Accuklem gaat niet los

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Accuklem gaat niet los

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391766
    Erik-R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2020

      Hallo,

      Mijn naam is Erik en sinds september 2019 in het bezit van een Opel Zafira 1.8 bj 2009. Met volle tevredenheid rij ik een jaar in deze auto.

      Vanmorgen stond ik met een lege accu. Starten met startkabels was geen succes dus heb ik bij een accucentrale een nieuwe accu gekocht. Ik dacht deze zelf te kunnen vervangen maar helaas de bout klem waarmee vast zit draait dol.

      Mijn vraag is hoe krijg ik deze bout los? Slijpen is geen optie wat daar is geen ruimte voor. Ook boren lijkt mij lasti. Wie heeft dit ook gehad of wat is een optie?

      Groet,

      Erik

      #18391807
      Erik-R
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2020

        Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.

        Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
        <p style=”text-align: center;”>Problem solved! :happy02:</p>

        #18391808
        Erik-R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 October 2020

          Na een aantal pogingen uiteindelijk de wegenwacht maar gebeld. Deze heeft de oude accu en de dynamo door gemeten. De dynamo was goed de accu ( uit 2011 !) bleek stuk te zijn. De wegenwacht kende het euvel van de dolgedraaide bout waarmee de accu vastzat direct. Hij heeft het met enige moeite losgekregen en liet mij het ook.

          Uiteindelijk heeft de wegenwacht nieuwe accu gemonteerd en met een boutje en moertje vast gezet.
          <p style=”text-align: center;”>Problem solved!</p>
          :happy02:

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.