Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit is de ene : http://www.opel-gt-cabrio.de/forum/” onclick=”window.open(this.href);return false;
en dit de andere : http://www.opel-gt-forum.de/forum/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb even snel gekeken met wat voor een E-mail ik ben aangemeld en dat is inderdaad geen gmail.
Maak anders even een Hotmail of Outlook mailadres aan dan zou het volgens mij wel moeten lukken.Let wel op er zijn 2 verschillende Opel GT fora in Duitsland.
Als die stoelsensor wordt vervangen dan moet deze met behulp van de Tech2 weer worden ingelezen in het systeem.
Dit zou dan meteen de foutmelding ook moeten weghalen.
Een goede Opel dealer zou het moeten kunnen uitvoeren, mits dat natuurlijk de oorzaak is van jou probleem.Wat bedoel je precies met de sensorplaat a 600 Euro (zit deze ook in de stoel??)
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, deze informatie komt van het Duitse Opel GT forum.OPC velgen zijn dit volgens mij, ik zou voor iets anders gaan.
Ik heb dit ook vaker op het Duitse GT forum gelezen.
In Duitsland hebben ze hier een modificatie voor uitgevoerd, 2 terugslagkleppen in het koelsysteem geplaatst.
Dit zou voorkomen dat er luchtbellen ontstaan (spontaan) in je systeem waardoor de temperatuur omhoog gaat.
Je zou eens bij je Opel dealer kunnen informeren of die modificatie ook in Nederland kan worden uitgevoerd.
Al blijft onze temperatuur altijd ruim onder de 100 graden.Hieronder een paar foto’s van de motorschade van een GT.
Ik krijg de foto’s er helaas niet opgezet.
Het klinkt niet zo goed wat je daar schrijft en wil je dan ook niet bang maken.
In Duitsland zijn er al diverse motoren van de GT kapot gedraaid.
Vaak schade aan de zuiger door oververhitting in de motor.
Diverse zijn ook begonnen met een kapotte bobine op 1 van de cilinders.
Als je een nieuwe bobine en bougies hebt geplaatst en de motor loopt nog steeds niet lekker dan kan het wel eens zo’n schade zijn aan de zuiger.
Je kunt natuurlijk de compressie laten meten van de cilinders om te kijken of die nog goed is, daarmee sluit je redelijkwijs een motorprobleem uit.
Dit is moeilijk te kontroleren, in Duitsland hebben ze m.b.v. een kleine camera in de cilinder gekeken en daar zagen ze meteen de schade aan de zuiger.Al eens overwogen om een serieuze garage op te zoeken, dit soort klachten moeten ze wel serieus nemen.
Succes ermee en ik hoop dat het een kleinigheidje is, houdt ons op de hoogte van het verloop.
13 november 2012 om 20:26 In reactie op: Waar tuningonderdelen vinden voor opel gt (nieuwmodel)? #18073796Staat al vermeld in dit topic.
Ja da is dezelfde spoiler,je moet er wel 6 gaten voor in de kofferklep boren,is de originele spoiler voor de Opel GT …
5 oktober 2012 om 12:12 In reactie op: Waar tuningonderdelen vinden voor opel gt (nieuwmodel)? #18073779Je kunt ook hier eens kijken:
http://www.lumma-tuning.de/sortimentauswahl/gt-roadster_77.php
Irmscher heeft ook nog een frontspoiler.
http://www.irmscher.de/de/Ik weet niet hoe je Duits is maar dit is een forum waar heel veel Opel GT eigenaren zitten.
Je zou daar ook eens kunnen kijken.PS: Je moet jezelf wel aanmelden.
Djimbo je zou ook eens hier kunnen kijken, er melden zich steeds meer GT bezitters aan op deze site.
Misschien kun je hier je vraag ook nog eens posten.Je moet jezelf wel even registreren.
@dixie wrote:
Mmmmm die velgen komen mij bekend voor…..Ik zie dat je de beste uitlaat gekocht heb die er is (heb ik ook :thumb )
Heb de mijne een maand geleden laten tunen bij EDS ,zeer content van ,beter als BSR,momenteel 324pk en 488NM koppel…
Yep de uitlaat zijn we zeer over te spreken, ook wij hebben deze software van EDS op onze GT staan.
Het is daardoor een hele andere auto geworden.Voor de toerrit kun je kijken op de volgende site:
Vandaag is de schroefkit geplaatst en het ziet er netjes uit.
Hieronder een paar foto’s.
Met dank aan Dixie voor de tip.Nee in de GT ligt een Z20NHH blok.
Ik heb dit ook vaker op het Duitse GT forum gelezen.
In Duitsland hebben ze hier een modificatie voor uitgevoerd, 2 terugslagkleppen in het koelsysteem geplaatst.
