Verbruik Opel Insignia 1.6 Turbo (2011)

Forumindex Forums Modellen Insignia Verbruik Opel Insignia 1.6 Turbo (2011)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18478791
    Insigniam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2022

      Hallo!

      Ik ben nieuw op deze forum en wil graag een onderwerp bespreken. Sinds mei dit jaar ben ik eigenaar van een mooie Opel Insignia 1.6 Turbo uit 2011. Deze zomer zijn we met de Insignia wezen reizen. Ik schrok van het verbruik en ben benieuwd naar de ervaring van andere Insignia 1.6T eigenaren.

      De tankinhoud is 70liter. Met dakkoffer heb ik de 550/600KM moeilijk gehaald, en zonderdakkoffer 600 tot 650KM. Ik reed gemiddeld 145km peruur. Nu ben ik al een poosje terug en hou ik de auto in de gaten. In de binnenstad, waar ik normaal rij om te zien wat dan mijn verbruik is, zegt de actieradius + de KMs die ik heb gemaakt dat ik rond de 560km uitkom. Ik schrik een beetje van het verbruik. Ik ben benieuwd naar of dit normaal is of dat er een probleem is ergens in de auto? Ik hoop dat jullie de ervaringen willen delen en misschien zelfs een oplossing hebben voor als dit geen normaal gedrag is van de auto.

      Alvast bedankt!

      #18491543
      thefox
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2022

        Ik ben sinds een goeie 2 maanden eigenaar ook van een sports Tourer 1.6 turbo uit 2011. En ik vind het verbruik ook vrij hoog, nou rijd mn vrouw voornamelijk met de auto vrij korte stukken dus das sowieso al niet tof voor het verbruik. Maar ze staan wel bekend dat ze niet heel erg zuinig zijn. En gemiddeld 145 is dan ook wel vrij pittig met dakkoffer. Ik hang er met de zomer een caravan achter van 12000 kilo, ben benieuwd wat die dan slurpt. :smiley-car:

        #18491873
        Erik-R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 October 2020

          Kijk eens bij autoweek.nl  daar kan je verbruiksregistraties vinden, mogelijk staat jou insignia er ook tussen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.