On star voor en nadelen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie On star voor en nadelen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276483
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013
      #18318066
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        is dat echt nodig als je aan het auto rijden bent??? voetbal kijken tijdens het auto rijden… really smart.. not

        #18318067
        JanO4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 December 2015

          Leuk voor Opel, maar als particuliere rijder heb je er nagenoeg niets aan. Bij de aankoop van mij Astra in december 2015 zou android auto op mijn smartphone allerlei functies zoals navigatie, kaarten ed. in mijn intellipoint radio 4.0 brengen.
          Nu ruim 9 maanden later werkt het nog steeds niet, een mooie kat in de zak, een nieuwe telefoon kopen met de juiste versie android heeft dus geen enkel zin.
          Wat heb ik tot op heden gemerkt van on-star, ik krijg maandelijks een mailtje dat alles in mijn auto oke is, ik verwacht eigenlijk ook niets anders voor een hagelnieuwe auto, bovendien kan ik dit zelf in ook zien op de boordcomputer.
          Nu rij ik met heel veel schade vrije jaren, dus de alarmfunctie is zoiets als gaan zwemmen met een zwembroek met riem en bretels, leuk naar totaal overbodig.
          Hiernaast zit er een GPS functie in het systeem, waar ik mee kan zien waar de auto is, ook leuk maar de boel is all risk verzekerd en wil je je auto wel terug hebben als deze is gestolen en gebruikt voor iets illegaals. De kans dat je naderhand kosten krijgt vanwege verborgen schade is levensgroot.
          Ik had veel liever gehad dat deze te gebruiken zou zijn op het interne display voor navigatie. Moet ik een externe tom-tom of smartphone gebruiken, dan gebruikt deze zijn eigen GPS, zoals de smartphone zijn eigen data verbinding gebruikt.

          Resume
          on star is misschien leuk voor de zakelijke rijder en de brokken piloot, de normale rijder die niet veel rijdt en nauwelijks in het buitenland komt, heeft er totaal niets aan.
          Mijn advies zou zijn GEEN on star, leuk maar overbodig en slecht ondersteund door GM.
          In plaats hierin te investeren en hier maandelijks voor te betalen kan je beter een mooie smartphone kopen en je abonnement upgraden, hier heb je buiten de auto ook nog iets aan.

          :thumbdown

          #18318068
          manta73.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 October 2014

            Het heeft echt wel voordelen soms is het handig als je hulp nodig hebt.
            Of als je wilt weten waar je auto zich bevindt als er een ander mee weg is.
            Staat van de auto digitaal ook niet verkeerd.
            Wifi ach ook altijd handig.
            Natuurlijk kun je zonder,dat hebben we altijd gedaan.
            Maar let wel ook deze systemen worden steeds beter.
            Tis net als de eerste mobiele telefoon.
            Vroeger kon je ook zonder.

            #18318069
            JanO4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 December 2015

              Ik heb een platinum ANWB lidmaatschap met wegenwachthulp, wellicht nu wat overbodig, maar wel effectief en zijn altijd te bereiken via je smartphone.
              Als je je auto uitleent vertrouw je diegene, die GPS optie is leuk voor verhuur bedrijven.
              De staat van de auto zie je op je dashboard als je rijdt.
              Wifi in je auto, voor wie? als bestuurder heb je hier niets aan. :???:
              Sorry maar ik ben een ex-iter en dit on star in combinatie met de intellilink 4.0 radio behoort tot de mislukte projecten, je heb er werkelijk niets aan.
              Het feite dat het open source is, is een lachertje. Hier is dezelfde truc uitgehaald, die wij vroeger uithaalde als een klant om de source code vroeg in het contract.
              Ik heb de code gedownload, deze is ontdaan van alle commentaar en layout, zoals tabs en carriage returns, je krijgt een regel die ellelang is en nauwelijks te lezen. Bovendien als je de specificatie van de hardware niet heb en geloof mij die is nergens te vinden, heb je niets aan de code en kan je dus niets wijzigen of inzien.
              Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat het vrij simpel is om achteraf een achteruitrijd camera te installeren, de aansluitingen zitten op de intellipoint 4.0 radio (rechts onder het dashboard). Geen enkele OEM of aftersales leverancier schijnt dit te weten, ik vond het bij Opel in Duitsland via een link van een Astra forum in de UK. Waarschuwing alleen uit te voeren door Opel garages, waarom weet ik niet het is vrij simpel, nog eenvoudiger als een trekhaak monteren. Opel schermt de mogelijkheden van de bijgeleverde opties goed af.

