schokken en stilvallen bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Kadett schokken en stilvallen bij warme motor

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 4 reacties.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244538

    Verhelle
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 December 2011

    Na enkele kilometers begint mijn kadet te schokken en valt stil. Nadien kan die onmiddellijk terug gestart worden.
    Heeft er iemand ervaring of een tip?

    #17963417

    Verhelle
    • Topics 1
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 December 2011

    Voor alle duidelijkheid het is een kadet E benzine.

    #17963418

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    er zijn ook maar een paar benzine motortjes geleverd in de kadett-E

    1: – 1.2 ohv: 12NC
    2: – 1.2 ohv: E12GV
    3: – 1.2S ohv: 12SC
    4: – 1.2S ohc: 12ST
    5: – 1.3: 13NB
    6: – 1.3S: 13SB
    7: – 1.3S: 13SV
    8: – 1.3i: C13N
    9: – 1.4: 14NV
    10: – 1.4S: 14SV
    11: – 1.4i: C14NZ
    12: – 1.6S: 16SH
    13: – 1.6S: 16SV
    14: – 1.6i: E16LZ
    15: – 1.6i: E16NZ
    16: – 1.6i cat: C16NZ
    17: – 1.8: 18NV
    18: – 1.8: E18NV
    19: – 1.8: E18NVR
    20: – 1.8S: 18SV
    21: – 1.8i cat: C18NZ
    22: – 2.0i: 20NE
    23: – 2.0i: 20SEH
    24: – 2.0i cat: C20NE
    25: – 2.0 16V: 20XE
    26: – 2.0 16V: 20XE/J
    27:- 2.0 16V cat: C20XE

    Willem

    #17963419

    kadettEsedan
    Participant
    • Topics 15
    • Reacties 97
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 November 2010

    zoals Willem al zegt er zijn veel verschillende motoren. in je autopapieren staat vaak vermeld welke motor er in ligt.
    ik zal echter een aantal mogelijkheden opdragen.

    – ik denk dat je ontsteking goed is anders had hij koud ook niet lekker gelopen.
    aangezien het vrijwel alleen bij warm is heeft het iets te maken met je brandstof.

    een simpel ding wat je kunt proberen is het controleren van je luchthuis. Hier kan een winter en zomerstand op zitten. Bij de winterstand pakt de auto warme lucht welke hij vlak bij je motor haalt terwijl in de zomerstand hij de lucht voorin de auto pakt.

    dan heb je bij de carburateur variant nog de mogelijkheid dat je choke blijft hangen.
    of dat het sproeiertje van je carburateur vies is.

    bla bla bla.

    kortom er zijn heel veel mogelijkheden welke echter ingeperkt worden als we weten wat voor blok je hebt en indien je dit niet weet of dit een carburateur of injectieblok heb.

    dus graag dat eerst posten :)

    #17963420

    Kadett C
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 232
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    En blijft ie wel lopen als je hem opnieuw start?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.