Fietsendrager op achterklep Opel Karl

Forumindex Forums Modellen Karl Fietsendrager op achterklep Opel Karl

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361743
    tamiya
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2011

      Sinds enige tijd hebben we een Opel Karl als 2e auto. In verband met wijziging werk, wordt Karl binnenkort onze enige Privé auto(krijg een bestelbus voor werk).

      Onze volgende vakantie willen we graag de mountainbikes weer meenemen. De Karl mag geen aanhangers trekken, dus een trekhaak plaatsen vind ik onzin. Nu zitten we te kijken naar een fietsendrager op de achterklep. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik kom verschillende sets tegen, maar ik heb zo’n idee dat dit universele systemen zijn :scratch:

      #18367681
      hoofmario
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2019

        Gewoon trekhaak van brink er op heb zelf er al jaren 2 electriciteitsnet fietsen op staan

        totaal kogelgewicht 60 kilo

        #18445538
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Als je een drager op je achterklep wilt zetten, dan kan dat natuurlijk.
          Maar je moet wel een lichtbalk plaatsen, omdat de fietsen voor jouw achterlichten zitten.
          Hiervoor moet je een 7 of 13 polige stekkerdoos laten plaatsen.
          Meestal kost het dan niet veel meer om gelijk een complete trekhaak te laten plaatsen.

          Daarnaast is een trekhaak fietsendrager beter, vind ik persoonlijk, dan 1 die aan je achterklep hangt.

          #18515994
          Karlciti
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2022

            Ik wil helemaal geen rotzooi achterop mijn auto. Als ik dan toch persé wil fietsen op mijn vakantieadres huur ik er wel een paar.

            De achterklep is namelijk ook niet ontworpen als lastdrager, daar zijn vrachtwagens voor. Als je een gebruikte auto koopt van een aantal jaren oud en er heeft een trekhaak op gezeten of als die nog aanwezig is, zou je voor de lol de buitenmaten van je auto eens exact na moeten laten meten. Veel auto’s zijn in de jaren dat ze als trekker hebben gefungeerd gewoon langer geworden, zeg maar, uit elkaar getrokken. Een personenauto is er om personen te vervoeren, niet om als vrachtwagen te dienen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.