Armanstra’s 400R LET

Forumindex Forums Modellen Manta Armanstra’s 400R LET

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18305918

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    @ben_m wrote:

    Die uitbouwset komt me wel heel bekend voor… :hmmz :jerry

    Klopt helemaal Ben, laatste foto’s zijn uit 2011 :D
    Er volgt dus nog een heleboel meer :thumb

    #18305917

    voederbiet
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Goed gevulde wielkasten met die brock’s! :wors

    #18305919

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Verder met de carrosserie. Alle verf moet eraf en in de sigmacover 280 epoxyprimer.
    De ronde vlekjes op de carrosserie is geen enge ziekte.
    Het zijn gewoon plekjes die ik niet vertrouwde en heb gestraald met een straalpistool.


    De aansluiting tussen het achter paneel en kofferruimte moest ook verbeterd worden.



    Weer een stapje verder.

    #18305920

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    erg mooi topic

    op deze manier komen de update,s ook lekker vlot ;) :thumb

    ook allemaal wel herkenbare plekjes waar een nieuw stukje in moet

    ga maar door met postten
    mooi om te zien allemaal :thumb

    #18305921

    manta_dennis
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Mooi project. Succes!

    #18305922

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Misschien hadden sommige van jullie het al gezien in de vorige update maar de 1.6 had natuurlijk een 4 bak.
    Er had blijkbaar al een 5 bak ingezeten bij de vorige eigenaar maar nu dus een beetje professioneler aangepast.



    Ook is er een einde in zicht in de strijd tegen het roest. (voor zolang het duurt natuurlijk)



    Flink met de roterende staalborstel erop en daarna nog gestraald met zandstraalpistool met de slang in een emmer zand.
    Daarna de rotte stukken vervangen.



    #18305923

    billathome
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 183
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 August 2009

    Goed bezig mooi project :thumb

    #18305924

    Gerjanb
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 May 2011

    de reparaties zien er erg professioneel uit :thumbup

    lijkt verder ook wel een harde basis dus dat scheelt al weer.

    #18305925

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Gezien het feit dat mijn vorig manta een B2 was geef ik de voorkeur aan een B2 voorfront.
    Een ruim uitgeslepen neus opgehaald, maar bij het ontleden toch minder goed als gedacht.
    Uiteindelijk bleven alleen de twee stukken boven de koplampen over.
    Een nieuw 4 sleuven middenstuk gevonden en met deze bovengenoemde stukken op de auto pasgemaakt.




    #18305926

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Zo we zijn nu bijna rond. Motorkap, kofferdeksel(geen foto’s) en deuren nog.
    Motorkapje



    Deurtjes (Had nog een paar deuren die iets beter waren dan de originele) :



    #18305927

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Haha kom ik vanmorgen uit bed vind ik deze jongen in de tuin :wtf

    Maar volgens mijn legitimatie hebben ze gelijk, ook al voel ik me nog niet zo.
    Hebben ze een poster gemaakt die ik wel met jullie wil delen :afro

    #18305928

    H-400
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 1096
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 November 2006

    Ben ik al een paar jaar gepasseerd, maar voel ik me ook nog niet zo…
    Het feestje daarrond was wel knap!!
    Geniet van deze dag!

    #18305929

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    en ik voel me nu x2, maar dat is maar tijdelijk, hoop ik… :(

    #18305930

    mantaray
    Participant
    • Topics 27
    • Reacties 608
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2004

    nog gefeliciteerd :thumb leuke poster voor het raam en netjes de tekst onder de foto laten staan :jerry :jerry :jerry :jerry

    #18305931

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Nog van harte gefeliciteerd! En een hele leuke poster, wordt je Manta ook een Bastos replica?

    #18305932

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Allen: bedankt voor jullie reactie. :thumb
    Manta-aero: Manta word geen Bastos replica, wat voor kleur het wel word ben ik nog niet uit. :hmmz
    Voorkeur gaat uit naar blauw metallic of wit.

    Terug naar het project:
    Door veel te surfen op het w.w.w. en natuurlijk dit forum, raak ik aan het twijfelen hoe verder te gaan. (jullie schuld dat het zo lang duurt dus!!)
    Las dat een c20let blok op delfde manier ingebouwd kan worden als een c20xe, echter is de getrag 240 dan een zwak punt.
    Dit probleem is op te lossen door een getrag 265, maar dan heb je het koppelingshuis van een 18s 4-bak nodig. :hmmz
    Laat ik die 18s motor + 4 bak na 20 jaar nog steeds in een hoekje in de rommelschuur liggen hebben, over van mijn vroegere ombouw project.
    Dus daar gaan we weer. :D Zelf een proef-tussenplaat gefikst om te passen.

