Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gewoon via android auto of iphone auto gebruik maken van flitsmeister. In principe is het voldoende om dit op je telefoon te zetten en in de instellingen aan te geven dat dit automatisch gestart moet worden. Ook als je je smartphone niet aan de USB koppelt zal het de meldingen via de audio weergeven, je ziet ze dan wel niet op je navigatie maar ben wel gewaarschuwd.
Houdt het vooral simpel, in sommige landen is het verboden om met dergelijke apps gekoppeld aan je auto te rijden, dus is het ongekoppelde gebruik een optie.
Ik zie dat hier veel ophef over is, maar als oud electronicus zou ik het niet aanbevelen om aftakkingen te maken op de huidige sfeer verlichting.
Auto electronica werkt meestal met een centrale voeding en lokaal bij het lampje een decoder, die een signaal dedecteerd.
Ik heb achterin 2 USB aansluitingen, je kan hier een vouding een USB Lampje (Led) opzetten als je licht achterin nodig heb.
uiteindelijk alles gelukt, als je de update niet wil uitvoeren met een stilstaande auto en een draaiende motor, kan je het eenvoudig tijdens het rijden doen. Kies een bekend traject start je motor , schakel start en stop uit, zet even de radio en airco op de gewenste stand en start voor je wegrijdt de update. je heb nu geen navigatie en sommige gadcets werken niet, na zo’n 45 minuten verschijnt er een melding dat de update gelukt is en kan je USB stick eruit halen.
Verbruik E10 ten opzichte van Euro 95.
Ik houd mijn benzineverbruik van mijn Astra K 105 pk turbo bij sinds ik deze auto heb, gaat het verbruik omhoog is er meestal iets mis.
Nu heeft mijn auto nog niet zolang geleden een grote 60k beurt gehad en rijdt prima.
Wat me wel opvalt is dat ongeacht welk merk benzine ik tank sinds de invoering van E10 het brandstofverbruik structureel hoger is, ca 0,5 liter op de 100 km.
Ik vraag mij af wat het nut is van die 10% ethanol als je ca. 10% meer gaat verbruiken, leuk voor de schatkist maar verder schiet je er niets mee op.Nu woon ik vlak bij de Belgische grens en als ik daar Euro 95 of E10 tankt zakt het brandstofgebruik tussen de 10 tot 20% ,om vervolgens als ik in Nederland tankt weer te stijgen naar het gemiddelde.
Enig idee wat hiet de oorzaak van is ?
JanO4
22 augustus 2017 om 13:10 In reactie op: Aftersales montage Achteruitrijd camera op Opel Astra K. #18347443Je kunt natuurlijk bij de Opel dealer de camera bestellen, maar via een Engelse site kwam ik erachter dat Opel deze camera betrekt uit China.
Als je op E-bay zoekt vind je deze camera voor een veel lagere prijs en verzonden uit Hong Kong heb je ook nog eens geen verzend kosten.
Omdat Opel nogal moeilijk doet over het aansluiten op de hardware van de auto, heb ik een klein HD schermpje gekocht met een draadloze verbinding.
Alles is aangesloten op de signalen achter de decoder van de trekhaak, zodat dit apart gezekerd is en geen verbinding heeft met de standaard bedrading.
Omdat ik toch een voedingsdraadje naar voren moest brengen meteen een 75 ohm kabel meegenomen, die als de draadloze verbinding te veel stoorde gebruikt kon worden, maar nu ongebruikt is.
Alles werkt al een paar maanden zonder problemen dus best werkzaam zo, het enige wat wat improvisatie met zich meebracht was het plaatsen van de display op het middenconsole, maar dit is ook gelukt.Ik heb mijn Astra gekocht bij de introductie december 2015 en voor een groot deel van het productiejaar 2016 zat er maar een jaar gratis on star bij.
En let even op Vodafoon rekent per 4 weken ( 28 dagen) dit is dus 13 maal 15 euro, totaal dus 195 euro per jaar plus de 100 euro voor on star is 295 euro. Beetje duur als je dit niet gebruikt. Dit is 24,60 per maand, voeg dit bij je smartphone abonnement en je belt en appt gratis door heel Europa.16 februari 2017 om 13:56 In reactie op: Aftersales montage Achteruitrijd camera op Opel Astra K. #18338863Voor dergelijke systemen waar de software in een Prom is geprogrammeerd, dus in de firmware, is het gebruikelijke dat je functie aan en uit kan schakelen via een menu.
De firmware ziet dan wat er aangesloten is en zal dan de functie aan of uit schakelen.
Dit is te vergelijken met de bios instellingen van een PC, hier geef je aan waar welke hardware aangesloten is, zodat de software hier gebruik van kan maken.
