Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is quaife echt plug en play zonder aanpassingen maar daar krijg je ook bijna alle onderdelen nieuw bij en deze zijn dan al anders als bij een originele bak vandaar dat de prijs ook een stuk hoger ligt.
Maar pin me er niet op vast heb er zelf nog nooit een gebouwd.
en inderdaad datgene wat ik aan moest passen stelde weinig, dat zou je nog met een vijl of een freesje in je boormachine kunnen doen
Ik heb dit gewoon zelf gedaan, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik al verschillende keren een bak helemaal uit elkaar gehaald heb dus ik wist wel een beetje hoe zo’n bak in en uit elkaar moet.
Maar er zijn op de site van Elite ook handleidingen en tekeningen te vinden van hoe de bak in elkaar moet zitten.Het viel me wel een beetje tegen dat er nergens vermeld was dat er aanpassingen aan het bakhuis nodig waren en dat de tandwielen niet helemaal zuiver recht tegenover elkaar staan wat naar mijn inziens ten koste gaat van de sterkte van de bak.
en om de vergelijking met aangepastebak.nl te maken hier 2 fotos, boven de mijne en onder die van aangepaste bak. Duidelijk 2 andere bakken.
En de laatste foto is eigenlijk alles wat je krijgt, de rest moet opgebouwd worden met originele delen, daarom is de prijs ook voordeliger dan een complete dogbox/klauwbakbedankt voor je reactie,
ik heb de set ondertussen aangeschaft en de bak is klaar om te testen.Nee het is zeker niet dezelfde set maar ik vermoed dat aangepastebak.nl deze set wel heeft gebruikt om zijn eigen versie hiervan na te maken want ze lijken wel op elkaar.
Heb wel 2 fotos voor vergelijk die kan ik wel eens posten
Ik denk dat hij Verpart bedoelt.
Veldhuizen racing partsHeb wel eens gehoord dat zij ook hun eigen inlaat hebben met een gasrol in plaats van gasklep ofzoiets maar variabel heb ik nog nooit gezien van hun
http://www.veldhuizen.info/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoiets zocht ik al!
Volgens mij is het bij ‘hoofdstuk’ 10, onderdeel 5 wat ik over heb.
(90147339 732269 PIN,STRAIGHT,6 X 13,GEARSHIFT ROD,FIFTH GEAR)Ik zal vanmiddag een foto maken, maar zou het daardoor kunnen komen dat ik meerdere schakelstangen tegelijk kan verzetten ?
En ik kan uit die tekening niet heel goed opmaken waar het onderdeeltje moet zitten maar misschien als ik straks de bak erbij heb dat het wel duidelijker word
ik ben nog met een leuk astra projectje bezig, voor nachtcross/urencross dus gelukkig geen standaardreglement, blijkt toch veel leuker te zijn als je alles kan bouwen zoals je het zelf wilt
11 december 2015 om 08:14 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304231Ik denk niet dat het zin heeft om veel geld te steken in het na laten maken van de assen.
neem aan dat ze bij de R&D afdeling van Quaife ook al goed hebben nagedacht over hoe ze de assen zo sterk mogelijk kunnen maken zonder dat ze teveel doorbuigen.Ik weet dat er een bedrijfje is dat voor de cross massieve assen maakt met sterkere tandwielen maar dit is ook maar tot 200+ pk ofzo dus daar heb je ook niet veel aan.
Ben zelf ook al een paar jaar aan het zoeken om een ‘goedkope’ sterke bak te maken voor de cross maar dat blijkt toch lastig. Wil je een sterke bak kom je toch vaak op een dogbox/klauwbak uit en die zijn vrij prijzig.
Ik denk dat het gewoon lastig is door de bouw en de lagering van de bak om het sterk en betrouwbaar te maken voor een leuke prijs.
Na lang zoeken heb ik het probleem gevonden.
Er zat een breuk in de kabel van de temp. sensor van het koelwater waardoor deze niet werkte.
Nieuwe kabel getrokken en hij startte weer en loopt nu goed.Kan zelf het feit dat hij bleef draaien met de pomp uit nog niet verklaren maar hij loopt nu goed dus ga me daar niet meer druk over maken
Bedankt voor je reactie,
ga ik morgen een nieuwe temp sensor proberen. Heb zelf ook t idee dat de stappenmotor er misschien iets mee te maken kan hebben, zal deze morgen ook eens testenBedankt voor je reactie,
heb het gister nog eens geprobeerd en nu werkt alles goed dus zal wel iets anders niet goed gezeten hebben ofzo.
Het werkt in ieder geval allemaal nu, alleen nu nog hopen dat alles heel blijftIk zou ook nog graag de handboeken willen hebben.
Kan iemand ze opnieuw posten ergens ?Heb hem nog niet open gehaald maar zal ik dan toch maar eens doen en iemand met wat ervaring erbij halen.
Maar heb de vorige eigenaar en iemand anders gevraagd die er wel wat verstand van heeft en beide zeggen ze dat het normaal is, na een tijdje is het tikken ook bijna weg.Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen maar dan is het door gebrek aan motorkennis, maar mij is gezegd dat ze de klepstoters vast hebben gelast zodat de kleppen niet meer kunnen gaan zweven bij hoge toeren kan dit kloppen en is dan ook het tikken bij koude motor te verklaren ?
Ja hij doet het alleen als het koud is, maar ik heb de oorzaak gevonden!
