Keyless entry

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Keyless entry

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244937
    Dubbelhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      Hoihoi allemaal, ben er ff een tijdje uit geweest,

      Nou lekker wagentje onze opel Zafira, Duh. Mijn Lampje van de centrale deurvergrendeling ging branden (Slotje) op het dashboard. Laptop met de Opcom II eraan gehangen en kreeg deze foutmelding: OP-COM 090714 – PC based diagnostic tool

      Please add your workshop
      name in the settings window

      OP-COM – CAN Communication Window> 2006|Zafira-B|Vehicle|Vehicle DTC Information

      Read Info…

      Identifier: 0x0101
      VIN: W0L0AHM7562070135
      System name: PEPS
      Part Number:13191677
      Software version number: C00_1404_1905
      Programming Date: 00000000
      Hardware key number: SN00000000
      System description: TEMIC0400
      Alpha code: UP
      Manufacturing date: 20051103

      Total number of fault codes: 1

      B251A –
      (02) – Present

      Gereset en lampje ging uit.
      Hierna auto weer vergrendeld en kon ik zonder zender de linker achterdeur opendoen en alle deuren ontgrendelden.
      Nou op stap naar de opel dealer, auto daar laten staan en kreeg een telefoontje dat de deurkabel kapot was. Deze laten vervangen alla 365 eurotjes.
      Ga ’s middags de auto ophalen en wil wegrijden, blijft het lampje nog steeds branden, naar binnen gegaan en gemeld. Dit was ze niet opgevallen. De auto weer naar binnen gereden en gereset met de Tech II. Volgende dag auto gestart en wat wil het lampje blijft weer branden, terug naar de garage en de auto weer laten staan. De auto is volgens hun helemaal onderzocht en kreeg een telefoontje dat het slot van de linker achterdeur niet goed was, kosten 370 eurotjes, deze is vandaag vervangen en kreeg vanmiddag een telefoontje dat het lampje nog steeds brand. Nu denken ze dat er een storing in de boordcomputer zit, waarschijnlijk kortsluiting geweest denken ze, word aangeraden om deze te vervangen, kosten 700 euro!!!!!!!!!!!!!!! Dit laat ik nu niet doen, dan maar een lampje die blijft branden, iemand enig ervaring hiermee gehad, ik ben er ff klaar mee. Nu zeggen ze dat als er een storing komt dit niet meer uit kunnen lezen, dan moet eerst de boordcomputer vervangen worden!!!!! Een auto van 5 jaar oud. Ik had ook nog last van wat water af en toe bij het gaspedaal, dit staat al in een ander topic. Alles is nageken, voorruit opnieuw afgekit en wat wil gisteren met noodweer op de snelweg weer een beetje water. Toppertje. Iemand suggesties op deze foutmelding en wat te doen met de boordcomputer, straks zeggen ze dat het wel de kabel in de andere deur kan zijn!

      Groet, maar ff geen opel groet…

      #17968667
      Marc O
        Lid sinds:
        4 December 2011

        :cry :cry Sowieso de gemonteerde spullen eruit en de “oude” weer terug laten zetten.

        Wettelijk zijn ze ook verplicht jou de vervangen onderdelen terug te geven!

        Geld terug minus een redelijk bedrag voor het trachten op te lossen van de problemen (klein stukje arbeidsloon)

        Dit word altijd verzwegen, maar je heb er recht op.

        Wordt hoogstwaarschijnlijk geen leuk gesprek :argue

        #17968668
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          @Marc O wrote:

          :cry :cry Sowieso de gemonteerde spullen eruit en de “oude” weer terug laten zetten.

          Wettelijk zijn ze ook verplicht jou de vervangen onderdelen terug te geven!

          Geld terug minus een redelijk bedrag voor het trachten op te lossen van de problemen (klein stukje arbeidsloon)

          Dit word altijd verzwegen, maar je heb er recht op.

          Wordt hoogstwaarschijnlijk geen leuk gesprek :argue

          Ben er ook ff klaar mee, lijkt wel of ze zelf niet weten wat het is..

