Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ooit wel het het volgende gedaan.
Schroefset van een vw polo 6n gekocht (nieuw van bijvb ta technix koste me toen 125 e voor complete set).
De schokdemper dr uit geschroefd.(is zoals bij een standaard astra/vec enz met een patroon als schokdemper)
Bevestigingsogen van vw afgeslepen.
De poten vervolgens in de draaibank afgedraaid tot dat ze in de schokbreker van de kadett gingen.
(De originele veerpoten net onder de veerschotel afgeslepen)
Alles afgelast.
Dit was wel om de kadett te verhogen ivm met autocross ;maar dr was nog makkelijk 20 cm schroefdraad over om lager te geraken)
Heeft flink op zen flikker gekregen op de autocross en nooit iets mee gebeurd.
Het voordeel is dat het zeer weinig gekost heeft( 125e) het nadeel is dat je wel iemand moet kennen die de poten kan afdraaien.Heb nog wel ergens fotos ;is kijken of ik ze gepost krijg :kewlpics
biesheuvel
http://www.biesheuvel.nl/store/group/531/draadbussen” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumbHet weer valt tot nu toe best wel mee.
Ik woon op 5 minuten van de plaats waar het treffen doorgaat en nog geen regen gezien :thumb .Al op ongeveer 50 wagens velgen met schuifbouten gezet op men werk ; geen problemen zolang je ze goed centreert.
Dus gelijkmatig aantrekken in stervorm zoals het hoort.
awesome cars :wors
Die dag dag op de achterwissermotor is echt super :wors
Heb zelf ook hetzelfde probleem met die allycats gelukkig 2 met rand en 2 zonder.
Ik heb mijn gepolijst en ik ben aardig wat spuitplamuur tegen gekomen tijdens het schuren ;daaronder zat gewoon heel grove aluminium ;denk dat het in die tijd niet zo nauw stak op gebied van afwerking .Bij http://www.timms-autoteile.de/” onclick=”window.open(this.href);return false; kan je ze trouwens ook gewoon nieuw kopen.
Denk dat je ze even snel glad hebt geschuurd dan uitgeplamuurd.Niemand een goede tip voor een pasklare kabel?
hier in belgie zit namelijk niemand in de buurt die het kan maken op maat.Gewoon de gele en rode draad wisselen op de pioneer radio ; stekkertjes zijn normaal voorzien. constante + en + na contact zitten omgekeerd bij n corsa.
Heb al schade gezien door open luchtfilters. Het betrof hier een full ‘chrome’ tuning kelkje van 20 euro waar ze je op meetings praktisch mee doodgooien.
Na een jaartje blotte al het ‘chroom’ binnen de luchtfilter af en zorgde ervoor dat de compressie op 1 cilinder gewoon dood was;waarschijnlijk door alle rommel die dr ingegaan is.Een kelk van k&n is ok ik gebruik ze in de autocross maar het is belangrijk dat deze regelmatig netjes gemaakt word en opnieuw ingeolied. Zie heel dikwijls exemplaren die gewoon nog nimmer schoon gemaakt zijn en dus half vol zooi zitten.
Inleg filtertje is beter ; maar moet op tijd ook onderhouden worden.
Kelk maakt herrie maar daar stopt het dan ook meestal bij.
186 pk hoort zekers tot de mogelijkheden; deze heeft afhankelijk van de setup ook +- 190 pk en gaat als de brandweer.
http://www.dailymotion.com/video/xcscsc_onboard-rallye-de-wallonie-corsa-ki_autoIs een rally wagen van hier uit de buurt en geeft heel regelmatig mitsu evo’s en consoorten lik op stuk.
Blok is wel een klein fortuin waard met jenvey’s throttle bodies; verstelbare nokken ;zuigers drijfstangen kortom de hele zooi. Zal wel zekers niet goedkoop zijn maar blijkt wel erg betrouwbaar.Vooral het afschuren kruipt veel tijd in maar daar bestaat een simpele oplossing voor:)
Monteer de velg op de wagen,krik het aangedreven wiel op;start wagen in 2e versnelling en wiel begint te draaien.
velg draait nu en dan is het een kwestie van dr gewoon een papiertje tegen te zetten van grof naar fijn.
als je een sperdiferentieel hebt is dit natuurlijk een slecht idee want dan moet je alle aangedreven wielen opkrikken^^Het helpt ook wel als je dr wd-40 op spuit (of water) om te vermijden dat het papier direkt vol zit.
Je zal zien dat wanneer je aan p1200 zit de rand al aardig gaat blinken ;de rest werk je af met polijstschijf zoals in het filmpje.
