Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarom denk je dat hij aan de computer moet er zit toch geen software in de zekeringkast?
<p style=”text-align: center;”>De versnellingsbak olie heb ik ververst en dit bleek ookbij bij niet de oplossing voor het zware schakelen te zijn.</p>
Kijk eens bij autoweek.nl daar kan je verbruiksregistraties vinden, mogelijk staat jou insignia er ook tussen.
Bedank voor je reactie Rinus. Ik heb het type wat lastig te bleeden is kwam ik achter. Na het open draaien van het kraantje kwam er heel weinig uit. Na dichtdraaien vh kraantje en wat pompen van het koppelingspedaal kwam er nog steeds weinig uit, ik heb het exact gedaan zoals ik op youtube zag maar helaas het hield voor mij op. De auto staat nu bij de garage waar ze het gaan fixen.
Volgens de Opel dealer is de versnellingsbakolie die zij erin doen 75W85, ik ga heb bij hen halen dan is in ieder geval de olie goed. Mocht dit niet de oplossing zijn voor het zware schakelen dan weet ik dat het niet aan de olie ligt.
@Opeltje 17 Klopt, ik haal dingen door elkaar.
Ik wil de versnellingsbakolie gaan vervangen omdat hij met dit koudere weer erg slecht schakelt bij een koude motor. Na een paar kilometer schakelt hij weer alsof er niets aan de hand is.
Welke olie en hoeveel moet er in de bak , 75w80, 75w90 ? Of is er nog een andere (dunnere ) olie die beter is? Of een bepaald merk? Het is een 1.8 Z18XER motor
Wat is de kilometerstand van de auto?
Hoelang zou je er nog mee willen rijden?
Heb dit probleem zelf niet gehad en of het dan klaar is daar ga je dan vanuit maar wie geeft je garagtie?
Ik gok dat je bij een dealer geweest bent?
Je zou nog bij een andere garage (geen dealer) kunnen vragen of zij weten wat het is met een prijsopgave,
Het lijkt erop dat er een stekkertje ergens los zit. Mogelijk geeft de garage iets losgehaald en vergeten dit weer vast te zetten. Heb je de garage hier over gebeld?
Klopt helemaal 22voeter.
Ook in mijn handleiding wordt vermeld dat er verschillende zekeringenkasten zijn.
Maar de zekering waarvan wordt aangegeven dat deze voor de ruitensproeier is (in mijn handleiding nr. 8) is dat niet.
Zekering nr. 7 (centrale deurvergrendeling volgens de handleiding) blijkt voor de ruitenwissersproeier te zijn. En deze was bij mij dan ook doorgebrand.
Naar mijn mening is dit echt een fout in de handleiding.
Als je nog een maand garantie hebt zou ik terug naar de verkoper gaan.
Of valt dit niet onder de garantie?
Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.
Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
<p style=”text-align: center;”>Problem solved!</p>
:happy02:Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.
Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
<p style=”text-align: center;”>Problem solved! :happy02:</p> -
AuteurBerichten