Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nog eens gekeken naar het schuifdak. De motor lijkt wat los te zitten en nu gaat slechts één kant van het dak omhoog. Je kunt verder alleen nergens bij, dus zonder het verwijderen van de hemel valt er verder weinig uit te proberen of vast te zetten.
Na anderhalf jaar rommelen, knutselen, repareren en poetsen ziet mijn Calibra er weer mooi uit. Toen ik de auto kocht was hij in redelijke staat, maar een hele hoop kleine dingetjes waren niet naar mijn zijn. Ik heb onder meer het volgende gedaan:
-kapotte stoelwang bestuurdersstoel gefatsoeneerd
-beige vloermatten gekocht
-dashboard verlichting gerepareerd
-oliedrukmeter gerepareerd
-alarm gerepareerd
-afstandsbediening cv gemonteerd
-roestplekjes bij dorpels bijgewerkt
-17″ BBS-velgen gemonteerd
-ruitenwissermotor vervangen
-elektrische ruitensproeier
-kunststof kleppendeksels vervangen voor aluminium deksels
-airco gereviseerd
-pdc voor en achter gemonteerd
-xenon lampen gemonteerd
-hoofdsteunen achter gemonteerd
-hoedenplank opgeknaptHieronder het resultaat:
Jewan, snap niet dat je hier steeds weer terugkomt. Je hebt alleen maar zitten afgeven op je Insignia en je bent hem inmiddels al lang weer kwijt.
Zijskirts zijn gedemonteerd. Het stelt niets voor, maar je moet wel even weten hoe het moet. Dus heren, bedankt voor de nuttige tips.
Zowel mijn vrouw als mijn zoon rijden in de Calibra. We zijn zo gewend aan park distance control dat ik het toch een prettige gedachte vond om dit ook op de Calibra te hebben. Ik wilde echter geen gaten boren. Op internet een setje gevonden met een strip die je onzichtbaar achter de bumper plakt. Blijkt prima te werken en je ziet er niets van. Aan de voorzijde vond ik het wat lastiger omdat je er ook een schakelaar tussen moet zetten en die wilde ik netjes wegwerken.
Uiteindelijk toch te lang gewacht met monteren. Enkele weken geleden pikt mijn vrouw bij het achteruitijden met een punt van de voorbumper een paaltje mee en rijdt de hele voorbumper eraf! Balen dus.
Inmiddels heb ik alles weer gerepareerd en ook aan de voorzijde een strip aan de binnenzijde van de bumper geplakt. Bij de lichtschakelaar heb ik het loze plastic kapje verwijderd en deze vervangen door 2 schakelaars. Met een beetje handigheid past dit precies. Eén schakelaar is nu loos; de ander gebruik ik voor de PDC aan de voorzijde. Zo ziet het er ook in het interieur netjes uit. Laten we hopen dat verdere bumperschade nu achterwege blijft.Inmiddels weer gekeken en er zit gewoon een verkeerd pompje in. Heb op de sloop er eentje gehaald met 2 aansluitingen. Zo gepiept. Nu heb ik ook een flinke straal water op de achterruit.
Ik had hetzelfde. Is gewoon een instelling. De dealer heeft dit aangepast. Ik meen dat de witte letters met zwarte achtergrond een Vauxhall- instelling is. Aanpassen is in 2 minuten gebeurd; mijn dealer deed het gratis.
Ik heb uiteindelijk besloten om 205/45/17 bandjes te kopen. Heb banden gekocht van het merk Landsail. Kwamen goed uit een of andere Noorse bandentest en zijn scherp geprijsd. Of ze ook echt zo goed zijn als de test zegt zal de tijd leren.
Nog wel een hoop gedoe gehad voordat de nieuwe velgen klaar waren. Bij het schoonmaken bleek één velg een gerepareerde schade te hebben er zat er een scheurtje in de velg. Dit op hoop van zegen maar laten lassen. De stoeprandschade was toch ook wat lastiger bij te werken dan ik in eerste instantie had gedacht (sommige mensen schijnen toch wel erg veel moeite te hebben met netjes langs de stoep parkeren). Nadat uiteindelijk de nieuwe banden waren gemonteerd bleek het uitlijnen ook nog een hele klus. Met veel geduld en een kilo lood per band is het mijn garage toch gelukt de velgen netjes gebalanceerd te krijgen. Als finishing touch de auto nog even uit laten lijnen.
Ook al ben ik tevreden met het eindresultaat, volgende keer ga ik toch maar kijken naar een iets betere en duurdere set. Scheelt waarschijnlijk een hoop werk en gedoe.Zo was de Calibra:
Zo is ie nu:
14 juni 2015 om 19:39 In reactie op: Binnenverlichting en instrumentenverlichting werkt niet meer #18286328Ik heb alle led lampjes in het interieur verwijderd. Nog steeds geen oplossing. Opvallend is dat, zodra ik de verlichting aanzet, onder meer de stoelverwarming uitvalt.
Vandaag met de OP-COM de fouten uitgelezen. Dit is de lijst
Sommige meldingen zijn mij bekend maar een aantal zeggen mij helemaal niets. Wie weet raad?
Ik wilde de klopsensor nog vervangen. Nieuwe sensor gekocht, maar bij het vervangen bleek gewoon dat de bout waarmee de sensor op het blok gemonteerd zit helemaal los was. Ik kon de bout met de hand losdraaien. De sensor eerst maar eens vastgezet en nu kijken wat dit voor resultaat heeft.
