Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ZaffieMan001 wrote:
Hmm jammer, blijkbaar leeft dit onderwerp niet echt.
gelukkig bij mij niet meer ;)
dank je heb ik in iedergeval een idee. :thumbup
zoals al eerder hier vermeld, het was en is een geweldige reiswagen, zeker de uitvoering die ik had.
alleen het hart van de aukto was verrot.
misschien wel door wat wim-v6 schrijft het `nieuwe` rijden
waarom ik hier blijf:
er waren zeker ook positieve dingen die ik misschien wel kan delen met iemand.
maar als men vraagt waarop te letten mag ik ook mijn mening geven toch?
als ik nl. niet van deze problemen gehad zou blijven hebben, zou ik nog steeds in de zafira rijden.
maar er kwam gewoon geen eind aan de reparaties.
ik ben bij verschillende dealers geweest die het allemaal “wisten”.
maar geen een had de oplossing.
todat ik zelf dacht, tot hier en niet verder.
misschien kan ik de reparaties langer volhouden/betalen dan iemand anders, maar ook bij mij komt er een eind aan.
vandaar dat de auto ingeruild is.
misschien niet de mooiste en of beste manier, maar het betalen hield wel op.
want als je bij een dealer komt met een probleem en ze weten niet wat het is.
ze gaan je inplannen voor, ik geloof donderdag.
van 9:00 uur t/m/ 17;00 uur a 90 euro per uur, wordt je niet vrolijk van de gedachte alleen al.
en ik lees hier heel veel over coulance, nou ik heb hier niks van gemekrt, ook niet bij andere merken overigens.
ja sosm krijg je een leenauto gratis, maar aan het eind heb ik dan toch het idee dat ie in de rekening zit
nogmaals dit is niet alleen negatief bedoel, maar mijn ervaring.@RISL wrote:
@hennyw wrote:
ik stond elke 1,5 maand in de garage en kon dan 300 a 400 euro afrekenen.
dynamo vervangen ook gedaan bij ealer a 750 euro
vliegwiel laten vervangen, niet bij dealer maar wel 1400 euro
de latste keer hadden ze het over de verstuivers vervangen, 500 euro per stuk, zitten er 4 in.
en de dieselpomp schijnt het ook tussen de 200.000 en 250.000 km te begeven en schijnt ook heel kostbaar te zijn.
ik heb hem laten maken zodat ie weer zonder storing reed en heb hem dat zelfde weekend weg gedaan.
dat auto rijden geld kost weet ik maar dit is niet vol te houden.
ik zal wel een maandag morge zafira gehad hebben, maar voor mij NOOIT meer.
altijd heel tevreden op LPG gereden met Bi-fuels van Volvo, ook geen goedkoop merk maar geen rare dingen.
helaas worden er die niet meer gemaakt.
wilde graag een “hoge” auto maar dan met de luxe van de volvo.
kwam toen bij de zafira diesel uit.
in mijn geval de slechtste auto keuze die ik gemaakt heb.
en ik rijd pas 31 jaar auto…..Verstuivers van €500 per stuk?
En iedere 1,5 maand in de garage voor €300/€400? Hoe lang heb je je auto gehad dan? En waarvoor stond je iedere 1,5 maand bij de dealer dan?Ik kan niet geloven dat dat daadwerkelijk gebeurd is, die kosten gooi je toch zeker op garantie/coulance? Echt, met alle respect, maar niemand gaat toch iedere 1,5 maand zo’n bedrag bij de dealer achterlaten? Dat ligt niet aan Opel, maar aan je dealer (en ook aan jezelf, als je daadwerkelijk iedere 1,5 maand zo’n bedrag aan reparaties betaald)
of je het geloofd of niet, het is zo.
iedere keer ging het motormanagement lampje aan, al het vermogen weg en weer naar de dealer.
zelfs het roetfilter is opengemaakt en gereinigd.
en ja als je je auto niet elke dag nodig hebt kun je op je gemak rond kijken waar het het goedkoopste is.
helaas heb ik die luxe niet, auto moet het doen.
en van coulance is geen sprake, de laatste dealer merkte op dat er roestplekjes op de achterklep zaten waar ze normaal niet horen.
foto”s van gemaakt en opgestuurd naar opel nederland.
helaas ik was niet de eerste eigenaar, wel altijd bij de dealer in onderhoud geweest, maar dat maakt niks uit.
nee voor mij nooit geel (opel) diesel meer.
ik weet niet wie er nu mee rijdt maar die wens ik veel succes@RISL wrote:
HennyW, waarom heb je je Zafira dan nog?
deze heeft 1 jaar geleden plaats gemaakt voor een peugeot 207sw
@GRSBK wrote:
@hennyw wrote:
@GRSBK wrote:
Diesel geen ervaring
Benzine 2.2 voor mij nooit meer, te veel storingendat had ik dus met een diesel uitvoering.
en de opel dealer weet zich geen raad.
dus heel snel ingeruild.
er staat genoeg van mij op het forum te lezen.He HennyW,
Heb inderdaad veel over jouw ervaringen gelezen.
