Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ziet er mooi uit zo. Alleen nog paar cm van de achterveren afslijpen.
Dat witte is inderdaad opel 452 polarweiss (bij de ascona 400 in ieder geval wel)
de reparaties zien er erg professioneel uit :thumbup
lijkt verder ook wel een harde basis dus dat scheelt al weer.
Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.
Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.
Als het nodig is kun je er een stukje afslijpen om op de gewenste hoogte te komen, uiteinde zit toch in een rubber schotel dus.
En anders te korte veren ondervullen met rubberen schotels van een Mercedes, deze zijn in verschillende diktes leverbaar. Van een oude S klasse zijn dezelfde diameter (W116 of W123, 1 vd 2). Kun je deze veren evt houden.
Let trouwens wel op dat je evt. je aanslagen in je vooras moet inkorten, anders zit je de hele tijd op de rubber aanslag te stuiteren.
@RacesconaB204 wrote:
Ik wil ook een deur vervangen (links zitten een paar kleine blaartjes in de onderste naad).
Ik heb nog nooit een deur vervangen :hmmz
Vraag: Iemand tips hoe dit te doen; hulpgereedschap om de pennen er uit te krijgen misschien (?)Het hierboven getoonde Z-ijzer hielp bij mij niet, de pinnetjes die door de spanhuls gaan waren zo kapot. Misschien wil het bij jou wel met dit gereedschap, dit is wel het mooiste natuurlijk…
Ik heb het uiteindelijk met een stuk rondstaal gedaan waarmee je de huls de verkeerde kant op slaat (onderste naar onder, bovenste naar boven) en dan steeds stukjes afslijpen met een dremel.
ik moest bij mijn deuren de achterkant heel iets ondersteunen met een krik zodat hij niet aan de scharnieren hing, de pin ging er zo makkelijker uit.
@henk 400rr wrote:
vergeet niet:
Het is de shakedown
Het is geen WRC
Er wordt niet als “de dood of de gladiolen” geredenGaat hij stuk:
total loss is hij onvervangbaar
In het gunstigste geval zijn onderdelen gruwelijk duur en moeilijk te krijgen.Onzin: “geen fut”, men rijd voor de fun met behoud van materiaal.
Er wordt ook erg hard mee gereden, begrijp me niet verkeerd (kan ook haast niet anders als je Toivonen heet). Als ze eind juli zo in de Eifel Rallye rondrijden dan teken ik ervoor :thumbup
Ik snap dat het zowat onbetaalbaar is om in competitie met deze auto te rijden. Het ging me echter puur om de auto zelf, en dit is zeker niet de snelste 400 die er rond rijdt. Kijk bijvoorbeeld op 3:28 of 3:48…. Ik heb ze gezien die er minder “moeite” mee hadden.
http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec” onclick=”window.open(this.href);return false;
edit: zag net in de Flash dat ze 1066kg en 272 pk/8700rpm aangeven. Toerental lijkt me aan de hoge kant?
@henk 400rr wrote:
Harri Tiovonen in een voormalig Henry Tiovonen manta 400
een paar video’s
http://www.youtube.com/watch?v=miP5r6tE7jw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec&feature=relatedkenners hadden hem al herkend, dit is de auto die voormalig door Stacy en van der Marel ingezet is hier in Nederland
Ligt het aan mij of zit er niet bijzonder veel fut in deze 400 (in vergelijking met anderen)? Als ie eenmaal in z’n 2 of 3 zit lijkt het al snel afgelopen. Bij de onboards wordt dit helemaal duidelijk?
http://www.msc-osnabrueck.com/bergrennen/Gaststarter/VolkerStrycek.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier staat een heel stuk uit een oude Flash over deze manta.
Motor is een 18s opgeboord naar 2 liter met cilinderkop van een xe.
290 pk uit een 2.4 8 klepper: http://www.flathultsrallyteam.se/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uitdraai staat nog op de 1e pagina.
Snelsluitingen
Bijvoorbeeld deze: http://biesheuvel.nl/store/product/161/aero_catch_motorkapsluiting” onclick=”window.open(this.href);return false;
ze zijn er ook wel goedkoper.
Dit bedrijf maakt nieuwe ZF bakken:http://www.eliteracingtransmissions.com/
Misschien kunnen zij je helpen.
@Ascona20E wrote:
@Mr.T wrote:
Met welke homologatie gaan jullie rijden, want deze motor is niet gehomologeerd in een Ascona B :hmmz
Hoeft ook niet als ze in Duitsland gaan rijden,
Maar waarschijnlijk volgend jaar mogen ze wel met die motor in Nederland rijden ;)Ik neem aan dat je de groep h bedoelt? Hier mag je voor zover ik weet niet met een c20xe in een ascona rijden, alleen in een manta b.
-
AuteurBerichten