Let op fout in handleiding Opel Zafira B!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Let op fout in handleiding Opel Zafira B!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18410414
    Erik-R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2020

      Hallo,

      Sinds een paar dagen werken mijn ruitensproeiers zowel voor als achter niet.

      Omdat ik het motortje niet hoorde draaien en er voldoende vloeistof in het tankje zat en de zekering voor de ruitensproeiers ook nog heel was heb ik  een nieuw motortje erop gezet.

      Ook met een nieuw motortje geen beweging in te krijgen.

      In de handleiding stond dat zekering 8 voor de ruitensproeier voor en achter is, dit is een fout in de handleiding!

      Via een engelse site kwam ik erachter dat niet zekering 8 maar 7 voor de ruitersproeiers is.

      Probleem is dus opgelost! :happy02:

      #18410440
      22voeter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2018

        Er zijn voor de Zafira B verschillende zekeringkasten gebruikt. In mijn boekje staan er meerdere verschillende kasten beschreven. Ik kwam er achter bij een defecte zekering van de voorste 12 volt aansluiting van de telefoonlader. Ook hier is de nummering verschillend.

        ( Vroeger toen er nog mensen rookten, was dat voor een sigaretten aansteker BAH!) B-)

        #18410479
        Erik-R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 October 2020

          Klopt helemaal 22voeter.

          Ook in mijn handleiding wordt vermeld dat er verschillende zekeringenkasten zijn.

          Maar de zekering waarvan wordt aangegeven dat deze voor de ruitensproeier is (in mijn handleiding nr. 8) is dat niet.

          Zekering nr. 7 (centrale deurvergrendeling volgens de handleiding) blijkt voor de ruitenwissersproeier te zijn. En deze was bij mij dan ook doorgebrand.

          Naar mijn mening is dit echt een fout in de handleiding.

           

           

          #18542106
          Wim G
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2023

            Verwarrend. Bij mijn Zafira B 2005 zou zekering 37 voor binnenverlichting zijn; is leeg. Zek. 36 zou voor trekhaak zijn; ook leeg. Lastig; na een zware regenbui geen spanning meer op aanhanger. Waar moet ik zoeken?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.