    Na een kleine aanpassing een plaat gemaakt opgebouwd uit 2 delen (10mm = 15 mm dik) had n.l. geen dikker materiaal.
    Versnellingsbak 7 graden gedraaid t.o.v. de motor want deze moet er rechtop in.
    Hoop hierdoor dat er genoeg ruimte komt tussen turbo en motorsteun zodat de slang (knie) van de turbo naar de interkoeler net genoeg ruimte heeft.

    centreerring gedraaid voor koppelingshuis en versnellingsbak.

    Getrag 265 aangeschaft van een BMW 635 csi.

    Wat onderdeeltjes gemaakt voor een short-shift systeem.

    En gemonteerd op de bak.

    En denk je van het roest af te zijn krijg je dit weer binnen.

    #18305933

    voederbiet
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Oew een LET en een 265 :thumb leuk spul! Wordt een rappe 400r

    #18305934

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    zo te zien heb je mooi gereedschap tot je beschikking ;)
    persoonlijk zou ik dat 7 graden draaien van de motor niet doen

    maar je pakt t wel erg goed aan :thumb

    #18305935

    gsipiloot
    Participant
    • Topics 19
    • Reacties 782
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 January 2009

    Gaaf manta project! dikke spullen! :wub :wub :wub

    #18305936

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Heb je een c20let blokje en een sterkere bak dan is het volgende zwakke punt de achteras.
    In eerste instantie gekeken naar een commodore as maar kwam dicht bij huis een Volvo 740 as met overbrengingsverhouding 3.54 tegen.


    De gaten (steek 5×108) in de naven dichtgelast en geboord naar steek 4×100 en netjes afgedraaid.

    Koste wat moeite maar uiteindelijk ook weer in de buurt iemand die in Opel rekord’s deed.
    Dus daar een paar draagarmen op de kop getikt en gestraald.

    Nagedacht op wat voor manier dit onder de auto te bevestigen.
    Uiteindelijk de keus gemaakt om de draagarmen niet schuin maar haaks op de achteras te monteren.
    Op deze manier kan ik op een simpele manier toch nog terug naar een origine achteras.
    Waarom ik dit wilde is me nu eigenlijk een raadsel :hmmz
    Zelf wat gefabriceerd voor bevestiging tussen achteras en draagarmen met nieuwe Rekord rubbers erin.

    Remklauwen Ate Volvo met 40 mm zuiger gestraald en in de epoxy gezet.

    Remklauwen voorzien van een likje verf en revisiesetje plus nieuwe Volvo remschijven omgeboord naar steek 4×100.
    Dan moet het er dus zo uit gaan zien.

    #18305937

    commo 67
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 381
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 December 2013

    komt goed! :thumb

    #18305938

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    Om de onderste draagarmen aan de carrosserie te bevestigen plaatjes gemaakt die aan de buitenzijde het standaard plaatje vervangen.
    Hiermee kunnen zowel de rekord E draagarmen als de standaard achteras bevestigd worden.

    Op de onderzijde van de foto gemonteerd met aan de binnenzijde een extra plaatje voor de rekord armen te bevestigen.
    Ook de plaats voor de bovenste draagarmen bepaald en afgetekend.

    Gaatjes gemaakt voor de draagarmen.

    Plaat gezet en gelast ter versteviging.

    Bevestigingshouders gemaakt.

    Bedoeling was om minimaal naar binnen te gaan zodat de achterbank voor het zicht nog gemonteerd kan worden.

    Voor een prutser best geslaagd vind ik zelf.

    #18305939

    Anoniem
    • Topics 68
    • Reacties 7148
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    whahahaha voor n prutser king: king:

    maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
    als je de steekassena toch moest aanpassen

    dan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)

    #18305940

    Armanstra
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 77
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 July 2009

    @louwe 16 klepper wrote:

    whahahaha voor n prutser king: king:

    maar waarom niet meteen naar x 120 omgeboord
    als je de steekassena toch moest aanpassen

    dan houd je de optie naar ronal 400,s open ;) ;)

    Hey Louwe. :wors :wors
    ik denk dat iets dergelijks nog wel in het project past :wub

    #18305941

    RacesconaB204
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 1091
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 December 2009

    Ging/gaat dat goed met het achterste stuk van de aandrijfas in de tunnel? Bij die van mij moest ik de achterkant van de tunnel behoorlijk omhoog halen om te voorkomen dat de aandrijfas de tunnel raakt bij inveren.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 161)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.