Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok, lange, lange tijd hier niet geweest, merk dus ook dat er best veel veranderd is en ik zie dat er veel foto’s niet meer gepubliceerd staan om wat voor reden dan ook.
Reden van afwezigheid: simpelweg geen tijd en te druk.
het beste is me via Facebook te volgen via:
Pagina Henk-400 facebookDaar staat ook de recente projectenstatus en andere dingen die we doen.
Vanaf woensdag zit ik weer in Oostenrijk, gruppe B legenden, weer eens in de bijrijdersrol in de Subaru WRC.
Gezien mijn lichamelijke toestand die wat verslechterd is de afgelopen jaren komt steeds meer het besef dat ik maar beter kan ophouden als rijder.
Maar jah…. koppie wil niet, body wel weer… blijft lastig.
@Emiel-Manta wrote:
Henk, volgens mij had je je linker remlicht kapot, of ik heb het verkeerd gezien.
Je ging vandaag lekker rond op de ELE rally, of reed je zelf niet?
Dikke manta blijft het :wub@Ben_M wrote:
Vandaag op de snelweg bij Zijtaart, rond 2 uur een Brede AC-Delco 400 achterop een ambulance :wub
Vandaag dus in Helmond en omstreken ;)
Nee, dat waren wij niet, auto is in december verkocht.
De afgelopen tijd ben ik qua “rally/circuit” alleen onderweg geweest met de Kadett 400, de rest zijn we mee bezig, maar eigenlijk geen tot weinig tijd.
het is alweer een tijdje druk, een aantal andere auto’s in de zaak momenteel en weinig tijd voor mijn eigen materiaal:
Een Quattro TT, beetje schade, reparatie en achterstallig onderhoud.
Voorkant eraf gehaald, dat was wat makelijker om bij de onderdelen te komen
inmiddels staat hij weer op de bandjes
Velgen zijn gerepareerd, gericht en gespoten
Een Volvo T5-R
Ook deze had de nodige technische aandacht nodig
En die staat ook weer op de tijdelijke bandjes
Verder nog wel even een optreden verzorgt met de Kadett-400 bij Rally for kids, waar de kinderen centraal staan met hun wens.
Oh ja.. en ik kom er maar niet aan toe: open dag plannen….
Tijdje hier net geweest, simpel, heb het tering druk.
Ondertussen weer veel gebeurt, heb wat investeringen gedaan en ben bezig met de website en onderdelenleveranciers / prijzen.
Qua projecten is het wat een komen en gaan van kleine dingen, mijn eigen projecten staan even op de wachtrij.
Was al van plan binnenkort weer even wat op te starten, aangezien we wel wat plannen hebben om wat te doen dit jaar.
Ik wil de Celica weer actief hebben en Marcel wil graag Oostenrijk rijden met de Kadett.
Verder ben ik bezig om wat andere gebieden te verkennen en te kijken waar ik mezelf nog wat nuttig in kan maken.Zeker een gave bak, trekt ook lekker hard op :thumb
Bedankt voor de foto’s sta er ook nog op zie ik. :thumb
25 november 2015 om 00:51 In reactie op: Foto’s achteras bevestiging Ascona/Manta 400 straat versie #18299336@louwe 16 klepper wrote:
@jb400 wrote:
Louwe ik heb je topic gevonden heb jij de maten van deze balkjes nog?
Weet jij of er verschil in bevestigings punten zit tussen een Commodore B en C achteras ik heb namelijk een C achteras!
volgens mij zijn die gelijk qua bevestiging
zit wel verschil tussen station en sedanDe hoek is anders, is veel flauwer.
Station heeft ook inderdaad de schokbreker bevestiging anders.
Sorry voor de (erg) late reactie, Heb me al een tijdje niet gemeld hier, simpelweg dat het erg druk is en ook ik heb een aantal knopen moeten doorhakken om mezelf een beetje in het gareel te houden.
Maar het klopt, er deed zich een mogelijkheid voor om deel te nemen met de GTC rally en Marcel heeft in dit geval het stuur overgenomen en samen met Michiel deze rally gereden in de Legends klasse, helaas vielen ze uit met een lekke band op 1 van de laatste kp’s, een beetje op een ongelukkige plek en het wiel kregen ze er niet op tijd af.
Zelf was ik dat weekend onderweg met de Subaru, die viel uit met een kapot wiellager, een beetje een pech weekend dus.
Qua projecten is er wel wat in de planning, echter…tijd.. ik heb me voorgenomen wat meer in de verkoop te doen en eens even meer te gaan richten op andere zaken, betekend dat we waarschijnlijk als bedrijf iets minder in de rallysport gaan zitten, maar tegelijk wat meer andere sporten gaan onderzoeken.
Het bedrijfspand is nog steeds niet geheel klaar, er zit te veel werk in om dit ook nog naast de werkzaamheden te doen wat bij een bedrijfje hoort, maar het einde is in zicht, de geplande openingsdag is naar volgend jaar geschoven. Ook is de site weer veranderd, het is nu rechtstreeks http://www.henk-400.nl geworden, deze site gaat straks zelf veranderen ivm een webshop aan onderdelen, nu is het overzicht wat lastig en een IT-bedrijf is dat wat aan het fatsoeneren, zelf ben ik daar een nul in.