In principe is het heel eenvoudig , maar moet je twee dingen weten, namelijk wat verwacht de firmware op welke aansluiting, in dit geval de 20 polige stekker en de code om in het programma te komen om deze sleutel (Key) aan te zetten.
GM kennende hebben zij slechts een hardware uitvoering van het intellilink systeem, dit is in feite een aangepaste PC’tje, de verschillende uitvoeringen voor verschillende modelen en type’s worden via een menu ingesteld. Het is in principe gelijk aan de firmware van het motormanagement, hier kan men ook een grotere motor zich laten gedragen als een kleinere door het vermogen te knijpen.
Alle intellilink systemen gebruiken dezelfde versie van de Opensource software, je vindt deze systemen ook in ander merk auto’s aan, kijk maar eens in de folders van enige concurrenten, de schermen zijn nagenoeg identiek.Sorry, ik ben geen automonteur, maar een electronicus met heel veel ervaring in de ICT, het sleutelen aan motoren doe ik ondertussen al zo’n 50 jaar
11 februari 2017 om 12:51 In reactie op: Aftersales montage Achteruitrijd camera op Opel Astra K. #18338464Helaas zit de bekabeling er niet in zie http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/39013693.pdf
Het kan echter eenvoudiger en indien je al een trekhaak heb gemonteerd wordt het verhaal heel simpel als je gebruik maakt van een draadloze verbinding.
Al het werk om beplating te verwijderen en kabels te leggen vervalt dan.Je moet alleen in de developer mode van het intellilink systeem komen en de juiste VCI code in te voeren. De gegevens hiervoor staan in de TIS database van GM waar je dus een account moet hebben. Lekker afgeschermt dus voor zowel de GM Dealers die dit niet snappen, electronica en zeker software is voor de meeste automonteur aba cadraba, als voor de rest van de wereld.
Nu is de software van het type Opensource, je kan dus de broncode vinden op het internet. maar zonder ontwikkelomgeving en de specificatie van de hardware heb je hier weinig aan en dat laatste is niet te vinden op het internet.
Na drie lease Opels , heb ik na mijn pensioen een Opel Astra K gekocht uit de showroom.
Eind 2016 heb ik deze auto een jaar en loopt het “on Star” abonnement af.
Als particuliere rijder heb ik nu zo’n 17,5k km gereden en heb een platina lidmaatschap bij de ANWB met wegenwachthulp en hiernaast een Iphone met een abonnement.Je betaald bij aanschaf ca 400 euro voor de on Star voorziening en werkelijk je kan er beter andere opties voor kopen, want je gebruik het niet tot nauwelijks en zodra je over de grens hier in Belgie komt valt zelfs je 4G netwerk weg.
Ik heb de on star services dit hele jaar niet gebruikt en de momenten dat ik de 4G aansluiting in de auto heb gebruikt had ik ook de dataverbinding van mijn Iphone kunnen gebruiken.
De kosten voor het voorzetten van de 4G aansluiting lopen nogal uit de hand,
om te beginnen mag je 10 euro per maand of 100 euro per jaar betalen aan Opel voor de on star ondersteuning. Vervolgens moet je bij Vodafoon een abonnement nemen voor het 4G netwerk. Ik heb het bij Opel nagevraagd maar je kan niet een eigen SIM kaart en eigen abonnement nemen voor deze aansluiting, waar heb ik in godsnaam deze 400 euro bij aankoop voor betaald?Vodafoon rekent 15 euro per 28 dagen voor een 3Gb aansluiting en 25 euro voor een 10Gb aansluiting.
Let op er zijn dus 13 periodes van 28 dagen in een jaar.
De totale kosten voor dit nutteloze product zijn dus 295 euro op jaarbasis voor een 3Gb aansluiting en 425 euro voor een 10Gb aansluiting, nog afgezien van het feit dat de intellilink alleen ondersteunt wordt door een dure Iphone , ook ca 400 euro, lopen de kosten aardig uit de hand.
Als je dit omrekent je kan hiervoor voor ca 7k en 10K rijden aan benzine kopen, hoezo een energie zuinige auto.Mijn advies is vergeet On star en neem een goed abonnement voor je smartphone.
Ik heb een platinum ANWB lidmaatschap met wegenwachthulp, wellicht nu wat overbodig, maar wel effectief en zijn altijd te bereiken via je smartphone.
Als je je auto uitleent vertrouw je diegene, die GPS optie is leuk voor verhuur bedrijven.
De staat van de auto zie je op je dashboard als je rijdt.
Wifi in je auto, voor wie? als bestuurder heb je hier niets aan. :???:
Sorry maar ik ben een ex-iter en dit on star in combinatie met de intellilink 4.0 radio behoort tot de mislukte projecten, je heb er werkelijk niets aan.
