Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je geen bonnetjes heb gekregen bij de aanschaf wordt dat wat lastig.
Ik weet dat tunex voor de 1.4 uit 2012 (140pk) maar 1 chiptuning optie heeft en dat is naar 165 pk.
Het kan zowel de velgen als de banden zijn.
je velgen kunnen krom zijn of nog steeds niet goed gebalanceerd
je banden kunnen een ei hebben waardoor ze niet perfect rond zijn. In dit geval kan het issue oplossen als de banden warm zijn.Of de bandenboer dat had moeten zien weet ik niet, als het je banden zijn dan ziet hij het denk ik niet dat is vaak erg subtiel.
Een idee is om eens met een andere insignia met hetzelfde blok te gaan proefrijden. Dan kun je meteen merken of dat trillen normaal is of niet.
Wat bedoel je met “ook regenereert de auto elke 100 km” ?
ik ken tsb enkel als “technical safety bulletin” https://en.wikipedia.org/wiki/Technical_Service_Bulletin
in dat geval zou het betekenen dat het om een bekend probleem gaat.3 november 2017 om 21:25 In reactie op: Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank #18349586Foto’s 27.13 horen allen bij uitleg nummer 13 (27 is het hoofdstuknummer 13 de stap).
Blijkbaar hoef je enkel een schroef los te draaien en kun je dan de kap met de verstelhendel loshalen ( of in ieder geval dat stuk gordel er zo uitkrijgen).
Succes.29 oktober 2017 om 11:16 In reactie op: Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank #18349449Volgens het haynes boek moet het zo :)
advies koop dit boek super handig als je gaat sleutelen heeft mij al meerdere malen geholpen.
Helaas wel beperk tot 2 motoren (1.8 benzine en 2.0 diesel), maar buiten de motoren om blijft de auto hetzelfde.
Volgens mijn haynes book moet het als volgt:
1: Verwijder voorbumper
2: Draai 2 schroeven los in een plastic kap aan de voorzijde van de auto die de lap klemmen (als de bumper eraf is zie je wel welke ik bedoel)
3: Verwijder de plastic kap (deze zit aan de andere kant gehaakt)
4: Verwijder de stekker van de lamp
5: Draai de 4 schroeven los die de lamp nog op zijn plek houden.Bevestigen in omgekeerde volgorde.
succes alvast
Ik verwacht dat je dit al opgelost hebt intussen.
Zo niet, wat nog wel eens wil helpen is de accu er een paar minuutje af halen.Ik weet niet wat voor accessoire je op de + van je lampje wil zetten maar let er wel op dat dit geen grote verbruiker is.
De kabel is niet geschikt om vele watts te verdagen, doe je dat wel dan heb je kans da deze zal doorbranden met als mogelijk gevolg brand in je mooie auto.Zelf zou ik adviseren om een nieuwe kabel vanaf je accu te leggen naar achter toe (vanzelfsprekend gezekerd).
Dit is meer werk, maar zorgt dat je niet in de kabelboom van je auto hoeft te bewerken.Oke, bedankt Opeltje17 dat wist ik niet. Ik hoop dat die ellende mij nog lang bespaard blijft.
Een ketting vervangen is vaak toch een dure en tijdrovende klus.Ik hoor de ketting niet bij koude start. Er staat ook pas 150.000 km op de teller dus dat zou dan volgens mij ook nog niet aan vervangen toe zijn.
Vandaag de VVT sensoren losgehaald waarna ik een bijzondere ontdekking deed:
Kortom er zat veel metaalgruis op de sensor. Ik verwacht dat dit ervoor heeft gezorgd dat de VVT niet goed heeft gewerkt.
NU is niet zo heel lang geleden mijn turbo vervangen omdat deze defect was geraakt. Mijn vermoeden is dat dit nog een stukje nasleep daarvan is.
