Voorstellen/vragen Insignia 2.0 Turbo 4×4

Forumindex Forums Modellen Insignia Voorstellen/vragen Insignia 2.0 Turbo 4×4

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18321903
    InsignieJA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 June 2016

      Nou we blijven nog even bezig.
      De dag na reparatie achteras kwam het motormanagement lampje weer in beeld. Uitgelezen en gaf aan dat sensor nokkenasversteller uitlaat kant geen signaal o.i.d. er schijnen zeefjes in te zitten die verstopt raken en 99% kans dat het met een nieuwe opgelost is.
      Een nieuwe is besteld maar was helaas niet op voorraad dus die komt 1 dezer dagen.
      De auto reed verder prima dus ik gebruikte hem nog.
      Zo ook gisteravond, onderweg op de snelweg, 130 op zn cruisecontrol. Ineens vermogen verlies en raar geluid wat bij de turbo vandaan komt. Onderweg snel gekeken, geen rook, geen oververhitting, alles fijn.
      Op plaatst van bestemming snel uitgelezen met bluetooth dongel, gelukkig geen 2e foutmelding maar stond de p000b foutnelding van nokkenasversteller in het rood wat eerst oranje was. Mijn gedachtengang was: die sensor is nu echt kapot en de auto is in zn noodloop geslagen.
      Foutmelding gewist maar helaas het vermogenverlies bleef en het geluid ook. De terugweg naar huis(40km) heel de weg geen lampje gezien maar wel het geluid en geen turbo. Nu vermoed ik dat er een slang geklapt/ los is van de turbo dus hopelijk is het straks droog en ga ik m is op krikken om te kijken!

      Iemand die hier ervaring mee heeft?

      #18321904
      InsignieJA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2016

        Helaas had ik niet het geluk van een geklapte slang.
        Slang van luchtfilter naar turbo gedemonteerd en aan het inlaat wieltje gedraaid/gevoeld. Hier zit speling op maar niet extreem en is ook niet in het slakkenhuis gesleten.
        Als ik aan het wiel draai hoor je wat ratelen,net of er een knikker in zit. Vermoedelijk aan de uitlaatkant, met een spiegeltje en zaklamp in de turbo gekeken maar niets te zien.
        Maandag ga ik de turbo demonteren en breng ik hem naar de reviseur. Ben benieuwd wat de oorzaak is!

        #18361982
        opel-insignia-4×4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2018

          Inmiddels is het achterdifferentieel gereviseerd en blijven de meldingen terug komen. Aan de pomp was niks te zien maar reparateur vermoed dat de pomp nu ook vervangen moet worden. Vraag me dan wel af of de revisie van het differentieel dan niet overbodig is geweest. Wat zou anders de meldingen service achteras en service awd kunnen veroorzaken? Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een pomp? Nieuw of slooponderdeel? En heeft dit communicatieproblemen met het differentieel opgeleverd? Wat is wijsheid……. :unsure:

          #18369956
          Hoek’s Vis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 November 2019

            Is het probleem nu verholpen met awd en achteras service? wat is nu de beste oplossing geweest en bij welke garage hebben jullir dit laten maken? want ik heb hetzelfde probleem.

            #18369962
            InsignieJA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 June 2016

              Uiteindelijk is de hele Haldex koppeling gereviseerd en was het klaar met de foutmeldingen. Het is een dijk van een wagen met zat pit maar deze jongen zat niet lekker meer in zn eigen auto dus ik heb m opgeruimd. Degene die m nu rijdt zal een stuk lekkerder zitten want ik had er net 4000 euro tegenaan gegooid in een half jaar tijd.

              #18369974
              Hoek’s Vis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2019

                wat is je advies aan mij? welke garage ben je geweest? dan maak ik van hun ervaring gebruik.

                #18369983
                InsignieJA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 June 2016

                  Ik ben daarvoor bij Opel Dekker geweest in Krimpen aan den IJssel. Hun hebben alles uit en ingebouwd en het differentieel is bij Brunnekreef gereviseerd. Auto bijna 2 weken kwijt geweest.

                  #18370106
                  AstraTh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 March 2019

                    Mensen kunnen bij een geïmporteerde auto zoooo naïef zijn soms :yes:

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.