Een zeer goed produkt om te polijsten is bijvb unipol. kost 20 e voor n pot van n liter en kan je meer velgen mee doen dan je lief is :):www. alcar.be dan configurator alu velgen
Wes -tuning in duitsland heeft deze nog wel.
Kan je online kopen of op de meeste grote opel meetings ;waar ze geregeld staan.Zonder problemen gedaan bij men cross-auto . Gewoon netjes gesoldeerd en krimpkous dr over.
D toplagers zijn een probleem.
Op het duitse kadett forum is zelfs een tijdje een interesse poll geweest ;om de fabriek die ze ooit gemaakt hebben;voor een aardig bedrag deze terug in produktie te laten nemen.
Men sprak toen van 40.000 euro voor een reeks van 1000 toplagers.Kadett e toplagers kunne als je bereid bent in de carosserie de gaten te herboren.
Wat ook veel gedaan wordt is de aftermarket e toplagers uit aluminium te gebruiken en in die alu toplagers draad te tappen zodat deze ook in een D passen.
Zijn zowel normaal als excentrish te verkrijgen en zorgen voor een extra verlaging van ongeveer 2 cm.Linkje leverancier http://www.timms-autoteile.de/cat/timms-green.pdf
Niet goedkoop maar heb je ook wel wat.
prachtig wagentje:thumbup
Ooit hetzelfde probleem gehad ; was de dichting vd inlaat colector stuk.
Door teveel valse lucht draaide ie stationair op 3 poten en gewoon op 4 bij gasgeven.Kan je testen door wat remmenreinig/starthulp te spuiten rond je inlaatcolector op stionair en zien of ie anders gaat draaien.
wow zin wel echte dikke velgen geworden:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
M40 blokken zijn wel best ok maar de nokkenas is toch wel een teer punt. deze lopen namelijk dikwijls in.
Heb er eentje in me crosauto liggen en daar wordt toch aardig mee doorgestampt:Dfijn projectje overigens!
Dappere ziel die daar mee gaat rijden:jerry
Wat opelfreak zegt klopt.
Ik heb voor klanten al een paar keer ‘plug and play ‘ versterkers gemonteerd (pionner ;alpine,etc)
En ik moet zeggen dat ze;zeker voor hun prijs; behoorlijk achterophinken vergeleken met een klassieke versterker.
Het enige voordeel is dat deze een ‘hig hinput’hebben die zo op de originele auto radio kan ;want deze hebben origineel geen rca uitgangen.
Maar voor die 400 euro van die versterker kan je best een autoradio+ versterker kopen die zeker weten beter gaan presteren dan een plug and play.
Bijvb.
Pioneer Deh-Sd4200
Cd/mp3/equaliser/sd slot/3rca uitgangen/behoud radiobediening stuur/afstelmogelijkheden tov origineel–>150eInbouwkader+stekker=30euro
Kabelsetje 35 mm=49euro4-kanaals versterker bijvb audison /alpine /mtx 4×50 rms =170 euro
Ben je even veel kwijt ;en ok verlies je een beetje plaats (kan ook wel onder zetel als het echt moet ;maar das zowieso niet een ideale plaats) maar heb je tenminste ‘bang for your buck’:D
Veel mensen investeren ook geld in een setje boxen achteraan maar volgens mij kan je beter het geld daarvan investeren in betere versterker/voorste compo set +woofertje.
Want voor het zelfde budget gaat dat altijd beter klinken.
25 februari 2010 om 20:49 In reactie op: Auto kopen: lenen of sparen? Wat is het beste volgens u? #17620473Als je m zo niet kan betalen ;koop dan n fiets;)
Mensen lenen wel voor gekkere dingen dan n auto; maar het is dikwijls een straatje zonder einde.
Een maat van me is 2 autoleningen aan het afbetalen (1 totall loss gereden ; 1 spontaan afgefikt)
En nu rijd ie al 2 jaar met n corsa van 250 euro terwijl ie nog 600 euro per maand afdokt voor auto’s die al lang gerecycleerd zijn tot schroot.Heb dr zo eentje gehad voor autocross tot de draagarmen er vooraan doorheen kwamen(roest weet je wel ;))
Had dezelfde zeteltjes;bevielen zo goed dat ik dr 1tje in men tractor heb gezet :jerry
Heb er al snellere gezien;moeilijk te beoordelen op t zicht;maar als ie n top tijd neerzette zou ie m wel laten zien ook denk ik zo….
wel n vet blokkie. -
AuteurBerichten