Kwam op internet deze oplossing tegen voor de afdekkap. Niet onaardig.
Inmiddels flink gewerkt aan de Calibra. Ik heb de kleppendeksels vervangen door aluminium exemplaren van een Vectra. De achterste bougies stonden werkelijk in een zwembad van olie. Bougies zagen er alle 6 overigens nog prima uit, dus daarop is door de vorige eigenaar niet bezuinigd. Verder gasklephuis (was nauwelijks vies) en stappenmotor gereinigd. Pijpje van de carterventilatie achter op het blik leek dicht te zetten. Heb ik open geprikt. Verder uiteraard de bougies vervangen.
Al met al een behoorlijk werkje, maar met een klein beetje handigheid goed zelf te doen. Het is vooral een kwestie van goed opletten dat je bij het monteren niets vergeet aan te sluiten. Resultaat: motor loopt lekkerder en draait soepeler in de toeren. Bij koude motor gaat nog steeds het motorlampje op het dashboard branden. Misschien toch ook nog maar de klopsensor vervangen.
De positie van de olievuldop zit nu op een andere plek. Ik ga op mijn gemakje nog iets bedenken om toch de motorafdekkap te kunnen monteren.
Zo ziet het er nu uit:
Heb inmiddels het inlaatspruitstuk gedemonteerd. Weet iemand waar de stappenmotor zit en of daar iets aan schoon te maken valt? Onderstaand afbeelding van de onderzijde van het inlaatspruitstuk.
Moet zeggen dat de startmotor niet altijd even enthousiast rond gaat. Lijkt wel of hij niet rond wil draaien. Bij opnieuw starten is het eigenlijk altijd weer weg en draait de startmotor gewoon rond. Misschien heeft dit er ook iets mee te maken.
Wat ik mij afvraag is of je een kapotte nokkenassensor niet moet merken tijdens het rijden.Zijn ongetwijfeld nieuw te koop en kosten vast weinig, maar ik was toch op de sloop. Dus kleine moeite om ze even mee te nemen.
Had zelf ook last van die irritante knakkende portieren. Zoals meerderen hierboven al opperden zat dit vaak in de nylon ringen/busjes. Daar zitten 4 uitstulpingen aan die gemakkelijk afbreken. Twee goede bussen gescoord op de sloop die van een Omega afkwamen. Even overzetten en het geknak is weg.
Mooi, bedankt Maurice89. Dan weet ik waar ik naar op zoek moet!
Geldt dat voor zowel de 2.5 als de 2.6 versie?
Passen de kleppendeksels van een omega 2.6 ook?
Bedankt zo ver voor jullie reacties.
Ik heb eens gekeken naar de binnenkant van het gasklephuis. Op het oog ziet dat er eigenlijk heel schoon uit.
Verder heb ik de motor afdekplaat verwijderd en de voorste bougiekabels losgetrokken. Nu blijkt dat deze in een heerlijk oliebadje staan. Schijnt vaker voor te komen vanwege kromgetrokken kleppendeksels. Wil ik het goed doen dan moet ik natuurlijk het inlaatspruitstuk ook los gaan halen.
Weet iemand of er bij het terug monteren van het inlaatspruitstuk een pakking vervangen moet worden?
Heeft het zin om de kleppendekselpakking te vervangen of kom ik van de regen in de drup vanwege waarschijnlijk een kromme kleppendeksel?
Ik heb inmiddels de auto uitgelezen via de paperclip methode. Is nog een verrekt lastig klusje; soms bestaat de code uit 2 cijfers en soms uit 3 cijfers. Ik krijg de volgende codes:
3x code 12
3x code 17
3x code 145
3x code 31Alleen code 17 is relevant: Knock sensor 2 – No change in voltage
Het gaat dus om de nokkenas sensor. Weet iemand waar dat ding op je blok zit en is het verstandig om deze te vervangen?De beige hoezen heb ik inderdaad besteld via Ebay. Hou er rekening mee dat de kleur beige sterk afwijkt van je beige interieurkleur. Die hoezen lijken haast wel geel van kleur. IK heb mijn hele interieur aangepakt met onder meer leder fresh van Colourlock. Dat spul heb ik in kleur van de bekleding laten maken en daarmee heb ik de pook- en handremhoes behandeld. Op die manier krijg je dezelfde kleur als de rest van het interieur.
Vorigbe week nieuwe automatten besteld in kleur van de vloerbedekking. Kleur van de matten is exact hetzelfde als de vloerbedekking! Vandaag de oude matten vervangen voor de nieuwe. Wat een paar verse automatten al niet kunnen doen:
Voor:
Na:
Inmiddels een verloopkabel gekocht en geprobeerd via OPCOM de foutcodes uit te lezen. Helaas kreeg ik geen verbinding. Vervolgens naar mijn vaste garage gegaan, maar ook die lukte het niet om met de auto te communiceren. Wat nu?
Vandaag toch nog eens naar de niet werkende oliedrukmeter gekeken. Eén van de aansluitingen was behoorlijk gecorrodeerd en ik vermoedde bij het aansluitklemmetje een draadbreuk. Draad ietsje ingekort, een nieuw klemmetje er op gezet en hij werkt weer. Soms zijn oplossingen heel simpel.
-
AuteurBerichten