Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben daarvoor bij Opel Dekker geweest in Krimpen aan den IJssel. Hun hebben alles uit en ingebouwd en het differentieel is bij Brunnekreef gereviseerd. Auto bijna 2 weken kwijt geweest.
Uiteindelijk is de hele Haldex koppeling gereviseerd en was het klaar met de foutmeldingen. Het is een dijk van een wagen met zat pit maar deze jongen zat niet lekker meer in zn eigen auto dus ik heb m opgeruimd. Degene die m nu rijdt zal een stuk lekkerder zitten want ik had er net 4000 euro tegenaan gegooid in een half jaar tijd.
De M32 versnellingsbak ligt ook in een 1.4 T Meriva.
Mijn pa heeft zo’n wagen en die is 3 weken geleden gereviseerd.
Kosten: 1250 euro.Ik heb nog een blauwe Insignia in de aanbieding, dit is een 2.0 Turbo zonder die M32 versnellingbak.
8 januari 2017 om 13:15 In reactie op: alarm service awd en achterwiel drive wat moet ik daar bij v #18336436Heb mijn ervaring uitvoerig beschreven in mijn topic, ook ergens in het Insignia topic.
Ik zou ervoor kiezen de garage het achter differentieel te laten demonteren en opsturen naar Brunekreef Performance, die weten hem wel te maken!
Voor 2900 euro wil ik het ook wel doen…Mijn pa zn Mervia en 2 weken geleden gereviseerd, is dezelfde bak.
in zn 1 zetten, koppeling op laten komen en dan de pook checken op beweging.Als het een gewone gloeilamp en geen led is krijg je 99% zeker geen foutmelding.
Let wel op er zijn verschillende T20 lampjes, 1 met 2 contactpunten en 1 met 4, de laatste heeft 2 gloeispiralen en wordt vaak voor drl gebruikt
Insignia gedeelte is heel kalmpjes ja haha.
Helaas bezit mijn Insignia ( 2009 ) niet over deze uitbreide radio functies.
Wel heb ik ook geprobeerd de spiegels te laten inklappen met de auto te vergrendelen maar via alleen instellingen kom je er niet.
je bent de weet ik het hoeveelste al.
zit maar 1 ding op en dat is een revisie.
5 september 2016 om 07:55 In reactie op: Insignia 1.8 2009 – snelheid onregelmatig tijdens rijden #18325903Laat hem dan ook meteen is op 98 of bp Ultimate lopen.
Die van mij rijd op 98 lekkerder als op 95@pizzaboy wrote:
alsnog mijn insignia.
nadat hij in een coating is gezet.grt Ben
Dat is een mooie wagen! Opc line 4×4?
Welke velgen heb je eronder liggen?Sorry hier stond een dubbelpost :D ;)
Zwerf al een paar weken rond maar hier de mijne:
Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in
Helaas had ik niet het geluk van een geklapte slang.
Slang van luchtfilter naar turbo gedemonteerd en aan het inlaat wieltje gedraaid/gevoeld. Hier zit speling op maar niet extreem en is ook niet in het slakkenhuis gesleten.
Als ik aan het wiel draai hoor je wat ratelen,net of er een knikker in zit. Vermoedelijk aan de uitlaatkant, met een spiegeltje en zaklamp in de turbo gekeken maar niets te zien.
Maandag ga ik de turbo demonteren en breng ik hem naar de reviseur. Ben benieuwd wat de oorzaak is!4 augustus 2016 om 10:51 In reactie op: Insigina in noodloop; voertuig service dringend nodig #18311093En wat was het euvel uiteindelijk?
Nou we blijven nog even bezig.
De dag na reparatie achteras kwam het motormanagement lampje weer in beeld. Uitgelezen en gaf aan dat sensor nokkenasversteller uitlaat kant geen signaal o.i.d. er schijnen zeefjes in te zitten die verstopt raken en 99% kans dat het met een nieuwe opgelost is.
Een nieuwe is besteld maar was helaas niet op voorraad dus die komt 1 dezer dagen.
De auto reed verder prima dus ik gebruikte hem nog.
Zo ook gisteravond, onderweg op de snelweg, 130 op zn cruisecontrol. Ineens vermogen verlies en raar geluid wat bij de turbo vandaan komt. Onderweg snel gekeken, geen rook, geen oververhitting, alles fijn.
