Gat in subframe – Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Gat in subframe – Corsa D

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426536
    Jelteorion
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 July 2021

      Al enige tijd heeft mijn Corsa last van een zoekende voorkant, of hoe men dat ook maar noemt.
      De auto is erg gevoelig voor het wegdek en wind. Sinds gisteren merk ik ook dat de auto behoorlijk kantelt bij bochten/rotondes.
      Dit jaar zijn de draagarmen nog vervangen, de verticale stabilisator stangetjes (links en rechts) en de stabilisatorstangrubbers en de schokdempers achter.
      Het onrustige tijdens het rijden komt echt vanuit de voorkant.

      ik besloot dus om de auto eens even van onderen te bekijken en zag het volgende20210713_155508

      Er zit dus een behoorlijk gat in het subframe, daar waar ook de draagarm aan vast zit. Goed zal dit in elk geval niet zijn, maar kan het zo zijn dat het daar zo zwak is dat dit meebeweegt en de auto daarom zo onstabiel is?

      De schokdempers voor lijken nog goed te werken, al ga ik dit morgen nog even dubbel checken.
      Na het vervangen van de draagarmen heb ik de auto niet opnieuw laten uitlijnen, want volgende week komen er achter nieuwe bandjes op en zal dat dan pas gebeuren. Wellicht dat het probleem komt doordat het uitlijnen nog niet gebeurd is.

      Het probleem met het gat is daarmee nog niet opgelost. Is het verstandig om een knappe tweedehands subframe op de kop te tikken of bespaar ik mijzelf een hoop ellende door dit door iemand te laten repareren, mits dit mogelijk is?

      #18426646
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        dat is zeer gevaarlijk als dat losbreekt slaat je wiel naar achter weg dus ik zou een nieuw subframe er op zetten en die eerst goed tegen roest behandelen

        #18426770
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Bij het vervangen van de draagarmen, had men die roestschade moeten zien!

          Maar nu moet de hele subframe eens worden bekeken, word het vervangen of plaatselijk herstellen door laswerk.

          Als dat maar een klein deel roest is, zou ik het laten herstellen door laswerk.

          Het valt nog wel mee, maar verder door rijden is niet verstandig!

           

          #18426819
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            dit kan zeker effect hebben op het rijgedrag. En had idd al opgemerkt moeten zijn bij het vervangen van de draagarmen. Zou niet gaan lassen maar gewoon een goed subframe monteren

            #18427168
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.