Astra K, waar zit de buiten temperatuur sensor.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K, waar zit de buiten temperatuur sensor.

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277759
    JanO4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 December 2015

      Vandaag op mijn Astra K een trekhaak gemonteerd en de elektra aangesloten. Dit laatste was vrij eenvoudig een sensor draad naar pootje 1 van de diagnosestekker en voeding rechtstreeks van de accu, het bijgeleverde kaste decodeert alle signalen en stuurt de spanning voor de lichtbalk. Alles werkt zonder problemen, dus hier is niets fout.
      PS. Ik heb auto specifieke electra kit gebruikt.
      Nadat ik de spanning weer op de auto zette, gaf de buiten temperatuur 0 graden aan, alle andere functies werken normaal. Ik heb helaas geen schema van de elektriciteit in de auto en ben hier ook niet aan geweest. Nu vermoed ik dat ik per ongeluk een kabeltje los getrokken heb, wat ik niet gezien heb, maar omdat ik niet weet waar deze sensor zit wordt het vrij moeilijk dit te vinden.
      Als ik weet waar deze sensor zit kan ik vanaf dit punt de bedrading nalopen.
      Dus wie weet waar deze sensor zit en of deze via een zekering naar de intellilink radio gaat.

      #18325260
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Zit altijd voor achter de voorbumper. Als ik bij mijn huidige vectra kijk bij open motorkap voor de radiator naar beneden daar zit de sensor in de bumper geklikt… Meestal zit het ongeveer daar

        Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

        #18325261
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          ongeveer bij je kentekenplaat/bumpergrill idd wat aapje zegt

          #18325262
          JanO4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 December 2015

            Heren bedankt, een van de drie connectoren links onder het dashboard aangeduwd en alles werkt weer.
            Toch niets geraakt met het trekken van kabeltjes.

            #18325258
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ps wat voor K heb je als ik vragen mag?

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              #18325259
              JanO4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 December 2015

                Edition 105pk 999cc met introductie pakket.
                Gekocht uit de showroom in december 2015

                #18325263
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Ik krijg een 1.0t Edition met ve Optiepakketten is een voorraad wagen. Wordt nog een afkoppelbare trekhaak opgezet en en wat zaken luxe platen en ik wil ze vastgezet tegen vandalen end..

                  Ben erg benieuwd hoe hij er van binnen uit ziet in donker. In m.n vectra had ik Sfeerverlichting was wel prettig kwam onder de binnenspiegel vandaan Weet niet of de Astra zoiets heeft.

                  Ben ook benieuwd naar het rijden op heuvels en eventueel bergen een proefrit Is ook maar een tja moment. Al heb ik wel twee uur gereden en voor het tekenen nog een keer korter.. Toen was ik verrast. Terwijl ik van een vectra 2.2direct kom.155 pk

                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                  #18325264
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    Mijn innovation heeft wel ambiance light in de deur en bij de binnenverlichting in witte led

                    Via Tapatalk

                    #18325265
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Bij Edition staat ook Sfeerverlichting.. Als je de lijst bekijkt.. Van wat heeft de Edition meer als de selection.

                      Blijft dat bij je Binnenverlichting branden onder het rijden?

                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                      #18325266
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Sfeer blijft inderdaad branden als je rijdt. Geeft net een flauw licht op de versnellingspook en de deuren schijnen iets naar beneden.a

                        Via Tapatalk

                        #18325267
                        aapje1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2006

                          En die Sfeerverlichting in hemel wat voor kleur Is dat?
                          Ik moet kijken hoe het bij mij zal zijn ik heb een schuifkanteldak
                          In de vectra zat het onderkant binnenkant spiegel amber gekleurd.

                          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                          #18325268
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Kleur is wit. Ik heb ook een schuifkanteldak. Overigens wel aardig off topic..

                            Via Tapatalk

                            #18325269
                            JanO4
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 December 2015

                              Dit is mijn vierde Opel, mijn vorige waren lease auto’s Astra stationcar met 150pk diesel (supersnel en sterk) een vectra met een 2 liter motor en een astra met een 1,6 benzine motor.
                              Ik was ook bang dat de kleine turbo 1 liter motor traag zou zijn. De turbo doet echter goed zijn werk, voor een auto met een dergelijk kleine motor is hij nog best rap, bovendien loopt deze erg soepel en geruisloos, als je doortrapt en schakelt bij wat hogere toerentallen ben je heel snel weg, al kost dit wel veel benzine.
                              Wat betreft de binnenverlichting deze is heel uitgebreid en heeft veel mogelijkheden, de afwerking van de auto is erg netjes en ziet er goed uit. Wat dat betreft ben ik best blij dat ik voor deze auto gekozen heb. Het enige nadeel is dat het zicht naar achteren slecht is, sensoren of een camera zouden tot de standaard uitrusting moeten horen, je heb tenslotte een prachtig display midden in je dashboard.

                              #18325270
                              aapje1963
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 July 2006

                                Bij mij zit er een achteruitrijd camera op en sensoren. Mischien is dat er ook later op te zetten.

                                Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                #18325271
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  Ik ben geen strepentrekker nu ook niet met de vectra heb die tijd met m.n 53 jaar een beetje gehad ;-) Maar op snelweg rijd ik gemiddeld 130 soms 140 op cruiscontrol. Dan hoop ik toch stilletjes dat het verbruik gunstig Is…. Heb jij ervaringen bij deze snelheden.
                                  Voor de Vectra Was..is dit een lekkere cruissnelheid.. Ik vond met proefrijden ook dat de Astra lekker rustig liep bij 130 km. Ik heb het verbruik niet gezien bij proefrit… Ik lette op andere zaken als Boordcomputer.. Vooral op geluid en toeren en dat Was echt positief
                                  Ik hoor nog wel ff van je.
                                  Ik rijd particulier en niet zo heel veel km per jaar. Wel wil ik met vakantie.s eens richting Oostenrijk. En ik heb familie in Luxemburg bij Luik heb je ook een aardige heuvel..

                                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.