Op plaatst van bestemming snel uitgelezen met bluetooth dongel, gelukkig geen 2e foutmelding maar stond de p000b foutnelding van nokkenasversteller in het rood wat eerst oranje was. Mijn gedachtengang was: die sensor is nu echt kapot en de auto is in zn noodloop geslagen.
Foutmelding gewist maar helaas het vermogenverlies bleef en het geluid ook. De terugweg naar huis(40km) heel de weg geen lampje gezien maar wel het geluid en geen turbo. Nu vermoed ik dat er een slang geklapt/ los is van de turbo dus hopelijk is het straks droog en ga ik m is op krikken om te kijken!Iemand die hier ervaring mee heeft?
Kijk eens op http://www.caraudioexpert.nl
Hier kwam die van mijn Cruze ook vandaan, en volgend jaar komt hij ook in de Insignia met achteruitrijcamera.
Ik wil alleen graag DAB+ maar weet niet of dat erop zit.@Insignia_driver wrote:
Beste forumleden,
Ook ik ben in het bezit van een Opel Insignia 2.0 Turbo 4×4 met 220 PK. Heerlijke wagen om in te rijden, dat spreekt voor zich. Betreft ook een geïmporteerd voertuig uit Duitsland en daar rij ik nou al ruim een jaar mee. Tot nu toe helemaal geen gekke dingen meegemaakt. Een keer een behoorlijke kost gehad, maar dat heb ik te danken aan de geweldige wegen van onze Zuiderburen: toen zat er een barst in de voorruit die niet meer te herstellen viel (door steenslag dus), en die moest dus vervangen worden. :(
Nu heb ik wel al een paar dagen ook die melding “Service achteras”, gevolgd door de melding “Service AWD”. Ook hier de computer laten uitlezen door de plaatselijke Opel-dealer. Lijkt niet zozeer aan sensors te liggen, maar aan een in ieder geval niet goed functionerende pomp (de K47, volgens de computer). Door de monteur is het uitgelegd dat de achteraandrijving niet genoeg gesmeerd wordt en de auto dus in principe alleen op voorwielaandrijving draait. Iets wat ongetwijfeld klopt, want na het nemen van een rotonde lijkt het inderdaad of die achteraandrijving een beetje gaat ‘tegentrekken’; zonder dat die auto gek gaat doen of gaat slippen. Nu heb ik te horen gekregen dat ik me daar helemaal niet zo druk in hoef te maken, en dat ik de herstelling gerust kan laten uitvoeren bij een volgende beurt. Het kostenplaatje geeft wel aanleiding om druk over te maken: die nieuwe ‘pomp’ inclusief montage kost rond de € 1 000. Bij een tweedehands pomp zouden de kosten de helft lager liggen. Maar zo’n tweedehands pomp ligt niet bepaald voor het rapen, aangezien deze modellen in Nederland niet dik gezaaid zijn, en zo’n pomp specifiek voor deze modellen zijn gemaakt.
Na het een en ander doornemen valt dit enigszins mee; ik lees hier verhalen over problemen met de koppeling, en dat is effe wat vervelender. Alleen jammer dat deze reparatie toch nog vrij duur uitvalt. Garagehouder zelf schrok zelf ook van de hoge prijs voor deze herstelling. Aan de ene kant wil ik die herstelling wel laten uitvoeren, de wagen is het mij zeker waard. Dat was één van de consequenties van een duurdere wagen: een herstelling of beurt zijn al gauw duurder dan bij bijvoorbeeld een Corsa. Alleen vraag ik me af of er via een andere weg geen pomp meer zou te vinden zijn voor mijn auto.
De oliepomp, of het filter ervan willen wel eens verstopt raken of kapot gaan. Ik zou eens contact opnemen met Brunekreef Performance, hun doen alleen reviseren van Haldex koppelingen en weten waar ze het over hebben/mee bezig zijn. Nadeel is dat hun hem niet onder de auto vandaan demonteren dus dit zal de dealer moeten doen.
Ik adviseer je er niet te lang mee door te rijden want als het binnenwerk versleten is ben je al 850 euro verder voor alleen het binnenwerk.9 dagen later en net geen € 1300 euro lichter heb ik de auto weer terug, zonder foutmeldingen!
De opel dealer heeft het achter cardan gedemonteerd en opgestuurd naar een revisie bedrijf.
De leidingen die boven over het differentieel lopen waren kapot, heb ook aangegeven dat hij meteen de keerringen moest vervangen daar deze ook af fabriek wel eens willen gaan lekken.
