F20 2 Speed versnellingsbak

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint F20 2 Speed versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274291
    DaveAutocross
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Hallo,

      Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in het aanpassen/’verbeteren’ van F20 bakken.
      Ik doe namelijk aan autocross en probeer voor een leuk budget mee te kunnen komen en probeer zelf zoveel mogelijk te bedenken en te proberen qua verbeteringen.

      De enige ervaring wat ik nu heb met de bakken is het omzetten van de eindverhoudingen, dit is een betaalbare verbetering zo is me gebleken.

      Maar nu wil ik eens wat anders en zonder €3000+ uit te moeten geven aan een quaife bak.

      En nu kwam ik op internet dit tegen:
      http://www.eliteracingtransmissions.com/products/vauxhallopel-f16f20-2-speed-gear-kit/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      En nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met deze set of met deze fabrikant als het gaat om bijvoorbeeld kwaliteit van de producten ?

      En mocht ik overgaan op een klauwgeschakelde bak (dogbox) is het dan een must om ook een versterkte schakel ’turret’ te gaan gebruiken icm een andere pook ?

      Ik hoor graag van jullie
      Alvast bedankt

      #18302365
      Boskje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2011

        Beetje late reactie, dit is de zelfde set als aangepastebak.nl aanbied heb ik begrepen uit betrouwbare bron.

        Hoe goed die is weet ik niet.

        #18302366
        DaveAutocross
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2010

          bedankt voor je reactie,
          ik heb de set ondertussen aangeschaft en de bak is klaar om te testen.

          Nee het is zeker niet dezelfde set maar ik vermoed dat aangepastebak.nl deze set wel heeft gebruikt om zijn eigen versie hiervan na te maken want ze lijken wel op elkaar.

          Heb wel 2 fotos voor vergelijk die kan ik wel eens posten

          #18302367
          bd.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 July 2009

            @DaveAutocross wrote:

            bedankt voor je reactie,
            ik heb de set ondertussen aangeschaft en de bak is klaar om te testen.

            Nee het is zeker niet dezelfde set maar ik vermoed dat aangepastebak.nl deze set wel heeft gebruikt om zijn eigen versie hiervan na te maken want ze lijken wel op elkaar.

            Heb wel 2 fotos voor vergelijk die kan ik wel eens posten

            door wie heb je de bak in elkaar laten zetten? of is dit prima zelf te doen?

            #18302368
            DaveAutocross
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 August 2010

              Ik heb dit gewoon zelf gedaan, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik al verschillende keren een bak helemaal uit elkaar gehaald heb dus ik wist wel een beetje hoe zo’n bak in en uit elkaar moet.
              Maar er zijn op de site van Elite ook handleidingen en tekeningen te vinden van hoe de bak in elkaar moet zitten.

              Het viel me wel een beetje tegen dat er nergens vermeld was dat er aanpassingen aan het bakhuis nodig waren en dat de tandwielen niet helemaal zuiver recht tegenover elkaar staan wat naar mijn inziens ten koste gaat van de sterkte van de bak.

              en om de vergelijking met aangepastebak.nl te maken hier 2 fotos, boven de mijne en onder die van aangepaste bak. Duidelijk 2 andere bakken.
              En de laatste foto is eigenlijk alles wat je krijgt, de rest moet opgebouwd worden met originele delen, daarom is de prijs ook voordeliger dan een complete dogbox/klauwbak

              #18302369
              Boskje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 June 2011

                Zit ind. een groot verschil in. Ik heb in de bak van mijn crossauto ( Renault un1 )ook een plug and play klauwzet. Dat plug and play hield ook in huis uit vrezen en schakelvorken verplaatsen op de schakelstangen. Stond ook nergens vermeld.
                Jou set ziet er netjes uit, en rechte vertanding :wub

                #18302370
                bd.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 July 2009

                  ik hoop toch stiekem wel dat het uitfrezen van de bakbehuizing me bespaard blijft met de quaife f20 dog set!

                  #18302371
                  Boskje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 June 2011

                    ik moest ruimte maken voor de tandwielen, maar was niet heel spannend. Geen pasvlakken of zo.

                    #18302372
                    DaveAutocross
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2010

                      Volgens mij is quaife echt plug en play zonder aanpassingen maar daar krijg je ook bijna alle onderdelen nieuw bij en deze zijn dan al anders als bij een originele bak vandaar dat de prijs ook een stuk hoger ligt.

                      Maar pin me er niet op vast heb er zelf nog nooit een gebouwd.

                      en inderdaad datgene wat ik aan moest passen stelde weinig, dat zou je nog met een vijl of een freesje in je boormachine kunnen doen

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.