          #17968669
          Dubbelhuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2007

            Nou de auto weer opgehaald, Arbeidsloon hoefden we niet te betalen (TOP). Ze hebben alles doorgemeten en nageken zeiden ze, helaas kunnen ze niet vinden waardoor het lampje nog steed blijft branden. Gesprek gehad met de werkplaats shef, het is niet de boord computer zelf maar de aanstuurings computer van het keyless entry systeem wat waarschijnlijk het probleem geeft (prijs hiervan is 700 euro). Dit is alleen te testen door hem uit een Astra (astra heeft wel dit systeem) te halen en hem dan in de Zafira te plaatsen. Blijkt dat er maar een paar Zafira’s in nederland zijn met dit systeem. De storing B251A zit er weer in, wel te resetten maar na op contact te zetten zit hij er weer in. Iemand enig idee wat deze code inhoud? Nu heeft Opel hem helemaal nagekeken en weten niet wat het is, zeldzaam systeem met weinig referenties. Ze adviseren nu zelf ook om eerst maar weer eens een tijdje te rijden en zien wat ie doe. Ben allang blij dat het allemaal verder weer werkt.

            Afwachten dus, ideeen blijven welkom

            Gr.

            #17968670
            hennyw
              Lid sinds:
              18 June 2009

              tja van kwaad tot erger.
              weet precies hoe het is.
              mijn oplossing………..zafira weg, hoe fijn de auto ook is.
              soms weet de garage gewoon de oplossing niet en elke 1,5 maand sta je daar en kun je 300 a 400 euro betalen.
              op het laatst gewoon geen zin meer in.
              voor mij (voorlopig) geen opel meer, en ja ik weet elk merk heeft wel iets.

              succes in iedergeval met jou moie zafira.

              #17968671
              Dubbelhuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2007

                Thxs, hoop dat ik er nog weer wat plezier van krijg.
                Systeem werkt nu weer goed, maar blijf me ergeren aan het lampje, wel weer appart dat er maar een paar zafira’s zo zijn uitgevoerd, heb ik weer (haha). Hoop dat wat Astra H rijders dit tegenkomen, hier zit wel bij meer uitvoeringen dit systeem op, maar ja bij zoekopdracht komt er weinig uit, zelfs bij googelen word ik niks wijzer. Storing kom ik nergens tegen.

                word vervolgd, bedankt voor je reactie

                Gr.

                #17968672
                PVB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2006

                  Ik heb net even gegoogled en heb een lijst met foutcodes van de astra-h gevonden.
                  Daar staat in:
                  B251A Any Door-Opener Motor Circuit High Voltage B-013
                  B251A Any Door-Opener Motor Circuit Low Voltage B-013
                  Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
                  Ik heb het word document opgeslagen dus mocht je het volledige overzicht willen stuur me even een PB

                  #17968673
                  Dubbelhuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2007

                    @PVB wrote:

                    Ik heb net even gegoogled en heb een lijst met foutcodes van de astra-h gevonden.
                    Daar staat in:
                    B251A Any Door-Opener Motor Circuit High Voltage B-013
                    B251A Any Door-Opener Motor Circuit Low Voltage B-013
                    Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
                    Ik heb het word document opgeslagen dus mocht je het volledige overzicht willen stuur me even een PB

                    Super, ik heb je een PM gestuurd :wors :wors :wors
                    Dit geeft dus aan dat het toch echt een spannings probleem is, hier kan ik mee verder.
                    Ze zeiden dat ze alles doorgemeten hadden, maar hij geeft deze code niet voor niks.

                    word vervolgd..
                    Gr

                    #17968674
                    Dubbelhuis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2007

                      Heeft iemand nog enig idee, waar dit spannings probleem vandaan kan komen (zie reactie van PVB). Tijdens het rijden heb ik een accu voltage van 14.1 V, voor het starten 12.6V. Kan het zijn dat dat te laag en daarna te hoog is of zijn dit normale waarden. Ik heb nu alweer aardig wat km gereden en alles werkt weer zoals het hoort :thumbup . Als ik met draaiende motor van de auto wegloop met de zender werkt de alarmering zender buiten bereik (ping signaal) gelukkig ook gewoon, maar ja lampje gaat nog niet uit :hmmz .

                      Gr

                      #17968675
                      Dubbelhuis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2007

                        Nou net weer ff bij de garage geweest, nu ook te horen gekregen dat hun de code B251A ook uitgelezen hadden en dan de versie low voltage any door opener. Om het zeker te weten moet dus alsnog de stuurcomputer van de CV uit een Astra H in mijn Zaf gezet worden, helaas niet op een andere manier achter te komen!!!! :puke

                        Gr.

                        #17968676
                        Dubbelhuis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2007

                          Update: :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf

                          Starte vanmorgen de auto en wat wil, Lampje is uit.

                          Tot gisteren moest ik 2x aan de hendel van de deuren trekken om alles te ontgrendelen. Vanmorgen 1x zoals het altijd was, alle deuren werken weer normaal en lampje is uit. Oorzaak onbekend.

                          Gr.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.