wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

Forumindex Forums Modellen Calibra wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

25 berichten aan het bekijken - 1,001 tot 1,025 (van in totaal 1,028)
  • Auteur
    Berichten
  • #17852107
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      zaterdag de brandstofpomp en variabele drukregelaar vernieuwd, de oude pomp zat vast en de oude drukregelaar kwam maar tot 1 bar, weet iemand hier toevallig welke brandstofdruk een C20let met Z20let injectoren en Vmax 310 chip moet hebben, ik meen 4 bar maar volgens display word ie ineens wel heel erg zuinig en moet ook niet te schraal worden, ook slaat de koelvin nu vaker aan terwijl de temperatuurmeter niet hoger staat dan normaal

      #17852108
      EddyVectra3.2V6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2012

        Zowel mijn vrouw als mijn zoon rijden in de Calibra. We zijn zo gewend aan park distance control dat ik het toch een prettige gedachte vond om dit ook op de Calibra te hebben. Ik wilde echter geen gaten boren. Op internet een setje gevonden met een strip die je onzichtbaar achter de bumper plakt. Blijkt prima te werken en je ziet er niets van. Aan de voorzijde vond ik het wat lastiger omdat je er ook een schakelaar tussen moet zetten en die wilde ik netjes wegwerken.
        Uiteindelijk toch te lang gewacht met monteren. Enkele weken geleden pikt mijn vrouw bij het achteruitijden met een punt van de voorbumper een paaltje mee en rijdt de hele voorbumper eraf! Balen dus.
        Inmiddels heb ik alles weer gerepareerd en ook aan de voorzijde een strip aan de binnenzijde van de bumper geplakt. Bij de lichtschakelaar heb ik het loze plastic kapje verwijderd en deze vervangen door 2 schakelaars. Met een beetje handigheid past dit precies. Eén schakelaar is nu loos; de ander gebruik ik voor de PDC aan de voorzijde. Zo ziet het er ook in het interieur netjes uit. Laten we hopen dat verdere bumperschade nu achterwege blijft.

        #17852109
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          mooi bedacht en doet niet aan het interieur af :thumbup

          #17852110
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            van de week het interieurfilter maar eens vernieuwd, was volgens mij nog nooit vervangen, de ventilator blaast nu wel een paar keer zo hard, ook heb ik het de rubberen slang tussen kleppendeksel en carter vervangen door een blauwe siliconenslang, de oude slang was helemaal plat en past mooi bij de andere blauwe siliconenslangen

            verder het rubber slurfje welke voor de afwatering zorgt van de sloop gehaald en er weer op gezet, die op de sloop zaten allemaal verstopt dus wel even een punt om dit af en toe te controleren, anders loopt je kachelhuis vol

            zaterdag ben ik van plan de rubberen afdichting te vervangen die tussen motor en het gedeelte waar de oliekoeler leidingen aan gemonteerd zitten, hopelijk lekt hij dan niet meer bij het filter

            #17852111
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              zaterdag het rubber ringetje onder het gedeelte waar de slangen van de oliekoeler aan zitten vervangen en de olielekkage is voorbij :D oude afdichtring was helemaal hard geworden
              nu heb ik af en toe nog een benzinegeur in de auto, vooral als hij een tijdje staat en je weg rijdt
              ik kan verder geen lekje vinden maar kreeg een tip om het actief koolfilter te controleren en het klepje die hier aan vast zit
              eerst het filter maar eens opsporen

              #17852112
              ruben de bruijn
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 March 2011

                Van het weekend druk aan het poetsen geweest en een wintersetje opgehaald voor de Zilveren.

                #17852113
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Auto weer keer laten lopen Sevenum was de laatste keer :angel

                  #17852114
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    bij de apk bleek het achterste rubber van de draagarm ingescheurd te zijn maar kon nog net, nu toch maar vervangen, ook gelijk fusee kogel vervangen en brak de arm van de stabilisatorstang ook nog af dus die ook gelijk maar vervangen

                    #17852115
                    anoniem
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      zaterdag de koplampen maar eens vervangen, stelmotoren deden niets meer en zat niet zo veel licht meer in. ik had laatst een zo goed als nieuw setje geschoord alleen zaten daar geen mistlampen en stelmotoren in maar had nog een setje waar de stelmotoren en mistlampen nog goed van waren, het binnenwerk is gelijk alleen moet je de plaats waar de mistlampen komen met een Dremel en een tandartsboortje een rondje er uit slijpen. de bevestigingspunten voor de stelmotoren of handmatige instelling is gelijk, ook het glas aan de voorkant is gelijk staat alleen een ander Hella nr. op, de achterkant van de oude unit kun je gewoon blijven gebruiken.
                      wel moet je de mistlampen even afstellen voordat je het glas er weer in zet, in mijn geval stonden de mistlampen hoger dan het dimlicht, lensen nog gereinigd, glas er voor en heb nog nooit zoveel licht gehad :thumbup

                      verschil is goed te zien

                      #17852116
                      Maurice89
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 October 2009

                        Heb je die kappen zelf ook gepoets? Ik noem het even chrome ik heb dat ooit 1x gepoets en dat spul kwam er gewoon vanaf

