misfire cilinder

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT misfire cilinder

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254123
    richardjm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2011

      Hallo, nav een storing van misfire cilinder heb ik eerst de bougies vv voor upgrade DENSO, dit bleek niet de oplossing en dus de bobines vervangen ook voor DENSO. Storing is nu weg maar wat ik nu wel ondervind is dat de motor bij lage toeren soms “hikt”. Bv 60 in zn 4 loopt niet 100% constant…
      Garage doet (zoals altijd helaas) erg moeilijk en werkt niet mee… Moet er na vv van de bobine iets aangepast worden in motor management?
      Dank voor reactie!

      #18090555
      Humboldt-OPC
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Het klinkt niet zo goed wat je daar schrijft en wil je dan ook niet bang maken.
        In Duitsland zijn er al diverse motoren van de GT kapot gedraaid.
        Vaak schade aan de zuiger door oververhitting in de motor.
        Diverse zijn ook begonnen met een kapotte bobine op 1 van de cilinders.
        Als je een nieuwe bobine en bougies hebt geplaatst en de motor loopt nog steeds niet lekker dan kan het wel eens zo’n schade zijn aan de zuiger.
        Je kunt natuurlijk de compressie laten meten van de cilinders om te kijken of die nog goed is, daarmee sluit je redelijkwijs een motorprobleem uit.
        Dit is moeilijk te kontroleren, in Duitsland hebben ze m.b.v. een kleine camera in de cilinder gekeken en daar zagen ze meteen de schade aan de zuiger.

        Al eens overwogen om een serieuze garage op te zoeken, dit soort klachten moeten ze wel serieus nemen.

        Succes ermee en ik hoop dat het een kleinigheidje is, houdt ons op de hoogte van het verloop.

        #18090556
        Humboldt-OPC
          Lid sinds:
          24 July 2007

          Hieronder een paar foto’s van de motorschade van een GT.

          Ik krijg de foto’s er helaas niet opgezet.

          #18090557
          richardjm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 October 2011

            inmiddels zelf een compressie meting gedaan (garage rekent 125..) ik 2 linker handen en met 20 min (comp meter € 22,50) klaar…
            gemiddelde meting kwam uit op 120 – 125 bar volgens mij prima dus.. auto rijdt ook qua verbruik goed, accelereert perfect geen olie of koelvloeistof verbruik alleen motor lampje komt terug en hakkelt bij constante lagere toeren..
            wellicht een van de CO2 sensoren?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.