Schroefset op een manta b?

Forumindex Forums Modellen Manta Schroefset op een manta b?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267540
    mitchvanvaerenbergh
      Lid sinds:
      7 July 2014

      Heeft iemand een idee welke schroefset er past op een manta b? Alvast bedankt :thumb u

      #18248345
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Praten we over bouten en moeren??????????????? ;) ;) king: :afro :kewlpics

        :jerry :jerry :jerry :afro

        :thumb

        #18248346
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Denk er aan dat het bij een manta niet zomaar PnP is… Je moet ook een hoop versterken en aanpassen

          #18248347
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            even voor de duidelijkheid ;)
            er bestaat dus geen pasklare
            verstelbare set voor een manta b

            veren en schokbrekers zitten los van elkaar gemonteerd
            dus niet als bij de meeste voorwielaandrijvers waarbij de veer om de schokbreker zit

            of het überhaupt haalbaar is ???
            een verstelbare set voor een b manta te maken??????
            wel zijn er verschillende hoogte,s veren
            die je kunt monteren
            al dan niet met andere schokbrekers

            als je echt laag wild zit je wel vast aan een set
            kortere schokbrekers

            anders lazeren de veren onder de auto vandaan
            als die geheel uitveert dat is niet alleen apk afkeur
            maar ook wel wat link ;)

            #18248348
            jacobnoorlander
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 March 2013

              Helaas geen plug & play setjes, zelfbouw wel.
              Ik heb de schroefset onder mijn manta zelf gemaakt uit een goedkoop schroefsetje voor een golf 2. Maar de standaard wielophanging is niet gemaakt voor coilovers.
              viewtopic.php?f=10&t=174943
              Ik ben (nog steeds) van plan om een how to hiervan te maken.
              @ louwe, Kan wel hoor, gaat wel wat werk inzitten. ;)

              #18248349
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                heb het gezien inderdaad ;) :wors

                maar is cker niet plug and play
                maar gezien je andere wijzigingen
                houd jij wel van een uitdaging :thumb :thumb

                echter is zo,n ingreep niet voor iedereen weggelegt ;)

                #18248350
                Gerjanb
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 May 2011

                  Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.

                  Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.

                  #18248351
                  Keesjr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2006

                    @Gerjanb wrote:

                    Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.

                    Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.

                    Heb de ervaring er mee, met een KW schroefset, op de achteras komen alle krachten inderdaad op de schokdempertorens.
                    Ook de belasting op het staartstuk komt verkeerd uit en wil met de voorzijde omhoog de bodem ingedrukt worden.
                    Op de vooras hetzelfde, de binnenschermen zijn niet op de krachten berekend, én ook de bovenste fuseekogels krijgen nu alle veer en demperkrachten te verwerken, om een voorbeeld te geven, met de normale set-up deed ik meer als 10 jaar met de bovenste kogels, slalom, drift, circuit, straatgebruik.
                    Met het schroefset waren in één circuitdag de bovenste kogels weer stuk.

                    Mijn advies, neem een set geschikte veren en 4 gele Koni dempers :thumb

                    #18248352
                    mitchvanvaerenbergh
                      Lid sinds:
                      7 July 2014

                      @Keesjr wrote:

                      @Gerjanb wrote:

                      Voor de achteras zijn er pasklare setjes van Avo (demping ook instelbaar). Let wel op dat normaliter het gewicht v/d achterkant op de chassisbalken wordt afgesteund door de achterveer, dit komt nu echter op het dempertorentje uit. Als je een kooi hier op uit laat komen zou het willen, maar zonder kooi denk ik dat de standaard kas op dit punt te zwak is om de krachten op te nemen.

                      Voor de vooras geloof ik niet dat er iets beschikbaar is, zonder iets op maat bij KW of Proflex o.i.d. te laten maken.

                      Heb de ervaring er mee, met een KW schroefset, op de achteras komen alle krachten inderdaad op de schokdempertorens.
                      Ook de belasting op het staartstuk komt verkeerd uit en wil met de voorzijde omhoog de bodem ingedrukt worden.
                      Op de vooras hetzelfde, de binnenschermen zijn niet op de krachten berekend, én ook de bovenste fuseekogels krijgen nu alle veer en demperkrachten te verwerken, om een voorbeeld te geven, met de normale set-up deed ik meer als 10 jaar met de bovenste kogels, slalom, drift, circuit, straatgebruik.
                      Met het schroefset waren in één circuitdag de bovenste kogels weer stuk.

                      Mijn advies, neem een set geschikte veren en 4 gele Koni dempers :thumb

                      ik heb rode verlagingsveren, dat is het probleem niet. Het probleem is de autokeuring hier in België… als de wagen gekeurd moet worden moet die van de keuring banden hebben met een maat zoals degene die er ‘prigineel’ op stonden. En omdat die banden klein zijn komt mijn auto ’te laag’ (2cm)… @#$@& keuring

                      #18248353
                      Tomvt
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        kun je niet een ring maken die boven/onder de veren plaatst welke je kunt afstellen??