De Opeldealer wist bij ons ook geen raad
De Opeldealer wist toen alleen nog maar te vertellen dat dit
de slechts gemaakte motor ooit was.
Mijn conclusie was toen ook weg ermee!!!ik stond elke 1,5 maand in de garage en kon dan 300 a 400 euro afrekenen.
dynamo vervangen ook gedaan bij ealer a 750 euro
vliegwiel laten vervangen, niet bij dealer maar wel 1400 euro
de latste keer hadden ze het over de verstuivers vervangen, 500 euro per stuk, zitten er 4 in.
en de dieselpomp schijnt het ook tussen de 200.000 en 250.000 km te begeven en schijnt ook heel kostbaar te zijn.
ik heb hem laten maken zodat ie weer zonder storing reed en heb hem dat zelfde weekend weg gedaan.
dat auto rijden geld kost weet ik maar dit is niet vol te houden.
ik zal wel een maandag morge zafira gehad hebben, maar voor mij NOOIT meer.
altijd heel tevreden op LPG gereden met Bi-fuels van Volvo, ook geen goedkoop merk maar geen rare dingen.
helaas worden er die niet meer gemaakt.
wilde graag een “hoge” auto maar dan met de luxe van de volvo.
kwam toen bij de zafira diesel uit.
in mijn geval de slechtste auto keuze die ik gemaakt heb.
en ik rijd pas 31 jaar auto…..@GRSBK wrote:
Diesel geen ervaring
Benzine 2.2 voor mij nooit meer, te veel storingendat had ik dus met een diesel uitvoering.
en de opel dealer weet zich geen raad.
dus heel snel ingeruild.
er staat genoeg van mij op het forum te lezen.automaat………..geen ervaring
Zafira diesel……..IK NOOIT MEER.heb wel geen opel meer maar wilde wel komen kijken.
is dat bij de praxis daar, waar ook al die keukenboeren zitten?als je een comfort modulle reeds hebt, gaan de ramen ook open bij de 2e keer ontgrendelen.
wel de 2e keer vasthouden, voor zowel open als dicht.
leuke gadget, echter doe je er niks mee….ik meen iets van 350 euro bij de dealer betaald te hebben.
incl. montage, dat dan weer wel. :agentterug naar de dealer zou ik zeggen.
ff laten zien hoe e.e.a. werkt.janwillem, heb je een foto van de zafira?
hoop voor jou niet dat mijn “oude” is
viewtopic.php?f=45&t=74820&start=175
de 2e met de 18 inch velgen.afgaand op de forumnaam, zafira
het kan zijn dat als je de tank weer vult, hij weer blijft hangen
gaat de koplampen wel uit als je het contact uitzet?
je hebt natuurlijk altijd een aantal dagen bedenktijd
ook bij aanschaf van een auto en zit je nog binnen die aantal dagen kun je de order cancelen, ongeacht de reden.9 maart 2012 om 09:09 In reactie op: 2 vraagjes over mijn net aangeschafte Zafira B uit 07/2005 #17915692een cd70 staat te koop op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/524180841″ onclick=”window.open(this.href);return false;
tomtom is goedkoper, of navi op je smartphone.achetklep is roest gevoelig
radio krijg je er uit met 4 inbussleuteltjes/spijkertejs o.i.d.
je kunt ook een speciale pen aanschaffen. (zonde geld)ik gebruik Visual watermark.
werkt simpel en doeltreffend.
doe dit vooral bij foto”s die ik op marktplaats plaats zodat het mijn foto’s blijven.ff mailen dan
tja van kwaad tot erger.
weet precies hoe het is.
mijn oplossing………..zafira weg, hoe fijn de auto ook is.
soms weet de garage gewoon de oplossing niet en elke 1,5 maand sta je daar en kun je 300 a 400 euro betalen.
op het laatst gewoon geen zin meer in.
voor mij (voorlopig) geen opel meer, en ja ik weet elk merk heeft wel iets.succes in iedergeval met jou moie zafira.
-
AuteurBerichten