Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na enkele tijd ben ik er toch achter dat dit geen kwalitatief spul is . Ik heb er een beetje spijt van dat ik deze lampen gekocht heb.
Slecht lichtbeeld , slechte stekkers , schakeling klopt niet , enz enz
Lampen hebben niet exact dezelfde vorm.
Lampen waren ruw ,scherpe randen sloten niet goed aan in spatbord ,spatbord bij richten , lamp bijwerken .
Stekker hoogte verstelling is niet goed ,maken geen goede verbinding aan moeten passen.
Stadslicht en lamp moeten goede ,zelfde als originele connectie als originele hebben ivm canbus meldingen.
Lekkage tussen huis en motorblok .Achteraf gezien had ik het in een keer compleet vervangen moeten (als je besteld is huis compleet met koeler alles erbij )
want het is een rot klusje (kat moet eraf) . Het huis kan ook iets krom zijn , het zit maar met 3 boutjes vast .
Maar als garage dit doet is dit natuurlijk hun verantwoording.
1e keer alleen afdichtingen vervangen.
Nog lichte lekkage. 2e keer compleet filterhuis inclusief koeler vervangen
<p style=”text-align: left;”>Nu is het wel dicht. Koeler op ebay complete zo’n 60 € .</p>Misschien kei goed blok, maar gaat wel keiveel aan kapot. Ook nog plastic delen koeling waar sensoren in zitten vervangen, melding temp oververhitting, gelijk thermostaat huis en andere zijde.
Vraag me eens wat ik nog niet heb gehad van dit blok
Hier na nog ff versnelling bak laten doen bij v Loon, krijg je gelijk Kopp. Drukgroep en 2massa vlieg wiel erbij.
Daarna nog ff zelf alle afdichten van olie koeler huis vervangen (drupt zo lekker op uitlaat!
Ik heb pomp uit elkaar gehaald , heeft zoals ik al vermoedde een soort regelbaar volume ,geregeld door het drukregelventiel.Je kunt zien dat het ventiel druk weglaat naar kanaal zodat denk ik de slag naar 0 gaat.Ik zie geen schade aan pomp gedeelte dus ik denk dat het drukregeventiel de oorzaak was.
Ik heb ook filmpje alleen kan ik die niet op bijlagen krijgen, fotos wel.Daar ben ik nog niet precies uit,zoals ik al noemde er is bijna tot niets over te vinden op internet,blijkbaar weten dealers er ook weinig van omdat er zo weinig info is.Als ik me verveel haal ik pomp nog uit elkaar, gaat toch schrootbak in.Fotos volgen dan nog.
Hallo,
ter verduidelijking, het is niet zo vreemd dat ik weet dat er 600 gr r 134 a op moet .Op de meeste autos staat voor op de dwars balk een stikker met soort gas hoeveelheid gas en soort olie . Ik heb zelf stek en kan gebruikmaken van airco station waar evt ook nog vulhoeveelheden in de data base staan.Ik ben al aan de derde condensor toe vanwege steentjes ( bij laatste fijn gaas achter grille gemaakt ) zie eerder topic . Ik werk normaal met aircos die een rechtoe rechtaan 12v aan uit magneet koppeling hebben.
Ik kon alleen niets met het voltage van zo 6 volt. Nu heb ik airco (Climatronic automaat). uit laten lezen bij dealer .Deze bevestigde toch dat voltage wel goed was maar pomp defect (origineel € 560).
Dus ff rond gezocht met origineel nr van pomp delphi, voor € 206 splinter nieuwe van mister auto , gemonteerd en afgevuld. Airco werkt weer.
Nu heb ik oude ff bekeken en deze heeft ABSOLUUT geen koppeling maar een druk ventiel , heb hem eruit gehaald en het lijkt net of de schuif vast zit .Dit ventiel is trouwens wel bij diverse los te verkrijgen ( kan eruit als gas eraf is). Zie foto s
Een tip ,als auto al wat ouder is beter alles vernieuwen.De klepdeksel word ook bros (bij mij begon bij kanalen af te brokkelen) en de slang lijkt nog mooi maar als je er op drukt verpulverd het gewoon.Deksel en slang zijn voor redelijk geld op ebay ,duitse leverancier origineel (betaalbaarder ) te krijgen.
Succes!
We hebben het heel de tijd over klep,maar het is feitelijk maar een klein rond rubber ter grote van een cent. Het zit aan de zijde van het inlaatspruitstuk ,ik denk dat het gewoon door vacuum van het spruitstuk aangezogen is naar de verbranding of door naar de turbo of kat.Ik ben het nergens tegengekomen ook niet als ik in kat keek ( heb turbo vervangen en in kat gekeken).
