Achteruit blokkering

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Achteruit blokkering

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276149
    DaveAutocross
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Hallo allemaal,

      Ik ben met een versnellingsbak projectje bezig maar heb een probleempje.
      Ik heb de bak grotendeels weer in elkaar zitten maar nu kan ik een versnelling inschakelen en ik kan ook het tandwiel van de achteruit bewegen terwijl hij in een versnelling staat.

      Ik heb bij deze bak alleen de paspennen van de schakelvorken eruit gehad dus niet die blokkeerbussen en die asjes, die heb ik laten zitten om dit probleem te voorkomen maar er is toch ergens iets niet goed gegaan volgens mij.

      Nu heb ik wel een klein paspennetje gevonden maar ik weet niet of dit uit de bak komt of dat dit een blokkeer pennetje is ofzo, heb geen foto nu maar is +/- 2,5cm lang en 8mm rond ofzo. Kan dit voor mijn probleem zorgen ?

      Wie kan mij helpen ?

      #18316153
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Ik ken die bakken vrij goed, heb meerdere volledig uit mekaar gehad en weer succesvol in mekaar gezet, lagers vervangen, tandwielen vervangen enz. enz. Alleen zonder foto kan ik vrij weinig.

        Misschien kun je hier wat mee?
        http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/22/338/2288/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18316154
        DaveAutocross
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2010

          Zoiets zocht ik al!

          Volgens mij is het bij ‘hoofdstuk’ 10, onderdeel 5 wat ik over heb.
          (90147339 732269 PIN,STRAIGHT,6 X 13,GEARSHIFT ROD,FIFTH GEAR)

          Ik zal vanmiddag een foto maken, maar zou het daardoor kunnen komen dat ik meerdere schakelstangen tegelijk kan verzetten ?

          En ik kan uit die tekening niet heel goed opmaken waar het onderdeeltje moet zitten maar misschien als ik straks de bak erbij heb dat het wel duidelijker word

          #18316155
          DaveAutocross
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 August 2010

            Dit is het pennetje

            Zo staat die in de versnelling en in de achteruit tegelijk

            #18316156
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ja, die hoort in je selector als ik me niet vergis. Je 5 en achteruit hangen qua synchronisering ook aan elkaar, dat merk je bijv. als je hen soms niet in de achteruit krijgt, dan lukt het wel nadat je hem heel even in de 5 hebt gezet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.