Dit zou voorkomen dat er luchtbellen ontstaan (spontaan) in je systeem waardoor de temperatuur omhoog gaat.
Je zou een bij je Opel dealer kunnen informeren of die modificatie ook in Nederland kan worden uitgevoerd.
Ik ga het in ieder geval vragen, al blijft onze temperatuur altijd ruim onder de 100 graden.Hier even een snelle foto van de GT op zijn nieuwe velgen (de laatste GT)
De schroefkit moet er nog onder en dan komt hij nog wat lager te liggen.
Ik zal wel een keer betere foto’s maken.
Deze zijn van de toerrit van 18 maar j.l met de Barchetta club (Lelystad).Daar ga je geen spijt van krijgen.
Een hele fijne rijders auto en ik spreek uit ervaring, we rijden er al ruim 3 jaar in rond.
We hebben er ook het nodige aan gewijzigd.Veel plezier met de GT, maar dat gaat vast wel lukken.
Mooie foto’s, leuke verzameling Speedsters en 1 GT.
Jammer dat we er niet bij konden zijn met onze GT, volgende keer maar weer.Die schroefkit is dat de Weitec Hicon GT of een andere.
En hoeveel km of tijd heeft hij onder je GT gezeten.Ik zal in januari eens informeren naar de prijzen van de velgen hier in Nederland, mochten ze hier veel duurder zijn dan zal ik zeker over het aanbod nadenken.
Ik wens je een hele goede jaarwisseling en veel plezier met je GT.
Bedankt voor de informatie, ik zal hier in Nederland eens informeren naar de mogelijkheden.
Nog een paar vraagjes,
Waarom heb je gekozen voor 8.5 en 9″ i.p.v. bijvoorbeeld rondom 9.5″ ??
Verder zou ik graag de reden weten waarom je de Weitec set niet zo prettig vond, was hij te hard of gaf hij andere problemen ??
Gezien je eigen uitspraak:
dan maar vervangen door Weitec schroefkit wat ook op niks trok
Alvast bedankt voor je informatie.Dit is een schitterende GT en die velgen op de laatste foto zien er erg mooi uit.
Heb je hier wat meer info over (waar gekocht, eventueel richtprijs etc.).
Wij rijden ook een GT (voornamelijk mijn vrouw) en vinden dit wel hele mooie velgen.
Met deze maat velgen is het wel een must om hem te verlagen, rijdt dat nog een beetje fatsoenlijk (ik bedoel vooral over drempels)??Ik heb het nog even terug gezocht, het vermogen op de wielen lag bij 260 pk en 412 nm koppel.
Als je daar dan een kleine 20% bij op mag tellen dan zitten we redelijk aan de opgave van de fabrikant die de software heeft geleverd.Ik weet niet meer precies wat het vermogen was, het werd met deze bank aan de wielen gemeten en niet naar krukas pk’s omgerekend.
Vanuit de fabriek is de opgave toch meestal aan de krukas gemeten, of vergis ik me dan ??
Ik zou die getallen nog eens moeten opzoeken.Ja die uitlaat is inderdaad wel netjes gemaakt voor Amerikaanse begrippen.
Zeer goed afgewerkt en hij begint met 3″en loopt dan naar 2x 2.5 waar dan weer 2 redelijk open dempers zitten.
We zijn tevreden met het resultaat en de sound.De Kardantunnelversterking, hiermee wordt de auto wat stijver, zeker in de bochten.
Het open luchtfilter van K&N
GT op de Dyno bij K&N (Klik onderstaande link).
http://smg.photobucket.com/albums/v308/kerkhof68/GT%20Marianne/?action=view¤t=image010.mp4
De uitlaat is van Race Precision Instruments uit USA.
Ik zit veel op het Duitse Opel GT forum, en wat het zou kunnen zijn is het volgende.
De deuren vallen dicht op een sluitingspin die zit bevestigd aan je corrosserie, wat wil nou het geval, deze pinnen hebben een beetje speling en je hoort dus het deurslot op deze pin slaan.
Wij hebben dit af en toe als ik ever een flinke hobbel rijd.
Beide deuren hebben hier last van.De oplossing is om de pin te laten vastlassen, zodat de speling weg is.
Als je niet precies weet wel onderdeel ik bedoel dan kan ik er wel een keer een foto van maken.Ik kan je ook de site geven van het Duitse Opel GT forum, maar ik weet natuurlijk niet hoe goed je DUits is.
Laat het maar weten.Leuke filmpjes, het is ook lekker rijden met de GT.
Wij hebben afgelopen september nog diverse passen in Noord Italie gereden, echt heerlijk.In augustus nog een fotoshoot gedaan samen met een oude GT.
Dat was ook een erg leuke dag.Nog maar een paar foto’s van 2 schitterende GT’s.
-
AuteurBerichten