jethro

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,111)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Originele Dynamo Manta A #18440474
    jethro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2008

      De eerste jaren was het een BOSCH dynamo.

      In reactie op: Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs) #18440277
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Helaas is het niet meer zo druk als vroeger, nu zit men ook op gezichtboek en dat is niet zo …………….    vul maar in.

        In reactie op: Originele Dynamo Manta A #18440276
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          In de regel een DELCO dynamo, maar het kan ook een BOSCH dynamo zijn.

          Die BOSCH dynamo had een losse spanningsregelaar, die naast het ruitensproeiertankje zat.

          Van de Opel Manta-B past ook.

           

           

          In reactie op: Trilling stuur bij oneffenheden #18430315
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            De toplagers van de veerpoten, waren in goede staat??

            In reactie op: olie lekkage opel corsa c 1.2 #18428736
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              De klepperdeklepdekselpakking lekt.

              Oftewel de kleppendekselpakking lekt.

               

              In reactie op: Achterklepslot Vectra B 1998 #18428446
              jethro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2008

                Bij de Opel dealer, of op de sloop.

                Bij de Opel dealer kun je een nieuw slot bestellen, die je met je eigen sleutel kunt gebruiken.

                Bij de sloop is goedkoper, maar dan zit je met een EXTRA sleutel voor de achterklep.

                Gaat alles via de CV op slot, dan maakt dat niets uit bij een slot van de sloop.

                Wat versta je onder een vermogen?

                Bill Gates was in het nieuws, zijn vermogen is……………………          130 MILJARD!!!

                En straks heeft Bill Gates nog maar de HELFT van die 130 MILJARD, zijn vrouw wil van hem af!!

                Die heeft groot gelijk!!

                :bye:

                 

                In reactie op: sluiting van het klapraam losmaken #18427779
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Hallo daar,……………

                  Tja die pen is geborgd, anders zou die tijdens het rijden en gebruik er uit vallen.

                  Het begin zie de kraag weg boren, en dan rustig met een pendrijver de pen er uit tikken.

                  Even in de kruipolie zetten voor je aan de slag gaat, gaat het wat gemakkelijker los.

                  Succes!

                  In reactie op: Kachelkraan Kapitein 1962 #18427776
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    De oude onderdelen kun je wel repareren, dat moderne is lek = weg.

                    Dus ja deze kachelkraan kun je nog ouderwets uit elkaar halen,  herstellen cq repareren.

                    De laatste foto gaf een beter beeld! :good:

                    Er zal wel een rubberen O-ring inzitten, die kun je halen bij de plaatselijke garagist of automaterialenzaak.

                    De oude mee nemen, de garagist verkoopt het per stuk en de automaterialenzaak per x aantal.

                    Heel verhaal, maar het is nu duidelijk?

                    In reactie op: Kachelkraan Kapitein 1962 #18427530
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      Ik heb geen woord vermeld, over je huidige kachelkraan.

                      Je zou bij een oude echt kapotte kachelkraan de zaak eens open maken, om te zien wat voor afdichting er in zit.

                      Heb je ook een foto waar goed is te zien, of de zaak zonder schade uit elkaar te halen is.

                       

                      In reactie op: Multi-Riem vervangen Corsa 1.0 type E #18427528
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Maak ook even een tekening, hoe de riem er op ligt!!

                        Je bent niet de eerste die denkt: hoe moet de riem in welke volgorde er op.

                         

                        In reactie op: Multi-Riem vervangen Corsa 1.0 type E #18427526
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Via de vierkantje waar een 3/8 ratel op past, moet je de zelfspannende spanrol ontspannen.

                          Je draait het zo dat de multiribriem slap gaat hangen, dan kun je de oude riem er afhalen.

                          Wel even oppassen tijdens het verwijderen der riem, de zaak moet je blijven ontspannen tot dat de riem bijna er af is.

                          Succes!

                          In reactie op: Kachelkraan Kapitein 1962 #18427469
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Diverse andere Opel oudere modellen, had een losse kachelkraan.

