Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag aan de Atra G een schroefsetje eronder geplaatst, kofferbak is redelijk gevuld met audio en dat merk je toch wel in weggedrag
setje is een AK street van FK. deze was in de aanbieding dus keuze was snel gemaakt ;)
(deze komt ook inclusief de koppelstangen, het enige wat je dan nog nodig hebt is een veerpoot lager, heb een nieuwe lager besteld scheelt klooien met veerklemmen.)
heb geen idee hoe laag ie ligt maar heb bij de stelring aan de voor zijde nog een kleine5cm3.5cm steldraad speling en aan de achterkant 2cm, banden liggen nu al aardig strak in de wielkasten en verwacht nog wel dat de veren nog een beetje verder inzakken… ondanks dat kan ik nog zonder al te veel moeite de drempels over knallen zonder de bumpers aan gort te rijden. (voorbumper zit een lib op, achterbumper heeft ook een opzet stukje)foto komt nog…[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/53341339_2064006983714216_5426535030664986624_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=67f091ae6eaefa259633078d38cd60f8&oe=5CED7711[/img]
-verkeerde topic-
het heeft het niet helemaal verholpen, maar het is wel een stuk minder geworden.
het is niet heel moeilijk, hier op het forum is wel ergens een handleiding te vinden. anders even @cliffvxr een berichtje sturen.
ja, dat kan. zeker als er een zure geur in de auto hangt…
de versterker wordt in en uitgeschakeld door de remote aansluiting, welke weer op de radio zit (aftermarked radio’s hebben deze aansluiting, de originele weet ik niet zeker)
de originele? misschien via de dealer maar dan betaal je de hoofdprijs.
de aftermarked variant?:
Heb je al gemeten wat de voltage is?
oc flash, das toch de firmware upgrade tool voor de opcom clonen? vermoedelijk heb ik daarmee de v1.59 opcom mee gesloopt. (de 1.64 heb ik zo gekocht)
Torque pro is toch niet gratis? (ik heb de USB versie)
Maar jke mag ze wel naar mij toe sturen.
schakelaar verwijderen…
je kunt het er helemaal uit slopen of de unit vervangen door eentje zonder hoogtestelling.
gewoon een opcom:
https://www.q24u.nl/en/opel-obd2-auto-diagnose-scanner-v-1-64-usb.html
en evt deze verloopstekker: (check voor zekerheid even onder de handrem, daar zit de uitleesstekker)
https://www.q24u.nl/en/obd2-opel-10-pin-naar-16-pin-adapter.htmlonbedoeld de Traction Control getest, werkt nog top! aleen de CruiseControl was het er niet zo mee eens…
In Apeldoorn heb je ook nog Ap van beek. Is ook een erkende dealer en help je zo aan onderdelen, Ik ga voor originele onderdelen nooit meer naar Bakkelende/broekhuis.
als het bijgevoegde plaatje bekijk betreft dit een lens koplamp. hier kan gerust xenon in worden gezet.
H4 ga je er niet in krijgen gewoon de H7 lampen pakken.
grootlicht en dimlicht zijn in deze unit 2 losse lampen.
Xenon in grootlicht zou ik persoonlijk niet doen, xenon vind dat niet zo fijn (opwarmtijd) wel kan je er een ledlamp in plaatsen.beide motorens hebben idd zo zijn minpuntjes. Ik zelf heb de 2.2 en ben er wel over te spreken. ‘t is geen race monster meer een tour ding. grootste nadeel is de olie verbruik. (bij mij alleen op de snelweg :S) let daarvoor vooral op de uitlaat.
Gewoon een goede proefrit ermee maken.
tijdens het typen van dit bericht viel me op dat de 1.8 advertentie niet meer bestaatUpdate:
Carterventilatie MOD is toegepast! de komende tijd ga ik het verbruik in de gaten houden.ja, die kun je gewoon los zagen van de andere 2. wel even opletten dat je de bekabeling niet raakt ;)
ik vind de 2.2. qua verbruik wel mee vallen. heb de oude c14nz en c14se gereden, die deden iets van 1 op 14/15. de c20xe zat zo’n beetje op 1 op 12/13.
met de z22se zit ik momenteel op 1 op 12 (8/100) met de airco (ClimateControl) gewoon aan…
en wat betreft de ketting, volgens mij heb je dat met alle ketting motoren, ligt er vooral aan hoe de motor is gebruikt…
maar is wel een bekende kwaaltje, ff de onderhoudsboekje bekijken, bij goede onderhoud wordt dat over het algemeen genoteerd.gordelspanner vervangen, dat is ‘t ding waar je je gordel in klikt.
Stelt niet zo heel veel voor. wel is het aan te raden de accu los te koppelen.
zijn er genoeg op de sloop te vinden, of websites als onderdelenlijn, marktplaats, ebay.hmmm, 3 aansluitingen
Ik heb dit schema gebruikt (en de cc unit kwam uit een Astra G…)
(let op, de 12v lijn is een geschakelde plus.)als je twijfelt of je de juiste koppelingsschakelaar hebt kan je ‘m ook even direct aan 12v hangen. Wel op een dus danige manier dat je hem ook nog snel kan los trekken…
(ik had overigens geen koppelingsschakelaar aangesloten, alleen rem.)nope. bij een Astra g komt ie van de abs af. heb je zelf de bedrading getrokken of was deze al deels voorbereid?
Ik weet overigens niet bij een astra g hoe en wat je de snelheidssignaal kan aftakken/ontvangen. bij voorbereide kabelbomen zou dit al voorzien moeten zijn…voor zever ik weet:
op de koppelingsschakelaar moet moet bij gekoppelde stand de schakelaar 12volt uitgeven, deze moet dus de stroom onderbreken bij ontkoppelen.
Bij de remschakelaar moet dit nou net andersom doen. (12v doorgeven tijdens remmen.
trouwens, zonder snelheidssignaal doet de CC helemaal niks. (Tijd terug CC in een corsa B C20xe gebouwd…)ff een kickje in dit topic.
Na een tijdje te hebben doorgereden met continue brandende abs/tc lampjes hebben we de ABS pomp vervangen door een revisie ding.
Nu werkt het weer zoals het hoort. is even wennen hoe gruwelijk hard ie nu remt :P (enige puntje is dat ik wel foutcodes kan uitlezen maar niet de actuele waardes en testen)
Carterventilatie MOD wordt momenteel nog ingepland.niks om je zorgen over te maken, mijn vorige Corsa werd zelf warmer (100C+)
-
AuteurBerichten