Astra F X1.8XE station klusjes + probleempjes, hulp !

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F X1.8XE station klusjes + probleempjes, hulp !

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240478
    ginoceros
      Lid sinds:
      12 August 2006

      Hee luitjes heb een Astra F station X1.8XE gekocht en ben allerlei kleine zaken aan het repareren en vervangen waarbij ik op dit moment 2 dingen heb waarbij ik hulp nodig heb.

      1) de bagageruimteverlichting werkt niet. Lampje is OK en er straat continu stroom op 1 draad. Heb de schakelaar in de achterklep los gehad die voor de massa moet zorgen en de achterklepbekleding losgehad. Er zit geen breuk in deze kabel en hij verdwijnt in de draadboom die aan de linkerkant de carrosserie ingaat. Kleur is bruin/wit en hij lijkt naar de voorzijde vd wagen te lopen.
      Als ik de achterklep open gaat ook de binnenverlichting aan voorzijde niet aan. Wanneer ik de 4 deuren open maak gaat de binnenverlichting aan voorzijde wel branden maar bij achterklep niet.
      Ik heb het idee dat er ergens iets met die bruin/witte draad is maar weet niet waar hij vandaan moet komen ?
      Tips/advies/raad ?

      2) deze stekker hangt los achter de ruitenwisservloeistoftank en komt ook uit de bedrading van die tank voort. Moet hij ergens mee verbonden zijn ?

      De slang van de achterklepsproeier is natuurlijk ook doormidden dus ik moet de hemel wederom los gaan halen om daar iets van terug te vinden.

      #17908809
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        die stekker hangt zowat bij iedere astra f nutteloos te zijn

        #17908808
        ginoceros
          Lid sinds:
          12 August 2006

          @Oenatje wrote:

          die stekker hangt zowat bij iedere astra f nutteloos te zijn

          Mooi zo, 1 probleem opgelost :wors

          #17908810
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            oja, kijk eerst eens bij je achterklep doorvoerslang rechts. daar breekt vaak de slang van je sproeier, zwarte flexibele slang

            #17908811
            ginoceros
              Lid sinds:
              12 August 2006

              @Oenatje wrote:

              oja, kijk eerst eens bij je achterklep doorvoerslang rechts. daar breekt vaak de slang van je sproeier, zwarte flexibele slang

              Yep dat had ik al ontdekt en heb het uiteinde al gevonden….
              dat lampjesprobleem is lastiger te ontdekken …. de bruinwitte kabel loopt helemaal door tot de voorkant vd wagen

              #17908812
              Oenatje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                gek genoeg heb ik dat probleem ook met mijn station, binnen verlichting werkt helemaal niet, geen stroom op de draad, zekeringen allemaal heel. ga dat maar eens zoeken

                #17908813
                ginoceros
                  Lid sinds:
                  12 August 2006

                  @Oenatje wrote:

                  gek genoeg heb ik dat probleem ook met mijn station, binnen verlichting werkt helemaal niet, geen stroom op de draad, zekeringen allemaal heel. ga dat maar eens zoeken

                  ik heb die kabel nagetrokken en die gaat naar de tunnel bij de handrem dus morgen daar maar us wat loshalen ….

                  #17908814
                  ginoceros
                    Lid sinds:
                    12 August 2006

                    Deze kan dicht, probleem is opgelost. Massa in stekkerverbinding was doorgeroest.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.