              :sleeping

              #18318070
              trucker01
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 August 2015

                en vooral handig voor opel zelf om je bewegingen te volgen. houd zelf niet zo van dat soort systemen war men ( autofabrikant-regering etc) dingen mee kan uithalen om je te volgen zonder dat je het zelf in de gaten hebt. komt nog een tijd dat het gebruikt zou kunnen worden om rekening rijden in te voeren.

                weet dat dit het digitale tijdperk is en dat big brother je overal volgt maar als het even kan houd ik die dingen zo lang mogelijk buiten de auto… :)

                #18335922
                JanO4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 December 2015

                  Na drie lease Opels , heb ik na mijn pensioen een Opel Astra K gekocht uit de showroom.
                  Eind 2016 heb ik deze auto een jaar en loopt het “on Star” abonnement af.
                  Als particuliere rijder heb ik nu zo’n 17,5k km gereden en heb een platina lidmaatschap bij de ANWB met wegenwachthulp en hiernaast een Iphone met een abonnement.

                  Je betaald bij aanschaf ca 400 euro voor de on Star voorziening en werkelijk je kan er beter andere opties voor kopen, want je gebruik het niet tot nauwelijks en zodra je over de grens hier in Belgie komt valt zelfs je 4G netwerk weg.
                  Ik heb de on star services dit hele jaar niet gebruikt en de momenten dat ik de 4G aansluiting in de auto heb gebruikt had ik ook de dataverbinding van mijn Iphone kunnen gebruiken.
                  De kosten voor het voorzetten van de 4G aansluiting lopen nogal uit de hand,
                  om te beginnen mag je 10 euro per maand of 100 euro per jaar betalen aan Opel voor de on star ondersteuning. Vervolgens moet je bij Vodafoon een abonnement nemen voor het 4G netwerk. Ik heb het bij Opel nagevraagd maar je kan niet een eigen SIM kaart en eigen abonnement nemen voor deze aansluiting, waar heb ik in godsnaam deze 400 euro bij aankoop voor betaald?

                  Vodafoon rekent 15 euro per 28 dagen voor een 3Gb aansluiting en 25 euro voor een 10Gb aansluiting.
                  Let op er zijn dus 13 periodes van 28 dagen in een jaar.
                  De totale kosten voor dit nutteloze product zijn dus 295 euro op jaarbasis voor een 3Gb aansluiting en 425 euro voor een 10Gb aansluiting, nog afgezien van het feit dat de intellilink alleen ondersteunt wordt door een dure Iphone , ook ca 400 euro, lopen de kosten aardig uit de hand.
                  Als je dit omrekent je kan hiervoor voor ca 7k en 10K rijden aan benzine kopen, hoezo een energie zuinige auto.

                  Mijn advies is vergeet On star en neem een goed abonnement voor je smartphone.

                  #18336888
                  Ed13
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2016

                    Na drie lease Opels , heb ik na mijn pensioen een Opel Astra K gekocht uit de showroom.
                    Eind 2016 heb ik deze auto een jaar en loopt het “on Star” abonnement af.
                    Als particuliere rijder heb ik nu zo’n 17,5k km gereden en heb een platina lidmaatschap bij de ANWB met wegenwachthulp en hiernaast een Iphone met een abonnement.

