Koop tips?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238245
    Panorama
      Lid sinds:
      14 February 2012

      Hallo ben nieuw hier en ik heb wat vraagjes. :D

      Mijn vriendin en ik zijn van plan volgende week een Opel Zafira 1.8 Enjoy met een panoramadak te kopen.
      Het Bj. is 2006 de KM stand is 94.000. en de staat van de auto is zeer mooi.
      De auto is altijd door de dealer onderhouden.

      Nu mijn vraagjes.

      1. De auto word verkocht voor 9950 euro,is dit een redelijk bedrag of te duur?
      2. Met wat voor een KM stand moet de distributieriem worden vervangen?
      3. Op welke punten moet ik letten bij de aankoop van een zafira,bv. zwakke punten?

      Bvd. Marko :thumb

      #17884924
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        Hallo Marko.

        De prijs lijkt me redelijk.
        De distributieriem moet je bij de koop proberen te laten vervangen ben aflevering.

        Verdere motorischepunten zul je moeten wachten op reacties van
        andere forumleden daar ben ik niet zo in thuis

        Waar je wel op kunt letten is roest

        #17884925
        Panorama
          Lid sinds:
          14 February 2012

          @GRSBK wrote:

          Hallo Marko.

          De prijs lijkt me redelijk.
          De distributieriem moet je bij de koop proberen te laten vervangen ben aflevering.

          Verdere motorischepunten zul je moeten wachten op reacties van
          andere forumleden daar ben ik niet zo in thuis

          Waar je wel op kunt letten is roest

          Bedankt voor je reactie.
          Zijn er bekende punten waar de zafira roestplekken vertoont,ik weet dat onze huidige ford mondeo roes heeft
          bij de portieren bekend probleem van de ford MK3.

          #17884926
          GRSBK
            Lid sinds:
            12 January 2011

            Volgens mij is het roesten van een Zafira al eens eerder besproken in een ander Topic.

            Wat ik me nog kan bedenken waren de portieren de aandachtspunten voor roest.

            (Staat de auto bij een goede garage of dealer aangeboden?)

            #17884927
            2.2 16v
              Lid sinds:
              12 June 2011

              Hoi Marko,

              Ben zelf sinds oudejaarsdag in het bezit van een Zafira B 1.8 en ik moet zeggen bevalt perfect :thumb

              De prijs zou je even na moeten kijken op gaspedaal.nl ofzo.

              Wat ik te weten kwam van een opel monteur moet je op het volgende letten bij de motor:
              Op rammelende geluiden tijdens en net na het starten met koude motor. Dit kan duiden op een rammelend nokkenastandwiel(en schijnt een dure reparatie te wezen :( )
              Dus als ik jou was zou ik proberen 1 jaar garantie te bedingen.

              Succes.

              Gr,
              Marco.

              #17884928
              hennyw
                Lid sinds:
                18 June 2009

                achetklep is roest gevoelig

                #17884929
                2.2 16v
                  Lid sinds:
                  12 June 2011

                  Hoi Marko,

                  Staat die Zafira bij Auto Joure te koop?

                  Ze bieden de auto`s aan voor een zo meeneemprijs volgens mij, het betreft meestal ex-lease auto`s.

                  Wat ik zo lees doen ze niet aan een afleverbeurt en apk besteden ze uit.

                  Als je de auto voor een lage prijs kan kopen en je houd wat geld achter de hand voor evt. reparatie dan is dat een keuze die je kan maken.

                  Je kan ook even hun naam googleen met het woord forum er achter.
                  Kan je ervaringen lezen en zelf een afweging maken.

                  Gr,
                  Marco.

                  #17884930
                  Panorama
                    Lid sinds:
                    14 February 2012

                    Hallo sorry voor mijn late reactie,heb vandaag ind. de auto gekocht bij auto joure XL,heb met jullie tips naar de auto gekeken en ik heb geen enkel puntje kunnen vinden waardoor ik hem zou laten staan.
                    De auto heeft een APK tot juli en je kunt de 3 maanden (€395) of 6 maanden (€995) garantie bij kopen wat ik behoorlijk veel vond en dus ook niet heb gedaan.
                    De minpuntjes aan de auto waren 2 achterbanden waar weinig profiel aan zat en de kofferbak hoes zat er niet bij,gelukkig kon ik de beste man overhalen deze uit een wat jongere zafira te trekken. :thumb
                    Het is ind. een ex-lease auto maar daar heb ik geen problemen mee want de auto is netjes dealer onderhouden en alle stempeltjes zitten in het onderhoudsboekje. :vertag
                    De auto stond voor €9950 te koop maar omdat de achterbanden glad waren,er geen nieuwe APK op wilde,geen garantie en de auto meteen mee nam heb ik hem voor €6600 mee gekregen. :wors
                    En wat rijd deze auto heerlijk,ondanks zijn redelijk zware gewicht en met een 1.8 is hij lekker pittig.

                    Bedankt voor jullie tips. :thumb






                    #17884931
                    2.2 16v
                      Lid sinds:
                      12 June 2011

                      Voor 6600 euro?!?!………. zo dat heb je erg goed gedaan dan :wors :wors :wors (had je geen inruil?)

                      Mocht er ooit wat aan gaan mankeren heb je aardig wat sleutelgeld

                      Heel veel plezier met/van de Zafira :thumb maar dat moet wel lukken lijkt mij zo.

                      Gr,
                      Marco.

                      #17884932
                      GRSBK
                        Lid sinds:
                        12 January 2011

                        Nice car… :thumbup

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.