                        #18248354
                        mitchvanvaerenbergh
                          Lid sinds:
                          7 July 2014

                          @Tomvt wrote:

                          kun je niet een ring maken die boven/onder de veren plaatst welke je kunt afstellen??

                          Klinkt ingewikkeld om zoiets verstelbaar te maken maar ik kan eens bij een tuningshop horen of die iets weten :thumb

                          #18248355
                          Tomvt
                            Lid sinds:
                            2 July 2004

                            zat aan zoiets te denken, dan onderaan een ring die in de veerschotel valt maken, dit is dan een afbeelding van een normaal coilover systeem dan ipv schokdemper masieve bus waar schroefdraad opzit

                            #18248356
                            mitchvanvaerenbergh
                              Lid sinds:
                              7 July 2014

                              @Tomvt wrote:

                              zat aan zoiets te denken, dan onderaan een ring die in de veerschotel valt maken, dit is dan een afbeelding van een normaal coilover systeem dan ipv schokdemper masieve bus waar schroefdraad opzit

                              Geweldig idee! Zal alleen laten maken worden in mijn geval :p ben niet zo handig

                              #18248357
                              Ben_M
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2010

                                Die zijn er gewoon, zo’n verstelsetjes voor losse veren. Bijvoorbeeld van BMW E30.

                                #18248358
                                Stender
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2009

                                  @Tomvt wrote:

                                  zat aan zoiets te denken, dan onderaan een ring die in de veerschotel valt maken, dit is dan een afbeelding van een normaal coilover systeem dan ipv schokdemper masieve bus waar schroefdraad opzit

                                  Zoiets zou ideaal zijn, weet alleen niet of dit al eens is toegepast op een RWD Opel.

                                  #18248359
                                  Tomvt
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2004

                                    zat er zelf aan te denken omdat ik een beetje gek word van dat geschraap over de drempels en bolle wegen, en omdat achter de demper niet boven het midden van de as zit vind ik coilovers niet de juiste oplossing, ook omdat krachten van veer en demper dan op 1 punt geconcentreerd zijn, als je bij de auto’s kijkt die dit hebben zijn niet alleen de punten waarop ze vastzitten sterker, maar ook de complete wielbak, denk aan verschillende stukken die overlapt zijn en een balk die in de buurt uitkomt.

                                    #18248360
                                    Tomvt
                                      Lid sinds:
                                      2 July 2004

                                      @Ben_M wrote:

                                      Die zijn er gewoon, zo’n verstelsetjes voor losse veren. Bijvoorbeeld van BMW E30.

                                      :wors dit is van e30, e36,87, 91 staan er ook bij, enkel zul je dit niet zo opde manta kunnen toepassen, past niet in de veerschotel vanwege het gat in het midden en de opstaande rand, en lassen aan een veerschotel is afkeur!? meen ik

                                      #18248361
                                      Ben_M
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2010

                                        nope, geen enkel probleem. ;)

                                        #18248362
                                        Emiel-Manta
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 January 2007

                                          Als jij die las deugdelijk hebt zitten weet ik (als APK keurmeester) van niets tijdens jou APK ;)

                                          #18248363
                                          H-400
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 November 2006

                                            Daar knelt bij ons het schoentje. Mitch is van België, en onze keuring is niet zo autovriendelijk.
                                            Enkele maanden terug begonnen ze m’n spoor na te meten terwijl de 8X15 velgen reeds op attest staan. Toen ik de keurmeester er op attent maakte zij hij “ja dat
                                            heb ik reeds gezien”. Waarop ik geïrriteerd:”WAAROM MEET JE HET DAN NOG NA?? WIE IS ER HIER DE AUTOMECANIEKER?” (In België moet je geen automecanieker
                                            zijn om op de keuring te werken, je krijgt je opleiding komma-neuker on the job)
                                            Ik heb idem probleem met de achterophanging. M’n GSI heb ik uitgerust met die regelbare luchtschokdempers van GM(optie). Monroe heeft soortgelijke.
                                            Maar voor op de 400 zijn die te zacht, ik ben er nog niet aan uit maar ik moet er m’n aandacht eens op zetten.

                                            #18248364
                                            Ben_M
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2010

                                              Voor Tom zal het geen probleem zijn, voor Mitch (en alle andere belgen ook) wel.
                                              Ik heb de Belgische keuring zelf al een keer meegemaakt inderdaad, slaat nergens op.
                                              Weet dat bij jullie vrijwel niks mag…

                                              #18248365
                                              mitchvanvaerenbergh
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2014

                                                Normaal gezien heb ik morgen mijn manta terug van de spuiter, dan rij ik wel es langs een bandencentrale of zo, waar ze verlagingen doen en vraag daar advies. Zal jullie op de hoogte houden!

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.