Ik hoor de ketting niet bij koude start. Er staat ook pas 150.000 km op de teller dus dat zou dan volgens mij ook nog niet aan vervangen toe zijn.
Vandaag de VVT sensoren losgehaald waarna ik een bijzondere ontdekking deed:
Kortom er zat veel metaalgruis op de sensor. Ik verwacht dat dit ervoor heeft gezorgd dat de VVT niet goed heeft gewerkt.
NU is niet zo heel lang geleden mijn turbo vervangen omdat deze defect was geraakt. Mijn vermoeden is dat dit nog een stukje nasleep daarvan is.
De olie heb ik na het vervangen van de turbo ook meteen vervangen maar blijkbaar zat er nog genoeg gruis in het blok. Dit kan ook niet voorbij de sensor het filter in omdat de sensor een soort van heel fijne zeef ervoor heeft zitten. Daar is het metaalgruis dus opgehoopt.
Nu alles schoongemaakt ook alle oliekanaaltjes met een wattenstaafje schoon gemaakt en hopelijk lost dit het probleem op.
Hieronder nog een foto van de hoeveelheid gruis (best veel naar mijn idee)