Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@cabripro wrote:
Dit bedrijf kan niet alle modellen leveren en als je ze mailt dan geven ze aan dat ze dat binnenkort wel kunnen maar binnenkort duurt nu al 6 maanden.
Heb er wel op 16 sept sunnyshades besteld maar nog steeds niet binnen …. hoelang duurde het bij jou cabripro ?@Rik Ophuis wrote:
:D Afgelopen weekeinde naar de Nuerburgring geweest met de Ascona.
Ben er ook geweest met de motor en idd zeg wat een topdrukte !!!
4 poorten die om de zoveel seconden opengaan tegen 25 euro per keer … daar verdienen ze goed aan !!!!Hmmm … die stootstrips aan de zijkant eraf halen is wellicht een strak plan. Morgen ook eens bekijken.
Oena doelt wrschijnlijk op het feit dat een hoop f stations daklekkages hebben omdat de kitrand in de goten na verloop van tijd afbrokkelt.
Zowel hij als ik hebben er last van gehad en het is een best karweitje om dat op te lossen.10 juli 2011 om 15:00 In reactie op: Astra F X1.8XE station klusjes + probleempjes, hulp ! #17908814Deze kan dicht, probleem is opgelost. Massa in stekkerverbinding was doorgeroest.
Ennuh …. heb je je binnenverlichtingsprobleem al opgelost ?
@Oenatje wrote:
gek genoeg heb ik dat probleem ook met mijn station, binnen verlichting werkt helemaal niet, geen stroom op de draad, zekeringen allemaal heel. ga dat maar eens zoeken
ik heb die kabel nagetrokken en die gaat naar de tunnel bij de handrem dus morgen daar maar us wat loshalen ….
@Oenatje wrote:
oja, kijk eerst eens bij je achterklep doorvoerslang rechts. daar breekt vaak de slang van je sproeier, zwarte flexibele slang
Yep dat had ik al ontdekt en heb het uiteinde al gevonden….
dat lampjesprobleem is lastiger te ontdekken …. de bruinwitte kabel loopt helemaal door tot de voorkant vd wagen@Oenatje wrote:
die stekker hangt zowat bij iedere astra f nutteloos te zijn
Mooi zo, 1 probleem opgelost :wors
Hee luitjes,
Vandaag een X1.8XE F station van 1997 gehaald hetgeen wel zo makkelijk is met een hond in de familie dus bij deze hier maar even een fotoke.
Er moet nog heel wat aan gebeuren om hem in orde te maken dus ik heb weer wat om handen.
Als iemand nog een asbak van deze wagen heeft hou ik me aanbevolen en ik merkte tijdens het afspuiten dat er aan beide kanten bij de achterramen water naar binnen loopt hetgeen vrijwel zeker via de goot/dakrailing plaatsvindt. Is dit een makkelijk te verhelpen euvel?Nog even vergeten te melden … de Ascona is verkocht dus hier zullen geen updates meer volgen.
Dit kan kloppen en is op te lossen duur plaatjes van enkele milimeters op je stuuraanslag te lassen.
Mocht je langskomen voor de velgen dan kan ik je wel foto’s laten zien van hoe ik dit gedaan heb bij mijn Ascona.De remmenupgrade is gedemonteerd en waarschijnlijk al verkocht omdat het spul los meer opbrengt dan gemonteerd op de wagen.
Velgen en banden zijn ook los te koop en wanneer deze los verkocht worden zal de prijs vd wagen ook iets omlaag gaan.@Petrolhead 7J x ET03
@ de rest … klopt idd … vanwege baanwisseling heb ik een wagen nodig die wat comfortabeler op lange afstanden is en aangezien we al 1 wagen hebben zal de Ascona moeten wijken omdat 3 wagens voor de deur iets teveel is !!Dat doe ik denk ik ook dus op zoek naar een setje gele of rode konis voor de voorkant !!
Tevens de wagen laten uitlijnen en hij ligt nu heerlijk op de weg !
Mijn remkrachtverdeler zag er ook zo uit en ik heb hem niet meer gemonteerd. Door de grotere remschijven aan de voorzijde is de balans tussen voor en achter prima in orde. Ik merk iig geen verschil met de oude situatie.
De dikke bandjes zitten erop en ik kan weer rijden.
Loopt nu aan de voorzijde wel aan als ik over hobbels rij dus ik heb vandaag nog wat te doen …..Alles is weer gemonteerd en de wielkasten zijn mooi zwart geworden. De voorbumper weer een beetje in model gebracht en zojuist de ATS-en met de hogere banden opgehaald dus morgen mag ie weer vd bokjes af en kan het motortje weer us gestart worden.
Op de foto’s ziet het er goed uit maar idd is het niet gelijk aan origineel. Ik kan er goed mee leven !
Ben nu de wielkasten even in de Dinitrol aan het zetten … wat een troep zeg.Kwam erachter dat bij 1 koplamp een stuk plastic is afgebroken dat de scheiding vormt tussen hoofdlicht en knipperlicht en ik denk dat dat wel een probleem is mbt APK. Met de oranje glaasjes erin valt dit niet op dus waarschijnlijk gaan ze er toch weer in tot ik ergens een goedkoop koplampje op de kop kan tikken maar dat heeft geen prioriteit … d’r is al genoeg geld in de wagen gestoken :cool::cool:
Bedankt Ben !
@ Lammert, je hebt gelijk maar voorlopig blijven ze er toch uit !!
Binnen 5 minuten zitten ze er weer in mocht het nodig zijn.Heb even de koplampen uit elkaar gehad en het blijkt dat je die knipperlicht reflector er gewoon uit kunt halen. Even een oranje peertje halen en hoppa !! Ben benieuwd of dit voor de APK kan/mag.
@ Coot, zit het bij jouw Ascona ook zo of zit er toch nog een wit reflectorkapje in ??Lammert, deze B is geen totaal restauratie project. Het doel is om hem low budget hard en technisch 100% in orde te maken.
Betekent dus dat het spuitwerk met de welkbekende busjes gaat gebeuren.
Het linker spatbord was nog goed en zit er inmiddels weer op.
Het rechterspatbord was groen en kwam van een andere wagen dus dat heb ik geschuur, geplamuurd, van sierlijstpinnetjes voorzien en in de filler gezet.
Heb het daarna nog een keer fijn geschuurd en vandaag een paar blauwe laklagen eroverheen gespoten met aansluitend na een half uurtje 2 blanke laklagen. Moet zeggen dat het er niet verkeerd uitziet. Front is inmiddels ook van een blauwe laag voorzien maar zal nog een keer gespoten worden als beide spatborden er weer opzitten, gevolgd door een blanke laag.
Het begint er naar uit te zien dat ik dit weekend weer kan rijden.
:D:D:Dje zult er toch iets mee moeten …. lees even bij C ….. de moertjes zullen wel op de boutjes vh aanjagerhuis gemonteerd zitten denk ik…
Goed bezig !!
Dat rempotje zit als het goed is gewoon in de HRC gedrukt.Hier een pdf-je uit de vraagbaak mbt het ventilatorhuis, stelt niet veel voor tenzij je aan de binnenkant ook het kachelhuis wilt demonteren …. hoop gedoe met die staalkabels vd bediening.
Succes ermee !idd maar dit waren de laatste laswerkzaamheden als het goed is !!
-
AuteurBerichten