Olielampje brand soms

Forumindex Forums Modellen Corsa Olielampje brand soms

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426319
    rVm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2020

      Mijn opel corsa b heeft al twee keer (met ongeveer een maand ertussen) het olielampje laten branden (pas nadat ik >15min heb gereden), terwijl het oliepeil helemaal prima was.

      Op het forum kan ik echter alleen maar problemen vinden waarbij het olielampje blijft branden. Iemand wel eens last gehad van een olielampje dat soms brand? Ik heb niet zoveel zin om gewoon maar wat te gaan vervangen.

      Alvast bedankt!

      #18426339
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        kan het zijn dat er ook een sensor in het carter zit zo ja dan is dat een olie kwaliteids sensor als de olie te veel vervuild is gaat er ook het lampje van de olie branden soms zit daar een storing in

        #18426478
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De Corsa B heeft op geen enkele motor een sensor in het carter zitten en al helemaal niets dat de kwaliteit van de olie in de gaten houdt.

          #18426480
          rVm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 October 2020

            Oké, dan hoef ik daar dus niet naar te kijken. Nog andere suggesties?

            #18426805
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Zit er kwaliteitsolie in het carter van een A-merk, en de juiste specificaties?

              Anders een nieuwe sensor monteren, kost geen drol.

              Anders beide doen?

              #18426811
              rVm
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2020

                Ik heb geen idee wat voor olie er in zit. Heeft het zin om alleen de olie te vervangen? Of dan beter ook meteen het oliefilter?

                De sensor ga ik vanavond vervangen, dat kost sowieso bijna niks.

                #18426894
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Olie altijd vervangen i.c.m een filter!

                  #18427163
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [quote quote=18426805]Zit er kwaliteitsolie in het carter van een A-merk, en de juiste specificaties?[/quote]

                    Of er nu B- of A-merk olie inzit dat maakt natuurlijk niets uit.

                     

                    Eerst zou ik de bekabeling controleren naar de sensor toe, misschien is deze wel kapot of zoiets.
                    Daarna zou ik de sensor vervangen, want die is toch al minimaal 20 jaar oud (einde productie Corsa B 1999).

                    En als je niet weet wanneer de olie is vervangen, dan zou ik dat ook gelijk doen.
                    Ik gebruik altijd een 5w40 vol syntheet in mijn auto’s, maar als er nu een 10w40 half-syntheet inzit dan moet je dat aanhouden.

                    Helaas staat er niet bij welke motor je erin hebt of wat het bouwjaar is.

                    Ik bestel altijd bij https://www.mister-auto.nl/, nu via de app gratis bezorgen en met de code auto15 15% korting.

                    #18427170
                    rVm
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2020

                      Bedankt voor de tips Corsa_GSi! De sensor heb ik al vervangen, maar sindsdien weinig gereden. Dus ik weet niet of dat het probleem verholpen heeft. Olie+filter vervangen staat als volgende op mijn lijstje als ik het probleem weer zie. Maar hoe check je de sensor bekabeling? Gewoon kijken of je niks geks ziet?

                      #18433957
                      rVm
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 October 2020

                        Inmiddels ruim een maand verder en geen problemen meer gehad. Was dus toch de sensor.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.