                    Je betaald bij aanschaf ca 400 euro voor de on Star voorziening en werkelijk je kan er beter andere opties voor kopen, want je gebruik het niet tot nauwelijks en zodra je over de grens hier in Belgie komt valt zelfs je 4G netwerk weg.
                    Ik heb de on star services dit hele jaar niet gebruikt en de momenten dat ik de 4G aansluiting in de auto heb gebruikt had ik ook de dataverbinding van mijn Iphone kunnen gebruiken.
                    De kosten voor het voorzetten van de 4G aansluiting lopen nogal uit de hand,
                    om te beginnen mag je 10 euro per maand of 100 euro per jaar betalen aan Opel voor de on star ondersteuning. Vervolgens moet je bij Vodafoon een abonnement nemen voor het 4G netwerk. Ik heb het bij Opel nagevraagd maar je kan niet een eigen SIM kaart en eigen abonnement nemen voor deze aansluiting, waar heb ik in godsnaam deze 400 euro bij aankoop voor betaald?

                    Vodafoon rekent 15 euro per 28 dagen voor een 3Gb aansluiting en 25 euro voor een 10Gb aansluiting.
                    Let op er zijn dus 13 periodes van 28 dagen in een jaar.
                    De totale kosten voor dit nutteloze product zijn dus 295 euro op jaarbasis voor een 3Gb aansluiting en 425 euro voor een 10Gb aansluiting, nog afgezien van het feit dat de intellilink alleen ondersteunt wordt door een dure Iphone , ook ca 400 euro, lopen de kosten aardig uit de hand.
                    Als je dit omrekent je kan hiervoor voor ca 7k en 10K rijden aan benzine kopen, hoezo een energie zuinige auto.

                    Mijn advies is vergeet On star en neem een goed abonnement voor je smartphone.

                    #18336889
                    Ed13
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2016

                      Helemaal mee eens.

                      #18342739
                      Wagentje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 April 2017

                        kloppen de getallen wel; de auto moet nog komen maar toch.

                        Wat ik hoorde was 3 jaar onstar inbegrepen:
                        – wifi jaarlijks € 125/jaar voor 4 G en ook in Belgie/buitenland
                        – na 3 jaar onstar @ € 100 /jaar
                        – als je auto bij de dealer in onderhoud zit heb je die hele anwb niet meer nodig (-€ 70), maar is een andere discussie

                        of het een goede deal is weet ik nog niet maar is wel anders dan € 400. Ik kom op € 225/jaar (en eerste 3 jaar € 125/jaar voor de wifi). Op zich een leuk speeltje met name voor de kinderen. Of ik er € 225 voor over heb nar 3 jaar weet ik niet!

                        #18342759
                        JanO4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 December 2015

                          Ik heb mijn Astra gekocht bij de introductie december 2015 en voor een groot deel van het productiejaar 2016 zat er maar een jaar gratis on star bij.
                          En let even op Vodafoon rekent per 4 weken ( 28 dagen) dit is dus 13 maal 15 euro, totaal dus 195 euro per jaar plus de 100 euro voor on star is 295 euro. Beetje duur als je dit niet gebruikt. Dit is 24,60 per maand, voeg dit bij je smartphone abonnement en je belt en appt gratis door heel Europa.

                          #18342763
                          pjotter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2013

                            [quote quote=18342759]Ik heb mijn Astra gekocht bij de introductie december 2015 en voor een groot deel van het productiejaar 2016 zat er maar een jaar gratis on star bij.
                            En let even op Vodafoon rekent per 4 weken ( 28 dagen) dit is dus 13 maal 15 euro, totaal dus 195 euro per jaar plus de 100 euro voor on star is 295 euro. Beetje duur als je dit niet gebruikt. Dit is 24,60 per maand, voeg dit bij je smartphone abonnement en je belt en appt gratis door heel Europa
                            Heb mijn abbo ook niet verlengd maakten nauwelijks gebruik van de wifi en onstar nu ik ook android in mijn auto heb kan ik ook met google maps navigeren en muziek afspelen van mijn mobiel kan ik daarvoor beter een abbo afsluiten

                            #18342767
                            Wagentje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 April 2017

                              Heh, maar verder. De auto gaat lekker?

                              #18349241
                              Starky
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 February 2010

                                Meest vervelende is dt er dan een App shop in zit waar geen apps inzitten. Niemand kan me vertellen hoe en wat. Een mail naar Open Nederland wordt geen eens beantwoord.

                                O, ja. Opel Mokka X.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.