De olie heb ik na het vervangen van de turbo ook meteen vervangen maar blijkbaar zat er nog genoeg gruis in het blok. Dit kan ook niet voorbij de sensor het filter in omdat de sensor een soort van heel fijne zeef ervoor heeft zitten. Daar is het metaalgruis dus opgehoopt.
Nu alles schoongemaakt ook alle oliekanaaltjes met een wattenstaafje schoon gemaakt en hopelijk lost dit het probleem op.Hieronder nog een foto van de hoeveelheid gruis (best veel naar mijn idee)
Na het bezit van een Kadett E en een opel astra G heb ik vandaag een opel insignia opgehaald.
Het betreft een zwarte Insignia hatchback 2.0 Turbo in Cosmo uitvoering.
De eerste foto’s zal ik nu erop gooien, de rest volgt morgen ochtend (ik vind nu iets te donker om foto’s te maken).hierbij een nieuwe kleine vraag:
weet iemand of de schokdempers van een astra f passen op een astra g?
als ik online op de fotootjes kijk lijkt het wel te passen maar zeker weten is altijd beter :DVandaag is de auto verkocht en rijdt nu rond in Wageningen.
waarschijnlijk zal ik (de eerst komende tijd) dus niet meer op het forum zijn. Ik wens alle kadet liefhebbers en bezitters veel plezier nog met hun auto’s en projecten en ik wil jullie bedanken voor de hulp die ik heb gekregen. :Dik hoop dat ik gedurende het jaar nog een paar mooie kadettjes van jullie kan spotten het blijven immers mooie auto’s king:
heey vinci ziet er puik uit :)
Hallo allen,
na maanden van tubben en denken heb ik besloten dat ik de Kadett weg ga doen. :(
Op dit moment staat hij alleen maar in de regen /wind en weer buiten te staan en dat is niks voor deze auto.
Ik heb er veel plezier aan gehad maar het is voor mij beter om voor dagelijks vervoer voor iets gegalvaniseerds te gaan.
de twijfel is tussen een Astra type g of een switch naar een ander merk namelijk de Audi 80.
Mijn vader heeft al een Astra en dit is een prima auto en nog goed te doen qua onderhoud.
de Audi kwam naar boven aangezien dit een van de eerste autoos was die gegalvaniseerd was en ik hoop dat de techniek van deze niet zo moeilijk zal zijn.
De Kadett was voor mij een leerproject waar ik veel van heb geleerd. Hierin heb ik mijn theoretische kennis kunnen toepassen in een simpele vorm.
ondanks dat ik heel veel plezier met de auto heb gedaan wil ik hem toch wegdoen (vooral vanwege het feit dat de auto blijft roesten dus).het plan om te switchen naar een 2.0 16v gaat dus helaas ook niet door net als de spuiterij.
deze keuzes laat ik lekker over aan een nieuwe eigenaar. ;)Ik hoop dat ik een leuke nieuwe eigenaar kan vinden voor deze auto. Het liefst een liefhebber die verdergaat waar ik ben begonnen, maar op zijn minst iemand die ervoor zorgt dat hij de komende jaren op de weg gaat blijven. :D
ik zou het niet heel leuk vinden als ie als onderdelen auto gaat dienen.ik zet hem deze week op marktplaats voor 750 (vanwege biedingen enzo) logischerwijs is er voor jullie een betere prijs te regelen.
zoals Willem al zegt er zijn veel verschillende motoren. in je autopapieren staat vaak vermeld welke motor er in ligt.
ik zal echter een aantal mogelijkheden opdragen.– ik denk dat je ontsteking goed is anders had hij koud ook niet lekker gelopen.
aangezien het vrijwel alleen bij warm is heeft het iets te maken met je brandstof.een simpel ding wat je kunt proberen is het controleren van je luchthuis. Hier kan een winter en zomerstand op zitten. Bij de winterstand pakt de auto warme lucht welke hij vlak bij je motor haalt terwijl in de zomerstand hij de lucht voorin de auto pakt.
