Auto kopen: lenen of sparen? Wat is het beste volgens u?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Auto kopen: lenen of sparen? Wat is het beste volgens u?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17620471
    opelfreak
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Zal wel niet reageren hier en hopen dat zoveel mogelijk mensen em invullen……….alleen ik snap vraag 4 niet helemaal, die heeft niks met het doel van deze enquete te maken. Vragen zeker niet gevalideerd:D

      #17620472
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        die Detre zie je niet meer,die wou alleen zn onderzoekje promoten:sleeping

        #17620473
        jrt
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 May 2009

          Als je m zo niet kan betalen ;koop dan n fiets;)

          Mensen lenen wel voor gekkere dingen dan n auto; maar het is dikwijls een straatje zonder einde.

          Een maat van me is 2 autoleningen aan het afbetalen (1 totall loss gereden ; 1 spontaan afgefikt)
          En nu rijd ie al 2 jaar met n corsa van 250 euro terwijl ie nog 600 euro per maand afdokt voor auto’s die al lang gerecycleerd zijn tot schroot.

          #17620474
          stillekracht
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2007

            dit is toch SPAM of niet ??

            #17620475
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              mij is altijd geleerd :

              je kan niet de huid verkopen
              voor je de beer geschoten hebt

              maw
              je kan geen geld uitgeven wat je niet hebt

              en een auto met 2 banken heb ik al gehad
              voorbank + achterbank
              1 met 3 wordt me teveel

              voorbank,achterbank + rabobank

              heb nog wel 1 met 1 bank
              das m,n chevy pick up

              van 78 dus ja 97 vind ik vrij jong voor n auto:P:P

              #17620476
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                ik heb niet eens gekeken hoor,maar hebben ze het over lenen voor een 97er auto???
                Das 13 jaar oud,wat zal dat waard zijn? 1000/1500 euro? voor een normale auto he,niet een vertroetelde of verbouwde.
                Als je dat niet eens hebt staan dan moet je naar mijn idee geen auto gaan rijden.
                Dat zou inhouden als je wat reparaties krijgt dat je dat ook niet kan betalen,beetje kansloos hoor!

                #17620477
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  had je beter wel ff kunnen lezen in t start topic
                  wist je ook waar je t over had;)

                  #17620478
                  kadettcoupe1976
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2005

                    je kan beter een auto lenen en zelf lekker door sparen.;)

                    #17620479
                    boyanka
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2005

                      :agentals je zelf het geld niet hebt voor een auto moet je er ook geen kopen met geleend geld.
                      snappen ze nu helemaal niets????:wtf

                      #17620480
                      Gommel
                        Lid sinds:
                        10 June 2007

                        Wel mooi dat iedereen het zo goed weet terwijl gewoon bewezen is dat het er vaak anders voor staat. Maar goed, ik heb het vroeger wel gedaan, maar daar ook zo voor geboet dat ik het echt iedereen kan afraden!!

                        Na de vervelende ervaringen hou ik me dus wel aan de spreuk (weet zo niet meer van wie) : Beter gelast dan geleast..

                        #17620481
                        manta73
                          Lid sinds:
                          21 February 2010

                          Ik heb als opelverkoper genoeg auto verkocht waar geld van de bank bij moest.
                          Daar wordt 2% rente per maand betaald met een looptijd van 60 maanden.
                          een poot uitdraaien dat gebeurd er dan,vaak zijn het niet de slimste mensen die de boel financieren.
                          Ze willen maar 1 ding en dat is die auto en de rest zien ze wel.
                          Dealer is wel blij met een financiering,wint ook hij verdiend er aan .
                          Zowel aan de auto als de financiering

                          #17620482
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            Sommige vragen waren een beetje lastig te beantwoorden. Zoals de vraag met hoelang ik zou moeten sparen om men huidige auto te betalen..

