Alles ingebouwd Cruise Control werkt niet…

Forumindex Forums Modellen Astra Alles ingebouwd Cruise Control werkt niet…

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344717
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      voor zever ik weet:
      op de koppelingsschakelaar moet moet bij gekoppelde stand de schakelaar 12volt uitgeven, deze moet dus de stroom onderbreken bij ontkoppelen.
      Bij de remschakelaar moet dit nou net andersom doen. (12v doorgeven tijdens remmen.
      trouwens, zonder snelheidssignaal doet de CC helemaal niks. (Tijd terug CC in een corsa B C20xe gebouwd…)

      #18344721
      daanhaarlem
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2014

        Hoi, computerbug

        Ja weer een stukje puzzel gelegd :happy02:

        Heb het pas laat op de dag besteld, vandaar dat het een dag later word, hoop dat het morgen binnen is maarja kan zomaar maandag zijn :(

        #18344722
        daanhaarlem
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2014

          Hoi corsa14slow,

          Zonder snelheiddsignaal doet de cc helemaal niks zeg je, waar komt dat signaal vandaan? van je hendel toch?

          #18344723
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            nope. bij een Astra g komt ie van de abs af. heb je zelf de bedrading getrokken of was deze al deels voorbereid?
            Ik weet overigens niet bij een astra g hoe en wat je de snelheidssignaal kan aftakken/ontvangen. bij voorbereide kabelbomen zou dit al voorzien moeten zijn…

            #18344724
            daanhaarlem
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2014

              alle bedrading was al voorbereid, was allemaal plug en play, hoogstwaarschijnlijk heb ik de verkeerde koppelingsschakelaar besteld…

              #18344725
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                als je twijfelt of je de juiste koppelingsschakelaar hebt kan je ‘m ook even direct aan 12v hangen. Wel op een dus danige manier dat je hem ook nog snel kan los trekken…
                (ik had overigens geen koppelingsschakelaar aangesloten, alleen rem.)

                #18344726
                daanhaarlem
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2014

                  zoals de op de foto’s zie je dat dit niet overeen komt, zou de cc zonder de koppelingsschakelaar ook moeten werken?

                  #18344727
                  daanhaarlem
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2014
                    #18344728
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      hmmm, 3 aansluitingen :scratch:

                      Ik heb dit schema gebruikt (en de cc unit kwam uit een Astra G…)
                      .
                      (let op, de 12v lijn is een geschakelde plus.)

                      #18344729
                      Malina
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 November 2016

                        Bij mijn Corsa B bleek het de stekker van de cruise control module te zijn, de stekker welke in de cruise controle module is geklikt.
                        Ik heb alle pinnen doormeten met de multimeter dat gaf goede resultaten echter toen ik aan de stekker begon te bewegen liet de multimeter verschillen zien.
                        Toen de stekker vervangen en geen problemen meer gehad.

                        #18344942
                        daanhaarlem
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2014

                          beetje late update maar kwam er vandaag pas aan toe om het pakketje op te halen…

                          de bestelde schakelaar blijkt niet te passen, dus ik had waarschijnlijk toch al de juiste schakelaar.

                          Ik ga is naar dat schema kijken met me vader, elektricien van beroep.

                          Mocht dat niet lukken ga ik mijn auto vd week naar een garage van een vriend van mij brengen zodat hij de hele boel kan nakijken, heb zelf de hoop een beetje opgegeven, maar wie A zegt moet B zeggen.

                          #18344965
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Even voor mijn info, jij hebt toch een opcom?
                            Je kunt to exact zien met de opcom welke signalen wel werken en welke niet.

                            #18351294
                            daanhaarlem
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2014

                              Daar ben ik weer, heb het even laten rusten omdat ik het erg druk had, ben er nu weer verder mee gegaan.

                              Ik ben er achter gekomen dat ik de compleet verkeerde koppelingschakelaar erin had zitten… zit nu dus de goede in.

                              Op de sloop een andere CC module gehaald, wederom hetzelfde resultaat, het werkt nog steeds niet.

                              Mijn opcom heb ik inmiddels vernield omdat ik per ongeluk een firmware update heb uitgevoerd…

                               

                              Als er iemand is die dit eerder heeft ingebouwd en met mij zou willen kijken of je iets kan vinden wat ik fout heb gedaan zou ik daar ontzettend blij mee zijn!

                              :help: :toppie:

                              #18372951
                              daanhaarlem
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 January 2014

                                De auto is inmiddels al een tijdje op de sloop maar zat er nog is over na te denken, zou het niet gewoon heel simpel zijn en dat ik nog een zekering ergens had moeten plaatsen? Als dat het zou zijn ben  ik echt lekker handig bezig geweest :wacko:

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.