Het feite dat het open source is, is een lachertje. Hier is dezelfde truc uitgehaald, die wij vroeger uithaalde als een klant om de source code vroeg in het contract.
Ik heb de code gedownload, deze is ontdaan van alle commentaar en layout, zoals tabs en carriage returns, je krijgt een regel die ellelang is en nauwelijks te lezen. Bovendien als je de specificatie van de hardware niet heb en geloof mij die is nergens te vinden, heb je niets aan de code en kan je dus niets wijzigen of inzien.
Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat het vrij simpel is om achteraf een achteruitrijd camera te installeren, de aansluitingen zitten op de intellipoint 4.0 radio (rechts onder het dashboard). Geen enkele OEM of aftersales leverancier schijnt dit te weten, ik vond het bij Opel in Duitsland via een link van een Astra forum in de UK. Waarschuwing alleen uit te voeren door Opel garages, waarom weet ik niet het is vrij simpel, nog eenvoudiger als een trekhaak monteren. Opel schermt de mogelijkheden van de bijgeleverde opties goed af.:sleeping
Leuk voor Opel, maar als particuliere rijder heb je er nagenoeg niets aan. Bij de aankoop van mij Astra in december 2015 zou android auto op mijn smartphone allerlei functies zoals navigatie, kaarten ed. in mijn intellipoint radio 4.0 brengen.
Nu ruim 9 maanden later werkt het nog steeds niet, een mooie kat in de zak, een nieuwe telefoon kopen met de juiste versie android heeft dus geen enkel zin.
Wat heb ik tot op heden gemerkt van on-star, ik krijg maandelijks een mailtje dat alles in mijn auto oke is, ik verwacht eigenlijk ook niets anders voor een hagelnieuwe auto, bovendien kan ik dit zelf in ook zien op de boordcomputer.
Nu rij ik met heel veel schade vrije jaren, dus de alarmfunctie is zoiets als gaan zwemmen met een zwembroek met riem en bretels, leuk naar totaal overbodig.
Hiernaast zit er een GPS functie in het systeem, waar ik mee kan zien waar de auto is, ook leuk maar de boel is all risk verzekerd en wil je je auto wel terug hebben als deze is gestolen en gebruikt voor iets illegaals. De kans dat je naderhand kosten krijgt vanwege verborgen schade is levensgroot.
Ik had veel liever gehad dat deze te gebruiken zou zijn op het interne display voor navigatie. Moet ik een externe tom-tom of smartphone gebruiken, dan gebruikt deze zijn eigen GPS, zoals de smartphone zijn eigen data verbinding gebruikt.Resume
on star is misschien leuk voor de zakelijke rijder en de brokken piloot, de normale rijder die niet veel rijdt en nauwelijks in het buitenland komt, heeft er totaal niets aan.
Mijn advies zou zijn GEEN on star, leuk maar overbodig en slecht ondersteund door GM.
In plaats hierin te investeren en hier maandelijks voor te betalen kan je beter een mooie smartphone kopen en je abonnement upgraden, hier heb je buiten de auto ook nog iets aan.:thumbdown
Dit is mijn vierde Opel, mijn vorige waren lease auto’s Astra stationcar met 150pk diesel (supersnel en sterk) een vectra met een 2 liter motor en een astra met een 1,6 benzine motor.
Ik was ook bang dat de kleine turbo 1 liter motor traag zou zijn. De turbo doet echter goed zijn werk, voor een auto met een dergelijk kleine motor is hij nog best rap, bovendien loopt deze erg soepel en geruisloos, als je doortrapt en schakelt bij wat hogere toerentallen ben je heel snel weg, al kost dit wel veel benzine.
Wat betreft de binnenverlichting deze is heel uitgebreid en heeft veel mogelijkheden, de afwerking van de auto is erg netjes en ziet er goed uit. Wat dat betreft ben ik best blij dat ik voor deze auto gekozen heb. Het enige nadeel is dat het zicht naar achteren slecht is, sensoren of een camera zouden tot de standaard uitrusting moeten horen, je heb tenslotte een prachtig display midden in je dashboard.Edition 105pk 999cc met introductie pakket.
Gekocht uit de showroom in december 2015Heren bedankt, een van de drie connectoren links onder het dashboard aangeduwd en alles werkt weer.
Toch niets geraakt met het trekken van kabeltjes.Ik heb de auto ( Edition + on star en introductie pakket)gekocht vanuit de showroom en rij er sinds 15 december mee rond.
Rijdt prettig en goede wegligging, het intellilink systeem valt enigszins tegen, geen speakers achterin en de android auto app werkt alleen bij smartphones met 5.0 of hoger of op Iphone. Zelfs de meeste nieuwe smartphones hebben deze versie android niet. -
AuteurBerichten