                            begint het bij 3 tot 5 jaar :’) met een maand heb ik em bij mekaar, zo duur was ie niet haha :P

                            #17620483
                            wagoneer
                              Lid sinds:
                              24 December 2008

                              ja mooi he iedereen zegt ik leen geen geld voor een auto
                              maar als je ziet wat er rond rydt aan auto,s [nieuwe]
                              dat kan nooit zo cash betaald zyn
                              en als je groot wil doen tegen over andere moet je toch wat
                              ik zou het ook nooit zo gauw doen
                              maar je heb van die appelflappen

                              #17620484
                              GlennGSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 August 2007

                                origineel gepost door wagoneer
                                ja mooi he iedereen zegt ik leen geen geld voor een auto
                                maar als je ziet wat er rond rydt aan auto,s [nieuwe]
                                dat kan nooit zo cash betaald zyn
                                en als je groot wil doen tegen over andere moet je toch wat
                                ik zou het ook nooit zo gauw doen
                                maar je heb van die appelflappen

                                Leasen ? mensen die via hun werk een dikke auto rijden ? Men buurman rijd ook een insignia maar die is van de zaak. Prive rijd hij een Golf 4 maja aan de buitenkant van de insignia weet je niet dat ie van de zaak is..

                                #17620485
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  origineel gepost door GlennGSI

                                  Leasen ? mensen die via hun werk een dikke auto rijden ? Men buurman rijd ook een insignia maar die is van de zaak. Prive rijd hij een Golf 4 maja aan de buitenkant van de insignia weet je niet dat ie van de zaak is..

                                  Dat zie je pas als je achter ze rijdt, aan hun rijgedrag..

                                  een ”EIGEN” (zei het zelf of door de bank betaald) nieuwe auto zijn ze een heel stuk zuiniger op.

                                  Willem

                                  #17620486
                                  opel_omega_steinmetz
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2007

                                    Niet helemaal mee eens Willem.

                                    Ik ben op bijna alle auto’s zuinig, heb zelf een tijdje een auto van het werk gehad, en hier was ik ook zuinig op. Zette hem zelfs in de was etc.

                                    Om even ontopic te gaan:

                                    Geld lenen doe ik alleen voor een huis.
                                    Wil ik nu iets hebben, en heb het geld niet: dan houdt het op.
                                    Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt vindt ik.

                                    Gr Lars

                                    #17620487
                                    wagoneer
                                      Lid sinds:
                                      24 December 2008

                                      ja maar leas auto is niet van je zelf en we hadden het over eigen auto en niet van de baas toch

                                      #17620488
                                      mantaman19
                                        Lid sinds:
                                        16 March 2006

                                        ik zou nooit gaan lenen voor een auto of iets van luxe als ik dan zou moeten kiezen tussen fietsen of lenen zou het fietsen worden

                                        #17620489
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          origineel gepost door mantaman19
                                          ik zou nooit gaan lenen voor een auto of iets van luxe als ik dan zou moeten kiezen tussen fietsen of lenen zou het fietsen worden

                                          fiets of auto >> toch maar de auto, auto’s met apk heb je al voor minder dan 500 euro, tis dan vaak niet veel auto, maar je hebt er wel een auto voor..

                                          en 500 euro, dat kunnen de meeste wel missen als de nood hoog is..

                                          Willem

                                          #17620490
                                          asconahobbyist
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 June 2008

                                            ik heb ooit ns voor een maatje voor 50 euro een D Kadett versierd,heeft ie gewoon nog 3 jaar mee gereden,af en toe wat olie erbij,verder zelfs nooit maar onderhoud gedaan………
                                            Daar hoef je dan weer niet voor te lenen!

                                            #17620491
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              heb ook al eens voor tijdelijk (eigen auto flink stuk)een e kadettje gekocht voor 250 eurie

                                              heb er zelf n half jaar in gestuurd (toen had ik m,n eigen weer hersteld)
                                              toen heb ik de dett aan me zus gegeven

                                              toen heb ik er voor haar nog 2 x een nieuwe apk opgemaakt
                                              (met heel weinig kostten)
                                              en ten slotte heeft zij hem ingeruild
                                              en kreeg er toen nog iets van 60 euro voor

                                              dus goedkoper kun je haast niet rijden

                                              dus niets om je voor in de schulden te moeten steken omdat je liever in een autotje zit ipv op n fiets;):jerry:jerry

                                              #17620492
                                              Jerremy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 October 2004

                                                Een ‘spaar-lening’ misschien ? :jerry

                                                Je kan best lenen voor een auto, tuurlijk wel. Ligt er alleen aan vanuit welk oogpunt en met welk doel.