                            Er zal wel meer reacties gaan komen, dus………

                            In reactie op: Kachelkraan Kapitein 1962 #18427467
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              Een andere kachelkraan monteren, van een Opel Manta-A  wil wel. Maar het zal wel krap worden, gezien de schutbord vrij dichtbij de motor zit.

                              De aansluiting op de cilinderkop veranderen in een rechte buis, die zit ook op de Opel Kadett OHV motoren vanaf de A serie.

                              En op de CIH de injectie motoren, 4 en de 6 cilinders.

                              Ik zou eerst de eigen kachelkraan repareren.

                              In reactie op: Corsa B achterklep #18426807
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                Dus elektrisch gaat het niet meer open?

                                Wel die achterklep is zeker wel 1000000 keer op en dicht gegaan, en dan is de bekabeling beschadigd.

                                Die loopt van de achterklep naar de carosserie, haal die rubber los en je ziet wel een kabel die beschadigd is.

                                Herstel dat, en het werkt weer!

                                Maar smeer ook even de achterklepslot, met de sleutel gaat het zeer moeilijk.

                                Dus smeren!!

                                In reactie op: Olielampje brand soms #18426805
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  Zit er kwaliteitsolie in het carter van een A-merk, en de juiste specificaties?

                                  Anders een nieuwe sensor monteren, kost geen drol.

                                  Anders beide doen?

                                  In reactie op: Opel Rekord 1984 schakelproblemen #18426772
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Die oude CIH 4 bakken hebben twee schakelstangen, zit er eentje links en de ander……….   jawel rechts.

                                    Daar komt ruimte op met de jaren, en speling en minder goed schakelen.

                                    Komt de zaak ook goed vrij, koppelingspedaal-kabel afstellen?

                                    In reactie op: Gat in subframe – Corsa D #18426770
                                    jethro
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 February 2008

                                      Bij het vervangen van de draagarmen, had men die roestschade moeten zien!

                                      Maar nu moet de hele subframe eens worden bekeken, word het vervangen of plaatselijk herstellen door laswerk.

                                      Als dat maar een klein deel roest is, zou ik het laten herstellen door laswerk.

                                      Het valt nog wel mee, maar verder door rijden is niet verstandig!

                                       

                                      jethro
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2008

                                        Mooi om te zien, dat de Senator beetje bij beetje af komt!!

                                        Uw geduld word beloond!!

                                        Ga zo door!! :toppie: :good-job: :pics-please: :happy02: :happy02:

                                        In reactie op: E kadett met een c20let #18423725
                                        jethro
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 February 2008

                                          Goed bezig!! :good-job: :toppie:

                                          In reactie op: Pakking olie peilstokhuis #18423724
                                          jethro
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 February 2008

                                            Zelf maken, kan ook.

                                            In reactie op: voorspoiler B Commodore GSE #18421565
                                            jethro
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 February 2008

                                              Is wel een beetje laat,……………………………………………………..      Maar die pluggen zijn goed!

                                              Net als de rest kijk ik hier niet meer zo vaak, en bekijk dan alles.

                                               

                                              Maar de zaak is al gemonteerd?

                                              In reactie op: Manta GT/E velg #18420983
                                              jethro
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 February 2008

                                                YUUUUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP, Dat is een GT/E velg van de Opel Manta-B GT/E. :toppie: :good-job:

                                                jethro
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2008

                                                  Mooi!!

                                                  Dan nu met de dash in de hand, en dan passen maar.

                                                  Kijk eerst ff of de ophangpunten overeen komen.

                                                   

                                                  jethro
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 February 2008

                                                    De motorcode staat onder de vierde bougie, op het horizontale vlak.

                                                    Goed schoonmaken, schuren en je ziet het C16NZ. En het motornummer.

                                                    Het is een monopoint injectie, je ziet de injector op in het midden op het potje zitten.

                                                    De motor is behoorlijk vervuild!! Wat een zwarte drap!!

                                                    In reactie op: Ruitenwisser links. #18419341
                                                    jethro
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 February 2008

                                                      De veer van de ruitenwisserarm is lam?

                                                      Vergelijk eens met de rechter.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 2,111)