Manta valt uit na starten

Forumindex Forums Modellen Manta Manta valt uit na starten

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271395
    joelvereycken
      Lid sinds:
      1 August 2011

      Beste mensen,

      Een tijdje terug was ik onderweg naar huis met de manta en hij hield er opeens mee op en wilde ook niet meer starten. De volgende dag heb ik hem naar een kennis gebracht die vaker reparaties doet aan mijn auto, maar hij kon het probleem niet vinden.

      De brandstoftoevoer is gecheckt en hij krijgt heel veel benzine. Ook krijgen de bougies gewoon vonk. Het probleem is nu dat hij bij starten wel aanslaat, maar na fracties van seconden weer meteen stilvalt.

      Iemand een idee waar ik kan beginnen om het probleem op te sporen?

      #18280572
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        @joelvereycken wrote:

        Beste mensen,

        Een tijdje terug was ik onderweg naar huis met de manta en hij hield er opeens mee op en wilde ook niet meer starten. De volgende dag heb ik hem naar een kennis gebracht die vaker reparaties doet aan mijn auto, maar hij kon het probleem niet vinden.

        De brandstoftoevoer is gecheckt en hij krijgt heel veel benzine. Ook krijgen de bougies gewoon vonk. Het probleem is nu dat hij bij starten wel aanslaat, maar na fracties van seconden weer meteen stilvalt.

        Iemand een idee waar ik kan beginnen om het probleem op te sporen?

        ondanks dat je benzine krijgt.. krijgt je motor voldoende aanbod naar de vraag van de motor.. met andere woorden krijgt je motor voldoende brandstof druk??

        #18280573
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          leg anders even een tijdelijke draad van de plus van je accu naar je ontsteking

          die doe je op de plek waar normaal de plus vanaf het contact zit

          daar zit bij carburateur versie,s een weerstandsdraad die zou defect kunnen zijn….

          #18280574
          joelvereycken
            Lid sinds:
            1 August 2011

            Ik heb injectie 2.0E :)

            #18280575
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Controleer de kleur van de bougie`s, die zullen wel zwart en evt. ook nat zijn wegens overschot benzine.
              Dan zou de temp zender inspuitsysteem kaput zijn.

              #18280576
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                check eerst even of er niet ergens een stekker afligt of gecorrodeerd is.

                sowieso even de groene draad controleren en of de stekker van de PC er niet half op ligt, daarna: check ook de massa aansluitingen op het spruitstuk van het systeem,…etc…etc.

                Massa aansluitingen breken wel eens af. Andere oorzaak kan ook het moduul zijn dat die kaduuk is of bijna kaduuk.

                #18280577
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Kortstondige onderbreking bij een sensor, relais of in een stuurleiding.

                  Lek aanzuigsysteem van de motor na de luchtmeter.

                  Stuwklep van de luchtmeter gaat zwaar of blijft hangen.

                  En henk 400rr repte al over de massa aansluiting op het inlaatspruitstuk, zit onder een M6 boutje.

                  :thumb

                  #18280578
                  peter777
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 January 2011

                    Brandstofrelais?

                    #18280579
                    rekordccoupe
                      Lid sinds:
                      14 February 2012

                      Ik heb ook zoiets gehad met mijn Ascona 2.2E.
                      Bleek dat ik onderweg een stopbus uit mijn inlaatspruitstuk was verloren.
                      Motor liep toen enkel nog maar op hoge toeren en bij starten zonder gas te geven heel even om vervolgens stil te vallen.

                      #18280580
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Geen nieuws is goed nieuws……

                        #18280581
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Alhoewel….

                          ;)

                          #18280582
                          joelvereycken
                            Lid sinds:
                            1 August 2011

                            Het probleem is helaas nog niet opgelost. Ik heb net samen met forumlid Dylan gekeken en hij vermoedt dat het probleem in de slang bij de inlaat zit. (grote slang tussen luchtfilter en injectie), aangezien deze flinke scheuren had. We hebben deze dichtgetaped om te testen maar helaas deed hij het nog niet. Nu is het moeilijk om een slang in die staat luchtdicht te maken met tape dus ik ga alsnog een nieuwe slang regelen. (mocht iemand die hebben liggen :) )

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.