Oplopen van temperatuur

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT Oplopen van temperatuur

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261911
    Silver GT
      Lid sinds:
      10 August 2010

      Hoi mede GT-liefhebbers.
      Ik ben nu inmiddels 3 jr de dolgelukkige eigenaresse van een zilverkleurige GT uit 2007.

      De temperatuur begint bij mijn GT nu steeds vaker op te lopen naar boven de 120 graden. Dit al na ca 5 min. rijden(en dan rijd ik expres echt rustig). Koelvloeistofpeil is op orde; lekt niet. Thermostaat is onlangs vervangen. Ventilator treed in werking.

      Het viel mij op dat met de oude thermostaat de gebruikelijke temperatuur 89 graden en max. 93 graden was. En dat de temperatuur alleen maar opliep als ik de verwarming hoger zette. Nu met de nieuwe thermostaat ligt de gebruikelijke temperatuur een paar graden hoger, zo rond de 96 graden. Dit is zover ik weet, met een nieuwe thermostaat, niet vreemd(toch?). En zou ook prima zijn. Maar helaas gaat de temperatuur nu dus steeds vaker naar tè hoge waarden. En zodra ik nu de verwarming hoger zet, neemt meestal, maar dus niet altijd(!) de motortemperatuur wel iets af. Echter is dit vaak wel van tijdelijke aard. Waardoor ik dus alsnog gedwongen ben om mn GT aan de kant te zetten. Dit kan toch niet voor zo’n monster!

      Heeft iemand hier ervaring mee? Tips, ideeën?
      Opeldealer heeft m uitgelezen, maar kreeg geen foutmelding. Hebben m ook onder druk gezet meerdere malen, maar lekte niet.

      Ik begin inmiddels licht wanhopig te worden….Het zorgt ervoor dat ik niet meer rustig kan genieten van elke km die ik rijd(waarvoor hij gemaakt is!!). Het is echt niet leuk zo.
      HELP WANTED, PLEASE!!!!

      #18192364
      Humboldt-OPC
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Ik heb dit ook vaker op het Duitse GT forum gelezen.
        In Duitsland hebben ze hier een modificatie voor uitgevoerd, 2 terugslagkleppen in het koelsysteem geplaatst.
        Dit zou voorkomen dat er luchtbellen ontstaan (spontaan) in je systeem waardoor de temperatuur omhoog gaat.
        Je zou eens bij je Opel dealer kunnen informeren of die modificatie ook in Nederland kan worden uitgevoerd.
        Al blijft onze temperatuur altijd ruim onder de 100 graden.

        #18192365
        Silver GT
          Lid sinds:
          10 August 2010

          Bedankt voor je reactie HUMBOLDT-OPC!
          De temperatuur van de mijne bleef ook altijd onder de 100 graden. Echter nú niet meer dus. Bedankt, ik ga bij mn garage informeren.

          #18192366
          Landrobert
            Lid sinds:
            12 May 2013

            Weet je zeker dat de goede thermostaat is gemonteerd. Ze zijn er namelijk met verschillende waardes.

            #18192367
            PaulAstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2013

              Vraag de dealer maar even of ze in de Service Bulletins willen kijken, dan vinden ze waarschijnlijk wel de oplossing.

              #18192368
              Silver GT
                Lid sinds:
                10 August 2010

                De 3e Opeldealer kon mij uiteindelijk vertellen dat het een defecte waterpomp betrof. Die steeds slechter is geworden. Dus moet je regelmatig koelvloeistof bijvullen, temperatuur loopt op en de verwarming blaast(met tussenpozen)geen warme lucht, dan is het hoogstwaarschijnlijk de waterpomp.

                #18192369
                PaulAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2013

                  wat humbold omschrijft dat klopt precies met de klacht volgens de service bulletins. Ik zou daar nog zeker even naar vragen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.