Kleine dingen.

Forumindex Forums Modellen Karl Kleine dingen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354976
    Arend1971
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2018

      Hoi, ben na een Kadett E, Corsa B GSI, Astra F en Astra G naar omzwervingen naar Renault Twingo, Chevrolet Kalos, Peugeot 107, Fiat Punto en Kia Picanto weer terug bij Opel en ik eigenlijk benieuwd hoe de Karl bevalt bij iedereen.

      Zelf heb ik een Karl Edition uit december 2015 in de kleur Silky Beige Metallic en de teller staat nu op 25.000 km.

      Hij bevalt mij prima maar er zijn altijd kleine dingen natuurlijk.

      1. Verlichtig. De Karl heeft wel verlichting in het vakje achter de pook maar in het handschoenenvakje zit geen verlichting. Moet ik bij de kofferbak zijn en ik ontgrendel de auto dan gaat mijn kentekenverlichting aan maar in de kofferruimte zelf zit geen verlichting. Ook raar dat de bediening voor de ramen en buitenspiegels onverlicht is.

      2. Bodem kofferruimte. De vloer is ongelijk door het reservewiel en ook bij een pechset met pomp is de vloer hobbelig.

      3. Er zit geen hendel aan het plafond om je vast te houden aan de passagierskant. En ook achterin ontbreken ze.

      4. Geen touwtje(s) aan de hoedenplank.

      Verder bevalt hij mij prima. Zijn er ook andere Karl rijders die zich ook aan deze dingen ergeren en er wat aan gedaan hebben? Kofferruimte heb ik een houten plaat in gemaakt en daar de mat van de bagageruimte op geplakt maar ook een harde schaal was een optie. Voor de rest van de ergenissen geen oplossing nog. Dakhandgrepen zijn blijkbaar niet leverbaar (bij Opel) maar misschien dat iemand weet of ze aftermarket te bestellen zijn. En ik weet niet of er LEDjes zitten in de schakelaars van de ramen die je kan aansluiten. En is er iemand die kofferbakverlichting heeft ingebouwd?

      #18355452
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Die handgreep aan de passagierszijde vind ik ook een minpuntje en de touwtjes aan de hoedenplank ook. Hoe vaak heb je al na wegrijden moeten stoppen om hem weer naar beneden te doen? Verder vind ik het verbruik toch wel tegenvallen. Met mijn vorige auto (toyota Yaris) was dat toch wel beter. Toen 1 op 17,5, nu 1 op 15,5…

         

        #18368959
        SCHOP001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 September 2019

          Die touwtjes op de hoedenplank zorgen er echt niet voor dat de hoedenplank naar beneden gaat dus die mis ik ook niet.

          #18445544
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik denk dat je voor verlichting in de kofferbak zelf iets moet maken, want dat zit er niet in ook niet op de Innovation uitvoering.
            De knoppen van de schakelaars zijn niet verlicht, dit is ook niet voorzien zo lijkt het, want zowel in DLD als in NL op de Innovation zit het ook niet (en is geen optie in een pakket).

            Wat betreft de kofferbak mat, tsja dat is gewoon een dik stuk stof, als je handig bent dan maak je iets van mdf en bekleed je dat met stof.

            #18509207
            Karlciti
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2022

              Die handgreep, daar begrijp ik ook echt niets van, dat is toch echt een verkeerde bezuiniging. Voor wat betreft de hoedenplank, daar heb ik nog wel een opmerking over, de randen zijn namelijk behoorlijk scherp. Als je daar met het inladen van een paar tassen met je handen tegenaan stoot heb je gelijk het vel van je handen. Het is mij namelijk al twee keer gebeurt. Ik zal binnenkort die rand onderhanden nemen om ontvelling van mijn handen te voorkomen.

              Maar verder ben ik behoorlijk tevreden over de Karl en zeker over de loopcultuur van de drie cilinder, die tot de beste, zelfs beter dan de drie cilinder van Ford wordt gerekend in de kleine klasse. Maar kleinigheidjes hou je altijd, zoals het niet af fabriek leveren van Led verlichting en een dempingsplaat onder de motorkap, en inderdaad, zoals ook hierboven al aangegeven geen kofferbakverlichting. Dat zijn toch wel kleine missers.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.