december 2022 gereageerd. Het is nu 4 maart 2023 en het blijft stil van jouw kant, wat vreemd is omdat je hulp vraagt maar dan zelf niet thuis geeft.
Het lijkt mij dat er, zoals bij de meeste auto’s een zekeringkastje onder de motorkap zit, of anders links onder het dashboard bij de voetenruimte. Als je die opentrekt zie je snel of er al dan niet een zekering kapot is. Maar hou er rekening mee dat een zekering niet zomaar doorbrand. Dat heeft altijd een reden.
Het is natuurlijk altijd een afweging, kosten baten, vooral bij auto’s uit de A klasse. Maar als zo goed als alle nieuwe modellen zijn uitgevoerd met volledig led verlichting zou het mooi zijn als je daar als fabrikant ook jouw A klasse van liet profiteren, toch?
Ik hen overigens nog van plan om ook de achterlichten te vervangen voor led lampen om ze vervolgens gelijktijdig te laten branden met de DRL. Want dan ben je ook voor het achteropkomende verkeer eerder en beter zichtbaar.
Tuning Opel Karl | Tuning vanaf € 250,- | Vtune Chiptuning
https://vtune.nl › tuning-opel › opel-karl
Vtune heeft voor iedere Opel Karl benzine versie een Tuning op maat! Direct meer souplesse in uw Opel Karl zonder risico, 100% veilig en betrouwbaar!Omdat ik toch een melding op mijn dashboard kreeg heb ik een paar anderen besteld bij Bol.
Het is de TLVX T20 7443W21/5 Hig pPower Led Canbus. Die geven geen melding maar wel een bak licht, wat uiteindelijk ook de bedoeling was. Prijs € 29.95 en dat is voor deze lampen niet duur.
Ik denk dat Arie het probleem al heeft opgelost want het blijft stil van zijn kant.
Wat mij is opgevallen, is dat na een beurt wanneer de motorolie is vervangen er een mededeling op het display komt: Motorolie 100 %. Maar al na korte tijd komt er te staan dat de kwaliteit nog maar 80 % is. Dat gaat in een behoorlijk tempo zo door. Benieuwd bij welke waarde hij aangeeft dat de olie vervangen moet worden, want een (kleine) beurt doe je eenmaal per jaar. Maar als dit tempo zo doorgaat duurt het geen jaar.
Die handgreep, daar begrijp ik ook echt niets van, dat is toch echt een verkeerde bezuiniging. Voor wat betreft de hoedenplank, daar heb ik nog wel een opmerking over, de randen zijn namelijk behoorlijk scherp. Als je daar met het inladen van een paar tassen met je handen tegenaan stoot heb je gelijk het vel van je handen. Het is mij namelijk al twee keer gebeurt. Ik zal binnenkort die rand onderhanden nemen om ontvelling van mijn handen te voorkomen.
Maar verder ben ik behoorlijk tevreden over de Karl en zeker over de loopcultuur van de drie cilinder, die tot de beste, zelfs beter dan de drie cilinder van Ford wordt gerekend in de kleine klasse. Maar kleinigheidjes hou je altijd, zoals het niet af fabriek leveren van Led verlichting en een dempingsplaat onder de motorkap, en inderdaad, zoals ook hierboven al aangegeven geen kofferbakverlichting. Dat zijn toch wel kleine missers.
Om nog even terug te komen op je vraag of ik geen foutmelding kreeg: in eerste instantie niet, maar een paar dagen later wel, toen stond er op het display, code 21/22. Wat betekend dat de zijmarkeringslichten links en rechts defect zouden zijn. De oorzaak is dan dat de ledlampen te weinig vermogen vragen. Maar de lichtopbrengst is gewoon prima. Als ik de melding met de menuknop op de richtingaanwijzerhandel wegdruk, blijft hij een paar dagen weg om dan vervolgens weer terug te komen. Als ik dat wil voorkomen moet ik andere ledlampen kopen met canbusaansluiting.
Wat denk je hiervan? http://www.osram.com
Goede morgen. Het is de 7915CW-02B, en die voldoen prima.