                                                Als je doet omdat jij graag een dikkere bak dan je buurman op de oprit wel hebben, dan ben je niet slim bezig,

                                                Maar stel jij hebt een eigenbedrijf, en wil groeien, of vernieuwen wil daar nieuwe wagens (personen of bestel, vracht- etc.) voor aanschaffen en het geld is er, kan je natuurlijk dit in 1 keer betalen, maar je maakt wel je onderneming minder liquide hiermee. Als je het gaat financieren ondervang je dit, en houdt je ’t grootste gedeelte in de onderneming.

                                                origineel gepost door asconahobbyist
                                                je auto zakt sneller in waarde als dat je af kan lossen,dus nooit lenen voor een auto!

                                                Dit ligt er aan. Niet altijd ! Maar doorgaans wel ja.
                                                Afhankelijk van de brandstof en het doel van het voertuig kunnen deze nog al eens bijna gelijk uitkomen. (restwaarde).
                                                Daarbij zijn er ook 2 rest waardes (meer voor ondernemingen van toepassingen) een intrisieke en een op papier (boekwaarde)

                                                origineel gepost door opel_omega_steinmetz
                                                Om even ontopic te gaan:

                                                Geld lenen doe ik alleen voor een huis.
                                                Wil ik nu iets hebben, en heb het geld niet: dan houdt het op.
                                                Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt vindt ik.

                                                Gr Lars

                                                Feitelijk klopt het wel, maar is wel vrij zwart-wit. Zie bovenstaande, maar het ligt denk ook aan het doel waarvoor. Als je dik wilt doen en je koopt een auto prive is het verre van verstandig denk. Is er noodzaak, en beroepsmatig (commercieel doeleinde) is het echt niet raar, en misschien zelfs verstandig (afhankelijk van omstandigheden)
                                                Aangaande een huis klopt. Een huis daalt meestal niet in waarde.. (hoewel.. momenteel..)

                                                origineel gepost door louwe 16 klepper
                                                mij is altijd geleerd :

                                                je kan niet de huid verkopen
                                                voor je de beer geschoten hebt

                                                maw
                                                je kan geen geld uitgeven wat je niet hebt

                                                hehe. Is een mooie idd. En ergens klopt ‘ie ook.
                                                Maar toch kan ik op de beurs handelen met aandelen die ik niet bezit, nooit in handen zal krijgen, en daar geld mee kan verdienen… (en afhankelijk van hoe, hoogstens alleen me inzet volledig verliezen) ;)

                                                #17620493
                                                redmanta
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  ben ik tot nu toe de enigste die er voor uit wilt komen die wel wilt gaan lenen voor een auto.
                                                  ik zit heel sterk te denken om een nieuwe corsa aan te schaffen, niet gelijk de duurste maar ook geen instapper,
                                                  ja 1/3 van de nieuwprijs met inruil van mijn eigen auto + cash spaargeld heb ik wel maar de andere 2/3 niet. en dan spreken we nog van een 8 a 9000 die overblijft die heb ik nu niet morgen niet volgend jaar niet, zo zijn er velen.
                                                  maar ik lees me eigen wel heel goed in, ik probeer omdat over de aanschaf tog wel een maand of 3 a 4 overeen gaat nog wel wat extra geld van me eigen bij te leggen, en dan heel goed de voorwaarden lezen.
                                                  en ja je betaalt de auto misschien wel 0.3 keer meer maar dat is nou eenmaal zo, als ik daarvoor een hele goeie auto heb waar ik jaren in vooruit kan prima.

                                                  #17620494
                                                  Rens_Corsa
                                                    Lid sinds:
                                                    12 November 2008

                                                    sparen…
                                                    niks lenen.
                                                    enkel en alleen je hypotheek,dat is/lijkt mij het verstandigste…
                                                    En wie toch wil lenen moet dat zelf weten :)

                                                    #17620495
                                                    bjornno
                                                      Lid sinds:
                                                      4 August 2009

                                                      lenen voor een splinternieuwe wagen kan geen kwaad deze autos moeten toch de eerste drie jaar omnium verzekerd worden .dus als je hem opeen duwt krijg je een nieuwe terug alsje ten minste goed verzekerd bent .hebben van de zomer nog een nieuwe fiesta voor het vrouwtje gekocht het geld was er voor de auto volledig te kunnen betalen .maar hebben toch voor de helft geleend kwestie van niet zonder spaarcenten te zitten.want wat heb je er aan al jespaarcenten aan een auto uitgeven en een week later bv de verwarming kapot en geen spaar geld om het te maken

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.