                        #17852117
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          de kappen heb is alleen even met een stofdoekje afgenomen, maar dat was meer voor het stof van het slijpen, de foto waar de beide lampen op staan is van toen ik ze net had opengehaald, middelste chromen bolletje zit er nog in.
                          Als de lampen ouder worden de collectoren aangetast, is dacht ik opgedampt zilverlaagje, door de hitte worden ze mat, hier valt volgens mij niets aan te doen, ook vooral geen schoonmaakmiddelen gebruiken en ook poetslappen kunnen al vlug krasjes maken.
                          ook vettigheid op het lampje slaat op de koudere collector neer.
                          Cope in Emmen heeft dezelfde nog voor 95 euro p/st, bij ophalen krijg je ook nog korting
                          http://www.copeparts.nl/nl/shop/calibra/sub,2/pid,2439″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                          http://www.copeparts.nl/nl/shop/calibra/sub,2/pid,2440″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #17852118
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            alle lampjes op het instrumentenpaneel weer werkend gemaakt, wel gemakkelijk in deze donkere dagen voor kerst,
                            nooit geweten dat alle symbolen verlicht waren

                            #17852119
                            anoniem
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              console met meterjes van de a-stijl gehaald en weer een afdekkap gemonteerd zonder gaten op de a-stijl, twee van de metertjes zijn naar het midden gegaan, zat zo veel licht in dat je eigenlijk een hele grote dode hoek had

                              ook een originele Blaupunkt CD300 kunnen vinden, zoek alleen nog de inbouwslede, maar als ik niet te veel gas geef blijft hij wel zitten

                              #17852120
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                deze week de wielen laten uitlijnen en balanceren, had aardig wat toespoor, spoorstang ging wat moeilijker los dan verwacht ook gelijk de voor en achterwielen omgezet, zat 1 mm. verschil tussen
                                trilling bij 90 km/uur is er nu weer uit
                                verder nieuwe klipjes op de mat gezet

                                #17852121
                                anoniem
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  hier nieuwjaarsdag een Remus type 671 uitlaat onder mijn Calibra Turbo gehangen, is ook 6 cm in doorsnede en past er zo onder
                                  pijp is van rvs en demper van verzinkt ijzer

                                  #17852122
                                  Cat v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 February 2008

                                    He duurt

                                    En klinkt het een beetje heb namelijk ook nog zo een liggen

                                    #17852123
                                    anoniem
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      om heel eerlijk te zijn heb ik door het koude weer er bijna nog niet mee gereden, ik merk eigenlijk zo binnen de auto weinig verschil maar heb nog niet buiten de auto geluisterd

                                      heb een open luchtfilter en isolatie onder de motorkap is er ook onderweg, had ook al wat meer geluid dan normaal

                                      had vandaag nog even een sterkere uitlaatklem willen monteren maar is er niet van gekomen

                                      heeft een V6 ook een 6 cm. uitlaat?

                                      #17852124
                                      Cat v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 February 2008

                                        He duurt

                                        Ik heb ff die demper opgezocht ligt al jaren op zolder maar deze is 5 cm. De sticker is niet heel goed meer te lezen kan daar ook geen v6 meer op ontcijferen rest wel 2.0 2.0 16v 4×4.
                                        denk zo te zien onder de auto dat deze ook 6 cm is.

                                        Gr Cat

                                        #17852125
                                        anoniem
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          bij die van mij is de bovenste sticker ook al helemaal zwart gebrand maar als het goed is zit er ook een nummer ingeslagen

                                          voor de Calibra Turbo Remus nr 671, dit nummer zag ik eens staan in een advertentie op e-bay, die uitlaat stond ook niet onder Calibra turbo maar onder c20let, uitlaat was toen waarschijnlijk al weg want verkoper reageerde niet maar had nummer wel onthouden, later stond deze in een advertentie op e-bay als zijnde Calibra einddemper met dit nummer er bij, verder ook niet dat het voor een Turbo was, in Duitsland moeten ze er een goedkeuringspapier bij hebben waarschijnlijk dat hij daarom al een keer in prijs gezakt was

                                          http://www.ebay.de/itm/Remus-Opel-Calibra-Sportauspuff-Endtopf-ESD-Auspuff-TYP-671-81-334-93014-/271786082993″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          aangezien bij mijn Calibra de ophangbeugel verwijderd was heb ik nog 1 kunnen schoren bij Cope parts in Emmen

                                          wat ook scheelt is de katalisator er tussen weg halen, ik kan aan het afblazen van de turbo wel horen dat hij veel minder tegendruk op bouwt

                                          #17852126
                                          Cat v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 February 2008

                                            Heb nog ff gekeken maar kan bij die van mij geen nummer vinden, wat wel opvalt is dat behalve de aansluit pijp de rest helemaal van rvs is

                                            #17852127
                                            anoniem
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              nadeel van rvs demper op een gewone ijzeren uitlaat zetten dat het minst edele metaal door de ander word opgevreten, zoals in de advertentie is te zien kocht ik de einddemper met nog een stuk van de oude buis er in vastgeroest, dit met de Dremel heel voorzichtig met een slijpsteentje ingeslepen en toen verwijderd
                                              als je veel korte stukjes rijd heb je ook nog een keer last van vocht in de uitlaat wat de reactie doet versnellen

                                              #17852128
                                              Cat v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 February 2008

                                                Daar heb je helemaal gelijk in maar goed het oog wil ook wat :thumb

                                                #17852129
                                                Maurice89
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 October 2009

                                                  De cali mocht even na buiten voor foto te maken van de auto’s.

                                                  #17852130
                                                  Maurice89
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 October 2009

                                                    En hij mocht weer na buiten haha.

                                                    #17852131
                                                    Corsaliefhebber
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 February 2012

                                                      Das een mooi kwartet zo :D :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,001 tot 1,025 (van in totaal 1,028)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.