zafira a of meriva

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira a of meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238873
    bigleo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2012

      :hmmz meteen maar een nieuwe vraag.

      wat zou den jullie doen een zafira a 16/16v of een meriva 16/16v

      of andere sugesties zijn ook welkom

      bedankt leo

      #17892325
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als het om verbruik gaat, zou ik in bijde gevallen voor een 1.8 16V kiezen..

        als het om de auto gaat, een Zafira..

        Willem

        #17892326
        Silver
          Lid sinds:
          7 July 2006

          Meriva is een leuke auto als je 65plusser bent..
          Ik zou zeggen Zafira, meer ruimte en comfortabeler.

          #17892327
          hennyw
            Lid sinds:
            18 June 2009

            afgaand op de forumnaam, zafira

            #17892328
            acor
              Lid sinds:
              12 April 2011

              Bijna 8 jaar rondgereden met een Meriva 1.6 en uiterst tevreden van geweest. Wat ben je met de wagen van plan? De Zafira is groot, de Meriva daarentegen is kleiner, maar benut alle ruimte binnenin maximaal. Het zetelsysteem heeft bij ons ettelijke keren zijn nut bewezen. En ik was 26 toen ik hem kocht (ver verwijderd van de 65 dus).

              #17892329
              OPEL XTREME
                Lid sinds:
                1 April 2010

                Hoi Leo,

                Ik rij zelf met volle tevredenheid een Zafira A 1.8 16v veel ruimte en comfort, mijn vader een Meriva A 1.6 16v iets kleiner maar ondanks veel binnenruimte en allebei meer dan genoeg pk’s en snelheid. Kies je voor de Meriva dan beveel ik een 1.6 16v aan, iets meer pk’s dan een mij inziens te lichte 1.6 voor deze auto.

                Succes met de aankoop…..

                OPELXTREME…..

                (Ben zelf ook aan het zoeken naar een andere zafira……een B OPC of OPC Line 1.8 16v.

                #17892330
                Supermotard
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 April 2011

                  Koop een meriva OPC. Blijft leuk en rijdt niemand.

                  #17892331
                  bigleo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2012

                    hoi allemaal bedankt voor de reacties
                    de auto wordt voor dagelijks gebruik en een keer inde maand naar duitsland naar familie

                    wim-v6 wat bedoel je met verbruik ik neem aan dat de 1.8 minder zuinig is of zien ik dat verkeerd

                    #17892332
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Mijn vader heeft een meriva, 1.6. Mooie auto. Een mooi systeem met de achterbank/stoelen. De mogelijkheid om 3 zitplaatsen of 2 zitplaatsen en ruimer achterin zitten. Daarin tegen is de kofferruimte wat een de kleine kant. Of de stoelen plat dan is er wel een grote ruimte. De zafira is veel ruimer. Achterbank is dacht ik niet verstelbaar. Maar wel veel zit ruimte. Grote kofferruimte daar past echt veel in. En als je dan nog de rugleuningen plat legt is er een zee aan ruimte. Zou persoonlijk voor de zafira gaan meer comfort en ruimte.
                      Ik denk wat Willem bedoelt met de 1.8. Bijde auto’s zijn niet echt de ligtste. En bij de 1.8 heb je wat meer over. Wat gunstig is voor het verbruik en zeker op de lange afstanden.

                      #17892333
                      Silver
                        Lid sinds:
                        7 July 2006

                        achterbank is ook bij een zafira verstelbaar.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.