Gisteravond uitvoerig getest en niks geen foutmeldingen meer.Volgend probleem doemt alweer op: de dealer had de airco gevuld 2 weken terug maar gisteren wilde hij al niet meer koud worden en hoor je zo’n gorgelend geluid van achter het dashboard komen.
Dit geluid had ik bij mijn Cruze ook maar daar was het kwestie van vullen en erna was het geluid weg, en bleef ook weg.
Heeft iemand van jullie een idee wat dit is?Gisteravond meteen gewassen en wat foto’s getrokken:
Samen met de Astra van mn zwager:
Kijk even op caraudioexpert.nl
Ik weet niet of je het snel wilt hebben anders kunnen we korting bedingen want me zwager wil er ook 1 bij hemhalen.Ik heb al een sub van Pioneer liggen.
Zo’n platte die schroef je zo tegen de achterbank aan.Toen ik de Insignia net had ging ik eerst op zoek naar de subwoofer. Blijkt dat die er helemaal niet in zit maar zo goed klinkt het dus!
Hoi Kay. Leuk om te zien dat ook andere Indignia rijders bezig zijn een beter geluid uit hun audio te krijgen.
Ik rij zelf ook een 2.0 turbo Opc Line en de mijne is uitgevoerd met Infinity Soundsystem.
Als jij dit ook hebt zou ik dat leker laten zitten want klinkt ongelofelijk goed.
Ik zelf ga er alleen nog een sub aan toevoegen.Op de std radio zitten geen uitgangen voor sub of versterker. Deze zou je kunnen maken met een hi/lo converter maar is niet aan te raden omdat je dan de middenweg tonen van je speakers aftapt.
Ik ga begin volgend jaar een heel nieuw audio unit steken.
Deze heb ik in mijn vorige auto ook gehad en was er zeer tevreden over. Hier zit ook navigatie, bluetooth , sd kaart enz. op.Wel opletten met aftermarket systemen want niet allemaal nemen ze je stuurwielbediening over en kun je soms ool niet in je bc komen.
Gr Colin
Vraag me niet hoe maar gister een half uurtje later was de storing alweer verdwenen. Leuk hoor dat elektronische allemaal ;)
Nou we vallen van het 1 in het ander,
Zojuist de acceleratiesensor, ook wel gierhoeksensor vervangen.
Stukje rijden en geen foutmelding ” service wielophanging ” meer!
Eenmaal thuis startte ik de auto nog een keer en kreeg toen een knipperend lampje op het dashboard met de tekst: service controle systeem bandenspanning.
Hij gaf toen rechts voor geen spanning meer aan van de band, klein stukje gereden en kon toen de spanning weer zien maar lampje bleef branden.Nu zat ik te denken of dit niet met de acceleratiesensor te maken heeft, misschien een multifunctionele sensor of heeft de bandenspanning zelf ergens een sensor?
Iemand dit ook wel eens gehad?.
Banden staan keuring op spanning trouwens ;)
Nee dat zeker niet. Maar ik geef niet op!
Gister is de Insignia naar de Opel dealer geweest.
Foutmelding, service wielophanging hebben ze achterhaald welke sensor dat is. Deze heb ik zelf besteld en ga deze ook zelf monteren, het was de acceleratiesensor.
De airco hebben ze gecheckt en tot 12 bar druk gebracht, na 15 min nog steeds 12 bar dus die is dicht, vloeistof was wel bijna leeg dus die is gevuld en nu weer goed koud!
Dan hebben we nog de Haldex koppeling, deze hadden ze deels gemonteerd, geconstateerd dat er bijna geen olie meer in zat. Oliefilter en olie vervangen, laten draaien en zagen ze via de linker as olie naar beneden komen. de precieze plek konden ze niet benoemen want daarvoor zouden ze de hele haldex voor moeten laten zakken. Hij adviseerde een vervangende koppeling te plaatsen en hij had al nagevraagd wat dat ging kosten. 2200 euro :shock: . Laat ik nou net vorige week een specialist aan de lijn hebben gehad die alleen maar van die koppelingen reviseert en daar kost het rond de 900.
Ik heb zijn gegevens aan de Opel dealer door gegeven en daar gaan ze contact mee leggen, ik hoop hier morgen meer van te horen.Word vervolgd.
-
AuteurBerichten