dan heb je bij de carburateur variant nog de mogelijkheid dat je choke blijft hangen.
of dat het sproeiertje van je carburateur vies is.bla bla bla.
kortom er zijn heel veel mogelijkheden welke echter ingeperkt worden als we weten wat voor blok je hebt en indien je dit niet weet of dit een carburateur of injectieblok heb.
dus graag dat eerst posten :)
Ik ben de laatste tijd druk geweest dus weinig tijd gehad om weer wat te posten.
de zomer velgen zijn weer in de schuur opgeborgen en de winter velgen/banden liggen weer onder de auto.
in het begin van november moest de kadett weer naar de keuring.
Na al mij n werk aan de auto ging ik hier met goede moed naartoe maarja zoals altijd is er wat te zeuren
dit keer echter geen ruitenwisserbladen die versleten waren
de auto remde ongelijk achter en een van de wiellagers achter maakte geluid.na onderzoek bleek helaas dat de apk mensen gelijk hadden :(
een van de wielremcilinders achter was net begonnen met lekken.
het geluid dat van het wiellager af kwam was bijna niet te horen maar oké.
dus maar weer nieuwe wielremcilinders besteld en nieuwe wiellagersOok heb ik me auto nog online gespot. Een foto van het Duitse autosport festival deze zomer :)
mijn det gaat deze winter ook door. al zal hij de weg niet veel gaan zien. Ik pak vaak de astra of de 207 van me ouders :P Staat nu gestald onder de carpoort maar als de nood hoog is moet ie toch de winter gaan trotseren. de zomer velgen zijn er wel vanaf nu weer op de originele opel velgen verder. :D
het plaatsen doe je door:
– de klep te openen
– dan is er verschil tussen links en rechts. de rechter komt op een gegeven moment (bij de klempunten) onder de linker
wanneer de onderste vervangen moet worden steek je je deze eerst achter de ander stang langs
– vervolgens haak je eerst de stang in de klep vast
– daarna haak je de stang in het span mechanisme (hoeft nog niet gespannen) (voor het er inzetten is een klein beetje buigen niet erg)
– vervolgend duw je de stang tegen het frame waar de stang aan zit gehaakt en duw je hem omhoog totdat deze in een gleuf valt.
en klaar is kees :afro
bij vragen hoor ik het weloeps dat is dubbel :(
het plaatsen doe je door de klep te openen
dan is er verschil tussen links en rechts. de rechter komt op een gegeven moment (bij de klempunten) onder de linker
wanneer de onderste vervangen moet worden steek je je deze eerst achter de ander stang langs
vervolgens haak je eerst de stang in de klep vast
daarna haak je de stang in het span mechanisme (hoeft nog niet gespannen) (voor het er inzetten is een klein beetje buigen niet erg)
vervolgend duw je de stang tegen het frame waar de stang aan zit gehaakt en duw je hem omhoog totdat deze in een gleuf valt.
en klaar is kees :afro
bij vragen hoor ik het welook vanuit de betuwe prettige kerstdagen en een goed 2012 toegewenst
als het iets meer in de buurt was was ik wel ffe gaan kijken.
ze testen je auto op een aantal punten.
ik denk dat ik ook ffe ga kijken bij de garage in de buurt rijd de auto ook weer een keer ;)nu is net me tv overleden en aangezien deze vervangen moet worden wordt het project dus uitgesteld naar het voorjaar :(
Het autootje ziet er goed uit hoor, maar ik vind het gewoon leuk om dit zelf over te bouwen.
Tevens vind ik de ruimte van mijn sedan ook wel handig. :D
en om die auto nou uit elkaar te halen voor mijn sedan vind ik niet echt kunnen, die auto verdient een goed baasje die er gewoon mee gaat rijden.dus kort samengevat leuke auto maar niet echt wat ik zoek. :thumb
-
AuteurBerichten