De vorige eigenaar heeft de kop veranderd en er mechanische stoters van gemaakt waardoor ze veel meer lawaai maken.Wil er nu niet veel meer aan doen nu ik weet dat het toch allemaal goed is aangezien de lagers,bouten en distributie al allemaal pas gedaan zijn
Nee denk zeker niet dat hij snel kapot zal gaan, als je er redelijk normaal mee doet zeker niet.
En een rechte 1 en 2 zullen zeker goed zijn omdat dit toch de versnellingen zijn waar hij het normaal zwaar mee heeft qua vermogen wat er op de tandwielen komt in deze versnellingen.
Voor de rest kan ik je weinig tips gegeven alleen wat eigen ervaringen
Ik rij er mee in de cross en daar worden ze wel flink op de proef gesteld maar de keren dat ik er een kapot reed waren het meestal verschillende oorzaken.
– dikke as midden in het diff gebroken
– tanden afgebroken van de 2e versnelling (denk niet dat dit de zwakste versnelling is maar bij ons in de cross de meest gebruikte/misbruikte)
– price as gebroken.Dus ik denk dat een f20 bak niet echt een bepaald zwak punt heeft en denk dat hij ook best wel wat vermogen aan kan op de weg.
Zolang hij niet echt mishandeld word zoals in de cross kan hij best veel vermogen aan.En als je nog een 3.42 overbrenging zoekt kan ik je ook wel helpen
Wat een verschillen in bakken allemaal, ik had niet verwacht dat er overal zoveel verschil in zou zitten.
Maar voor mij is een F18 op dit moment nog geen optie, wil het eerst proberen met de spullen die ik heb.maar het diff van een f20 is dus eigenlijk het sterkste van de originele opel diffs ?
En als ik zie dat sw16v er een LET achter heeft hangen denk ik dat het allemaal wel heel moet blijven. Al is asfalt natuurlijk veel minder slijtage gevoelig dan een crossbaan.
Want ik rij ook al een tijdje opel op de weg en daar heb ik ook nog nooit een bak kapot gekregen.Jaa er komt wel een diff in uit een straatauto die nog niet veel geleden heeft, en dan probeer ik het gewoon met goede olie, kan nooit kwaad lijkt me.
Vinci, ik ga het denk ik eerst proberen met een as uit een F16 omdat ik daar nog genoeg spul van heb liggen en een F18 heb ik niet. Maar mocht deze dan kapot gaan kan ik altijd nog een F18 zoeken. Maarja in theorie is een F20 toch sterker dus zou een holle as geen probleem moeten zijn.
Ik heb ook eens gezocht naar tekeningen van beide assen maar zie er weinig/geen verschil in.De enige defecten die ik tot nu toe zelf ondervonden heb zijn een aantal keer een kapotte 2e versnelling (tanden afgebroken van tandwielen) en 1 keer een diff.
Maar omdat ik nu andere tandwielen gebruik dan de originele F16 zullen deze waarschijnlijk niet meer kapot gaan.
Maar zoals de ervaring mij geleerd heeft, als je het een sterker maakt zal het ergens anders kapot gaan. Maar als ik jullie ervaringen hoor lijkt het met niet dat de price-as snel kapot zal gaan.
Dan zal het eerder het diff zijn lijkt me.Jaa in de cross zal zo’n diff natuurlijk flink ervan langs krijgen, maar wat Freek zegt, als ik dan eens ga kijken voor een goede bakolie zal dit de smering alleen maar ten goede komen en de levensduur van het diff ook ofniet ?
Heb er nu meestal van die goedkope olie ingegooid omdat ik met een standaard bak reed en deze ging er na een paar wedstrijden toch uit.
Nee fsrs heeft ze ook niet, dan zal ik waarschijnlijk toch de dealer moeten bellen, misschien kunnen ze het opsturen.
Ik haal die liever niet op de sloop omdat ik graag nieuwe bouten gebruik, deze hebben te veel te lijden.Heb mijn reserve casco helaas in stukken geslepen voor onderdelen een paar weken geleden, helaas.
Je mag mijn hele auto wel overnemen, hij staat er nu niet meer zo erg bij als op de foto
Dat was een flinke klap, was er ook bij en ging echt hard.
De auto zag er ook behoorlijk toegetakeld uit toen ik later ging kijken, erg jammer.Die van mij is ook van dit naar — > Dit gegaan, helaas gedaan met de kadett.
En heb ook besloten dat dit de laatste kadett was, volgende keer wordt het geen kadett meer.
Maar het is dus vooral een verhaal voor brandstofbesparing en milieu overweging, geen echte vermogenswinst.
En nee dankje flessen waterstof aan boord vind ik dat weer iets te link worden dan maar beetje vals spelen om vermogenswinst te behalenJaa ik was gewoon benieuwd of iemand er ervaring mee had, en jaa dat het erg gevaarlijke stof is weet ik wel maar ik dacht omdat het ter plekke gemaakt word en verbruikt word en niet echt opgeslagen word lijkt het me minder gevaarlijk.
Het stuk van Vinci is inderdaad ook wel duidelijk dat het niet werkt, en water methanol injectie lijkt me ook niet echt werken voor een atmosferische motor aangezien het eigenlijk alleen de lucht afkoelt om het even simpel te zeggen en omdat ik al op E85 heeft dat beetje extra methanol ook niet heel veel zin toch?
21 juni 2013 om 11:59 In reactie op: Remprobleempje naar vervangingen te weining tegen druk ? #18154113Dat snap ik, maar hij komt ook niet meer goed terug.
Hij voelt wat sponzig als ik hem intrap dus niet zoals het hoort te zijn -
AuteurBerichten