Over het meer koppel /vermogen ; ik vind wel dat bij optrekken 2500 -3500 toeren en schakelen vlotter weer oppakt en egaler weer optrekt .Echt hoog in toeren zit ik niet veel,maar vind het wel rijdbaarder dan voorheen.Maar ik heb dit tegelijk met de ombouw van de carterontluchting dus ik kan het niet zeker zeggen .Ik denk dat het brandstof mengsel hierdoor nl ook wezeljik anders geworden (geen vacuum lek meer)
Hier nog wat foto’s van de turbo.Ik heb gekozen voor nieuwe turbo van Garret,is net zo duur als een ruilturbo elders
Sorry voor late reactie.Ja het is wel behoorlijk sleutelwerk (ik weet niet exact meer maar zover ik nog weet toch wel een dag werk).Je hebt een setje nodig om de krukas te blokkeren en de nokkkenassen (als je ketting mee wil pakken) vast te zetten (30€ internet).Nog een tip ;ik heb carterpan laten zitten(en dus ook cat en uitlaat)distributiedeksel kan er zo af en bij monteren kun je paspennetjes terug tikken en zo deksel met vloeibare pakking op carterpan zetten en daarna pennetjes (doorgeboord gat) er weer in tikken.
Ja ,inderdaad die heb ik eruit gefreesd en glad gemaakt.Heb ik niet zelf bedacht maar als je aan het zoeken komt op nederlands ,duitse sites over het inhouden /verbruik kom vaak niet echt verder.Maar dan kom je verder op buitenlandse sites.Op amerikaanse sites vind je veel omdat er veel chevrolet cruzes lopen met dezelfde motoren.Die doen het bijna allemaal ook als ze het spruitstuk eraf hebben,en ik vond het ook gek dat er zon grote kam in zat.
Nogmaals ,ik denk dat het een onderschat probleem is en dat bij velen het klepje uit het spruitstuk weg is (zonder foutcode te geven)
p0171 = fuel trim to lean.
Ook gehad, controleer carterventilatie membraan,kap motor eraf en luister of voel zuiging kleine gaatje(mag niets te horen of voelen zijn).
Bij mij ook storing niet constant en direct ,komt denk ik afhankelijk van grootte van gaatje membraam,
met die klep bedoelen jullie waarschijnlijk klep die gas uit tank afzuigt.Deze zit op spruitstuk en kun je controleren door met lopende motor stekker en slang eraf .
Dan moet hier niet zuigen anders ook valse lucht wat arm mengsel geeftHallo,
foutcode p0171-00 fuel trim to lean.
Ik weet niet of voor alle types (1,4) zelfde inhoud.Ik had bij 1,4 NET(astra J 1,4 NET 140 ps) hetzelfde probleem.
In het algemeen eerst checken of het ergens valse lucht zuigt.
Dat is als je luisterd met bovenste afdekkap eraf gauw te horen als het bij carterventilatie wegkomt.
als je hoort en voelt met vinger op kleine gaatje op cv snel te achterhalen.
In dat geval membraan carterventilatie waarschijnlijk lek.
In mijn geval was het niet dusdanig erg dat foutcode er meteen en steeds in kwam.
Als oplossing nieuwe klepdeksel monteren(kost ongeveer € 200) .Dan heb je alles in een keer want waarschijnlijk is pakking klepdeksel ook hard geworden.
Ik heb los membraampje besteld op ebay en klepdeksel voorzien van nieuwe pakking.
Het lossnijden van de cv kan wel maar als je niet al te handig bent niet doen compleet deksel vervangen.
Je kunt dekseltje met 2 component lijm weer oplijmen(pas op dat je gaatje niet dichtlijmt!).Update of modificatie? Dit is na te zoeken op site Rdw Als geen bedreigend iets is (veiligheid) krijg je volgens mij geen oproep. Bij software update voor algemene zaken word motor software niet overschreven(zelf ook gehad)
Heb zelf astra j 14 t(140 ps) Heb ik iets aan laten doen(naar 160 ps) om toch iets inhoudend karakter iets te verminderen.
Weet niet of deze motor zelfde is als in type k.Weet wel zwakke punt 14 t serie j onder ander waterpomp (alg bekend).Heb ik ook bij ongeveer 55000 km al gehad, zorg voor goede bougies vanwege licht inhouden.Heb ook een lambda sonde defect gehad.Alles geen grote kosten. verder altijd goed gelopen en met beetje beleid (gaspedaal) tegen 1:14 te rijden.
Ik heb tijdens vakantie astra k 16d gehad .Loopt ook goed en in spaanse heuvels ook zuinig en zeker zo snel.(vond niet dat ie meer geluid maakt)
Bij carok originele opel dexos volsynth. ook orig opel filters of compl kitjes.
Ook castrol magnatec 5 w40 volsynt voor leuk geld.
Kijk eens op Carok.nl .Ik heb zelf meestal castrol magnatec 5w-40 ipv gm dexos 5w30 (ook nog iets beter voor distr ketting)
5ltr +_ €30 ( hebben ook wel dexos).
Hebben tevens leuke aanbiedingen complete onderhoudsetjes org. opel filters,bougies al incl
Zoals eerder al gezegd werd,kat verwijderen evt ander brandstof druk regelaartje (hogere druk ) van m-tech en motor loopt al beter.
-
AuteurBerichten