Ik beweeg me momenteel weinig op internet, het meeste actief ben ik nog op de facebookpagina.
vele redenen om te stoppen, denk er al een paar jaar over, maar enorm getwijfeld, het blijft enorm leuk om te rijden.
In het kort, te weinig tijd en een gezondheidskwestie, het kost me meer en meer moeite te herstellen na een rally, dus ik hou op als rijder en ga me meer met randzaken bemoeien.
Het team stopt niet, maar er gaat een andere verdeling komen en wat vers bloed, voor mezelf doe ik nog wat uitzonderingsgevallen, maar volgend jaar willen we met een nieuwe samenstelling van start. Ook weer wat terug naar de roots (fun & avontuur)
Zeg nooit, nooit, maar actief gaat het hem niet meer worden.
Daarbij gaan we ook wat andere dingen doen buiten rally, bergrennen lokt en wie weet wat meer.
Update:
Erg druk, de kadett staat trouwens bij het 400 treffen, hoe en wat, weet ik nog niet,maar dat zien we wel.
Druk met motoren:
Leverancier geworden van vele onderdelen:
Heb nog meegedaan bij een rally in Oostenrijk
Ben wat met de wagens bezig, want deze gaan in de verhuur / verkoop, ik hou op met rally rijden:
En zo langzamerhand zijn we weer wat bezig met lopende projecten:
Nee, helaas niet, ik heb het even te druk daarvoor. Ik ga er wel heen om een paar mensen daar te ontmoeten.
Weet ik nog niet, morgen ben ik in Budel trouwens, zal zo dadelijk de wagen opladen.
Even een updatje, op zich is de verbouwing zover dat we weer wat kunnen gaan doen, klaar is het nog niet maar vanaf volgende week gaan we weer los.
In de loop komen er wel een paar projecten voorbij, ik probeer wel zoveel mogelijk de eigen wagens te laten zien die we uiteindelijk willen inzetten, klant werkzaamheden hebben wel even voorrang.
Ik heb even een kleine video in elkaar geflanst: https://www.youtube.com/watch?v=R9bmhLFPaT4
De kadett wordt weer uitgelaten, 2 weken terug waren we in Klazinaveen, dit weekend reizen we opnieuw af.
Yep.
Maar, ook al is het doel om hem in een achterwielaandrijver te plaatsen, het is geen plug & play verhaal.
Alles kan, maar niet op een simpele goedkope manier.
Het is een bak met een vaste koppelingskom, dus alleen geschikt voor de bijbehorende motor. voor een andere motor moet je al een pasplaat hebben/maken, dan komt de rest nog.
Dus op de vraag “kan het?”: Ja
Op de vraag “kan het, easy..plug&play..cheap?”: nee
Heb er meer dan genoeg.
hoed u momenteel voor namaak trouwens, als je de velg ook als investering ziet zijn merktekens erg belangrijk, voor de evt. verkoopwaarde.
Bedankt. :thumb
Maar er zijn voorlopig geen plannen om dit jaar nog ergens een rally te gaan rijden, de voorlopig focus ligt even ergens anders.
Een update is er van de verbouwing:
De ingang, een brug moet nog aangeschaft worden.
Kantoor / kantine
Werkplaats
Borden zijn gearriveerd.
Voorlopig ben ik er nog wel even mee bezig, electriciteit e.d. moet nog aangelegd en veranderd worden, daarbij, veel materiaal moet nog verhuisd worden.
Het duurt allemaal wat langer dan gehoopt.
;) Zit geen krasje op de Frontera wat dat betreft, dus vrij stevige bak :D :D
@Corsa_GSI: ja, ook Freddy Cane zit in hetzelfde dorp, ik zit wel op een ander industrieterrein, op het oudere gedeelte vlakbij het centrum.@DeLuxe 77: ja er zit ook een werkruimte bij, er komt tzt nog wel een brug in, de gereedschappen en werkbanken evenals de voorraad moet nog verplaatst worden.
Dit is de foto van de andere helft, deze stond eerst nog vol met spullen van een ander en dat leek me niet zo gepast die te laten zien op internet
En ook is er een kantoor / kantine aanwezig.
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met de ruimte klaarmaken, de schilderwerken en de lichte verbouwwerkzaamheden zijn begonnen.
Bedankt. :thumb
En nee, hoor, wachten op de open dag hoeft niet, wel kan het even handig zijn van te voren te laten weten dat je er aan komt. Ik ben hier wel regelmatig, maar ook vaak even onderweg.
Druk bezig met de nieuwe bedrijfsruimte, stellingen zijn geplaatst, auto’s zijn al overgebracht.
check eerst even of er niet ergens een stekker afligt of gecorrodeerd is.
sowieso even de groene draad controleren en of de stekker van de PC er niet half op ligt, daarna: check ook de massa aansluitingen op het spruitstuk van het systeem,…etc…etc.
Massa aansluitingen breken wel eens af. Andere oorzaak kan ook het moduul zijn dat die kaduuk is of bijna kaduuk.
Bedankt :thumb
Als ik ingericht ben, komt er wel weer eens een open dag.
Bedankt :thumb
Deze nieuwe ruimte bied meer voordelen op alle vlakken voor ons, zowel als team en als bedrijf.
En dan kan ik straks dus weer bezig met de oude projecten af te bouwen en nieuwe projecten te starten.
-
AuteurBerichten