Er wordt geadviseerd om voor en achter niet te wisselen om de eenvoudige reden dat je voor niet meer profiel zou moeten hebben dan achter. E.e.a. zou met name bij regenval en het rijden door plassen een negatieve invloed hebben op de koersvastheid. Ik heb het niet zelf verzonnen.
Maar ik zou zeggen, steek je licht eens op bij een specialist.
Nee, het dashboard geeft geen melding.
Nog even ter aanvulling: https://hilox.eu/h4-led-dimlicht-xtr-bl … evolution/
Kosten een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Dat is inderdaad wel een dingetje wat vaak wordt vergeten en daardoor veel ellende kan veroorzaken. Regelmatige controle van de afwateringsgaten is dan ook heel belangrijk.
Nou, vooruit dan maar en voor de volledigheid.
Het zijn Osram dagrijlampen van het type, Ledriving Premium SL W3 x 16q 12v 1.5w 79 15 CW-02B en ze voldoen prima.
Ik heb er € 30,00 voor betaald. http://www.osram.com
Als je nog interesse hebt bij H4 ledlampen: Hilox H4 ledlampen zijn uitstekende vervangers voor je standaardlampen.
Beste Corsaliefhebber,
Hierbij kom ik mijn belofte na je te informeren betreffende een oplossing voor het vervangen van de standaard dagrijlampen voor led.
Ik heb een paar Osram dagrijlampen gevonden. Iemand die, net als ik, ook actief is op het forum van de VW drieling had een extra paar van die lampen. Hij was zelfs zo vriendelijk ze even langs te brengen daar hij toevallig op doorreis in de buurt kwam. En daar, mijn beste Corsaliefhebber, hebben we nu een forum voor. Niet persé om iemand spullen achterna te brengen, maar wel om zaken die jij wel weet en iemand die dat niet weet op weg te helpen. Geweldig die man, toch?
O ja, de led lampen voldoen prima. Daar ging het tenslotte om.
Beste Corsaliefhebber, om nog even terug te komen op jouw korte lontjes reactie.
Na het lezen van jouw reacties heb ik je nog niet één keer kunnen betrappen op iets positiefs. Een forum is er specifiek voor om vragen te stellen over zaken waar je als bezitter van een bepaald model iets zou willen weten. Dan is dat niet, zoals jij dat noemt, enkel nemen.
Ook een constatering van mijn kant dat er weinig beweging is te zien op deze site, wat overigens een feit is, kun je niet afdoen alsof ik zou willen dat het forum maar tot het verleden zou moeten behoren. Ik zei enkel dat ik een gruwelijke hekel heb aan Facebook en dat het misschien beter was dat ík het forum zou verlaten. Maar ik kom mijn belofte na jou te infomeren wanneer ik een oplossing heb gevonden voor waar ik een vraag over heb gesteld.
Ik vraag mij hierbij wel af; hoe jij bent, als persoon in het dagelijkse leven naar je medemensen, sta ja dan ook om het minst of geringste op je achterste benen?
@ Corsaliefhebber:
Hoe weet jij dat ik een dikke kop heb? Wat ik wel weet, is dat jij een kort lontje hebt.
Maar als ik het heb uitgevonden zal ik het je hier laten weten, dan kun jij ook eens iets nemen. Oké?
@ Haasje 17: Dank voor de tip.
Euhh… nee, ik ben zeker niet de koningin of koning, wat je maar wilt. Maar als ik zie dat er vragen worden gesteld in verschillende topics waar helemaal geen reactie op volgt en wanneer ik vaststel dat er überhaupt weinig beweging is te zien op dit forum, dan is mijn constatering toch zeker legitiem te noemen. Dus, vanwaar deze geïrriteerde reactie?
Ik ben ook actief op het VW en Skoda forum en als je ziet hoe daar door de forumleden, waaronder ook verschillende autotechnici wordt gereageerd, dan is het toch niet vreemd dat ik constateer dat er hier weging tot geen beweging is te ontdekken.
-
AuteurBerichten