Differentieel Insignia 4×4

Forumindex Forums Modellen Insignia Differentieel Insignia 4×4

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330223
    patrick-pauwels
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2016

      Vraagje, heb zoekfunctie gebruikt maar kwam op een topic dat niet juist stond en niet veel info in stond.

      Dus heb een Insignia 2.0cdti 4×4 118kw 160pk van 2011.
      En krijg de melding service achteras gevolgd door de melding service AWD, volgens Opel het differentieel.

      Nu kan ik deze reviseren?
      Of zou enkel olie en pakking veranderen een boel oplossen?

      grtz

      #18333955
      InsignieJA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2016

        je bent de weet ik het hoeveelste al.

        zit maar 1 ding op en dat is een revisie.

        #18351411
        Schietaert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2018

          Hallo Patrick, zijn de problemen met de 4×4 opgelost?

          Ik lees toch regelmatig dat deze problemen zich voordoen met de 4×4 uitvoering. Zelf heb ik ook een Insignia 2l diesel 4×4 en mijn verhaal begon bij ongeveer 100.000km. Bij het wegrijden, schokken en nog veel erger als je de wielen links of rechts draait en dan weg rijdt. Naar de garage met de auto, na heel wat tijd er verschillende verkeerde onderdelen te vervangen kwam men eindelijk tot de conclusie dat er iets verkeerd was met de Haldex koppeling. Die is dan vervangen, uiteindelijk en na lang aandringen was er wel een financiële tussenkomst van Opel maar het heeft mij toch ongeveer €2500 gekost. Er was ook 2j waarborg op deze herstelling. Na ongeveer anderhalf jaar en ongeveer 40.000km was het probleem er echter weer! Wagen weer naar de garage, weg voor meer dan een maand, gratis hersteld maar nu met de melding van GEEN garantie! Schijnbaar hebben ze niet echt veel vertrouwen in hun eigen kunnen!! Nu zijn we minder dan een jaar verder en het probleem steekt de kop weer op!!! Ik heb nu de vraag gesteld om dit natuurlijk weer onder garantie te herstellen. het kan toch niet zo zijn dat dit niet opgelost kan worden? Het gaat hier toch duidelijk over een constructie fout! Ik gebruik de wagen meestal op de autostrade, heb geen aanhangwagen of caravan dus enkel gewoon gebruik.

          Behalve dit vind ik het een fantastische wagen en zou ik zeker teug een insignia 4×4 kopen.

          Stefan

          #18361983
          opel-insignia-4×4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2018

            Inmiddels is het achterdifferentieel gereviseerd en blijven de meldingen terug komen. Aan de pomp was niks te zien maar reparateur vermoed dat de pomp nu ook vervangen moet worden. Vraag me dan wel af of de revisie van het differentieel dan niet overbodig is geweest. Wat zou anders de meldingen service achteras en service awd kunnen veroorzaken? Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een pomp? Nieuw of slooponderdeel? En heeft dit communicatieproblemen met het differentieel opgeleverd? Wat is wijsheid…….

            #18363243
            Athlon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2007

              Hallo,

               

              sorry ben zeer lang niet meer op het forum geweest, kreeg ook geen meldingen van reacties, nu is het bij idd opgelost, zo een revisiesetje gekocht voor 90 euro of zo.

              Andere olie, pakking en filter erin, moest wel terug geprogrameerd worden of zoiets, en geen last meer.

               

              grtz

               

              Patrick

              #18369975
              Hoek’s Vis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2019

                Athlon, had jij ook een awd en achteras service probleem ? wat was jou oplossing?

                #18370239
                Hoek’s Vis
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 November 2019

                  ik heb het zelfde probleem nu , ik heb door de garage de haldex laten afkoppelen maar de Insignia rijdt echt niet lekker nu. ik wil hetzelfde proberen als jou Athlon maar ik weet niet precies wat je bedoelt.hoe ziet zo’n revisie set eruit dan? is het probleem niet meer teruggekomen? welke garage ben je geweest ? groetjes Frans. :help: 

                  #18374225
                  HakanYz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 May 2020

                    Proble3m had ik ook met 2.8 v6 4×4.

                    Er is een service bulletin van bekend. Als ik me niet vergis moet de olie en filter ververst van worden van de achterdiff.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.