service air bag

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT service air bag

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266396
    richardjm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2011

      Sinds kort een melding “service air bag” zit in passagier kant. Foutcode B0081-71 Passenger Presence System Invalid Serial Data Received..losgeha
      Alle connectoren losgehaald en schoongemaakt. Via Op-com niet te resetten.. Heeft iemand een idee? De complete sensorplaat komt op rond de 600 euro! Moet toch tussenoplossing zijn? Wie o wie?
      Inmiddels stoel-druk-sensor vervangen (module in stoelzitting) helaas melding niet weg.Bij garage kunnen ze de melding ook niet resetten en willen nu de auto voor diagnose … Gaat uren duren en heb er geen vertrouwen in.. Heeft iemand goed ervaringen met een kundige Opel dealer??

      #18238315
      richardjm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 October 2011

        Nu al bij 2 Opel garages geweest en ze kunnen het niet fixen.. De storing kunnen ze niet resetten. Ze bieden uiteraard aan om alles na te gaan meten maar dan wordt het uurtje factuurtje.. Ik vind het geen probleem om te beten hoor, alleen niet mijn auto als studieprojectie.. Kan echt niemand van de Opel rijders mij op weg helpen?

        #18238316
        Humboldt-OPC
          Lid sinds:
          24 July 2007

          Als die stoelsensor wordt vervangen dan moet deze met behulp van de Tech2 weer worden ingelezen in het systeem.
          Dit zou dan meteen de foutmelding ook moeten weghalen.
          Een goede Opel dealer zou het moeten kunnen uitvoeren, mits dat natuurlijk de oorzaak is van jou probleem.

          Wat bedoel je precies met de sensorplaat a 600 Euro (zit deze ook in de stoel??)
          Ik hoop dat je hier wat mee kunt, deze informatie komt van het Duitse Opel GT forum.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.