Euro 95/ E10

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Euro 95/ E10

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229845
    egje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2008

      http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/Home

      Zoals ik lees komt er idd een vervanger voor de ouwe vertrouwde 95
      Ik kom goed weg met mijn auto want daarmee moet het geen probleem zijn

      Via de link kun je te weten komen als je auto het ook lust en blij zal worden

      #17778701
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Sja, dat was makkelijk. Alle Opels met uitzondering van de 2.2 directe injectie motoren zoals gevonden in de Signum en Vectra C. (Z22YH blokken)

        #17778702
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          cool.. krijg ik een vergoeding als mijn 1200 S er bedonderd op loopt :angel:P

          #17778703
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Mayhem, dat zijn de simpelste blokken om te laten lopen op alternatieve brandstof.
            Je kan de peut zelfs vervangen voor andere licht ontvlambare petrochemische vloeistoffen. Petroleum, terpentine, thinner, aceton, etc. Of een LPG verdamper er in hangen en dan een tank camping/barbeque gas er aan hangen. Wil ook prima.
            Kwestie van je Carb goed afstellen en dan loopt dat als een trein. Of het gezond is… sja, niet overal wil je de dampen van ruiken :P

            Hell, in Brazilie rijd men al sinds de 80’s op E85 bioethanol gemaakt van suikerriet. En guess what… De Corsa B is daar mateloos populair. Vooral in Sedan uitvoering (ja die bestaat echt!) met name als taxi. Er is daar ook nog een Pickup uitvoering te krijgen.
            Geen wonder dus, dat Opel blokken prima op E10 en E85 kunnen lopen. Het is een enorme afzetmarkt voor GM/Opel dus als het niet op E85 loopt hebben ze een probleem ;) Kwestie van goed afstellen.
            De brandstofleidingen en de pomp kunnen het met gemak hebben, dus dat is sowieso al geen probleem meer.
            Even de injectoren of de carb afstellen op zo’n beetje 20% meer inspuiting (voor E85 iig, E10 zal 5% meer zijn ofzo) of de brandstofdruk een beetje hoger zetten en je bent klaar :)

            #17778704
            eerste-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 March 2010

              Is dit niet de benzine waar iedere winter voor gewaarschuwd wordt om die bij voorkeur niet te tanken in Frankrijk aan de pomp?? Of is dat weer een ander?? Overigens is het niet alleen Frankrijk maar ook o.a. Duitsland dacht ik waar het afgeraden wordt omdat niet iedere auto erop zou kunnen rijden of ben ik nu in de war en verkopen ze dit in het buitenland nog helemaal niet?

              #17778705
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Volgens mij is dat E85, aka Bioethanol 85%.
                Dat kan je alleen tanken in Flexfuel auto’s. E10 kan in veel meer auto’s, maar niet allemaal.

                #18370120
                JanO4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 December 2015

                  Verbruik E10 ten opzichte van Euro 95.

                  Ik houd mijn benzineverbruik van mijn Astra K 105 pk turbo bij sinds ik deze auto heb, gaat het verbruik omhoog is er meestal iets mis.
                  Nu heeft mijn auto nog niet zolang geleden een grote 60k beurt gehad en rijdt prima.
                  Wat me wel opvalt is dat ongeacht welk merk benzine ik tank sinds de invoering van E10 het brandstofverbruik structureel hoger is, ca 0,5 liter op de 100 km.
                  Ik vraag mij af wat het nut is van die 10% ethanol als je ca. 10% meer gaat verbruiken, leuk voor de schatkist maar verder schiet je er niets mee op.

                  Nu woon ik vlak bij de Belgische grens en als ik daar Euro 95 of E10 tankt zakt het brandstofgebruik tussen de 10 tot 20% ,om vervolgens als ik in Nederland tankt weer te stijgen naar het gemiddelde.

                  Enig idee wat hiet de oorzaak van is ?

                  JanO4

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.