Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De temperatuur is niet te gek, maar ik denk dat de stoom betekend dat je koppakking waarschijnlijk kapot is.
origineel gepost door CorsaKris
Een band hoort niet leeg te lopen langs een velgrand daar hoort een andere verklaring/reden voor te zijn dat zijn banden leeglopen.
Ik heb het ook gehad, langzaam leeglopen via de velgrand.
Velgen die gestraald waren en toen netjes in de verf gezet, ook het velgbed dus.
Band er af, velg op de balanceermachine en met een staalborstel het contactvlak van de band op het velgbed weer verf vrij gemaakt.
Band weer terug er op, en nooit meer dat probleem gehad.
origineel gepost door City
Zaterdag hebben we onze nieuwe aanwinst opgehaald.
Het is een 78er 12S coupe luxus met naar de staat gezien 42000 org kilometers.
De plannen zijn als volgt de schade herstellen en de roestplekjes die eraan zitten weghalen en compleet overspuitenZo, jij bent niet bang om wat schade te herstellen.
Wat is er met deze auto gebeurt? Ik neem aan dat de bodem ondanks de schade nog goed / recht is?
origineel gepost door wouls
(Wesbo motor of zo iets???(extra motor die de koelvloeistof opwarmt denk ik en die op diesel draait)).
Ik heb echter de indruk dat die niet altijd werkt (motortje wordt niet warm en er komt geen rook uit de uitlaat van dat motortje.
In de garage zeggen ze mij dat die pas aanslaat onder de 8°C en wanneer de koelvloeistof kouder is dan 85°C.
Ze houden mij wat aan het lijntje met technische uitleg en zeggen dat alles werkt.Is er een simpele manier om de werking te testen?
vriendelijke groeten,
wouls
zo iets heet een Webasto, en ze zullen wel gelijk hebben, die werken alleen als het koud is, en zo koud is het de laatste tijd niet.
mijn mening:
Opel heeft geen goed 4×4 systeem, er kan niet genoeg vermogen via die visco koppeling overgebracht worden.
En misschien denken ze dat het niet het meest geschikte marketing instrument is om hun auto’s aan de man/vrouw te brengen?
Origineel gepost door astra h
zorg ook altijd dat je tijdig je ontsteking vernieuwd…
nieuw kontaktpuntje, rotortje, weerstandje en evt nieuwe verdelerkap erop doet wonderen soms.
kost nog geen 20€ alles samen en is op 123 gedaan.
begin daar maar is eerst mee.Als je de contactpuntjes vervangt, ALTIJD ook de condensator vervangen. Kost geen ruk, maar dan weet je dat dat ook goed is.
Voor zover het gaat om een standaard afstelling:
Altijd zorgen dat de normale dingen goed zijn:
-klepspeling
-contactpuntjes en condensator
-onstekingstijdstip controleren.Hoe lang geleden is het dat je getankt hebt? in de wintertijd is er iets andere benzine aan de pomp, dan in de zomer….
In mijn evaring zou een C-Kadett altijd moeten starten met vol choke, eventueel met een keertje volgas geven voor het starten.
(de acceleratie pomp spuit dan wat brandstof in het spruitstuk)
Starten, aanslaan, en lopen met de choke (wat) terug gedrukt.Wat bij mij wel eens “problemen” gaf, is dat de carburateur na diverse weken stil staan gedeeltelijk leeg was.
Origineel gepost door Big Sexy
ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.zou dit nut hebben?
in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz
iemand een idee?
Het zal of niets uitmaken in vermogen, of je diesel zal iets minder snel zwarte roet uitblazen.
Origineel gepost door Fearless
Een stijgerpijp + een plaatje + een stel moertjes + een lasapparaat+ een slijpsteen = ?
hint…….: Hier komen ooit de gordels aan vast en hij komt ergens tussen…
Moet nog afwerken, de andere kant is nog niet klaar ;) Weet ook nog niet of ie wel past, mischien moet ie langer worden…
Zou je dat wel doen? gordels aan een veerpootbrug?
Als je het doet, neem ik aan dat je de veerpootbrug niet met 8.8 bouten aan de carroserie bevestigd?
(of ga je de veerpootbrug er in lassen?)Als er toch een rolkooi in komt, waarom dan de gordelpunten niet aan de rolkooi doen?
“Just drop the knife buddy, that’s all you gotta do….”
http://www.dumpert.nl/mediabase/18416/09c4da9b/index.html
In amerika kun je de politie beter echt serieus nemen, hoewel het voor amerikaanse gebruiken allemaal best vriendelijk gaat
Hoe je uit een blok aluminium een V8 motorblok freest :wtf
Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Mauz
Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmzNee past niet…
Originally posted by Mauz
programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )
De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?
stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…
tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.
maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes
Ik denk net als Corsaboy dat werken met een normale ECU wel moeilijker kan zijn dan je denkt.
Of misschien is herprogrammeren van de eprom makkelijker dan ik denk.Maar de standaard computer zal toch geen voorziening hebben om de turbodruk mee te meten?
Van wat ik op het internet zie, gaan de meesten toch voor een zelf programeerbaar inspuitsysteem, zoals megasquirt of vmes.Maar, top idee :thumbup
Als je een C14NZ opblaast, kost een vervangend blok je de kop niet ;)Geweldig plan, hoop dat het je lukt, we wachten wel op de :kewlpics
Origineel gepost door Laue
Origineel gepost door mugenpower
Hoe kan je eigenlijk een originele GTE herkennen als je hem gaat bekijken behalve aan het kenteken en chassisnummer (in combinatie met kenteken)??
in de kofferbak staat een “A” of “12”geslagen.
kun je van de buitenkant natuurlijk niet zien;)Ik heb zelf nog nooit een echte GTE gezien, maar plaatje met het kleurnummer op de voorste bovenbalk, daar zou het toch ook op ingeslagen moeten zijn? :hmmz
Dat zie natuurlijk alleen als de motorkap open is, en als het omkatten “goed” gedaan is, kunnen ze dat plaatje ook over gezet hebben.
Als ik het me goed niet vergis hebben diverse carrosserie delen ook een productie maand en jaartal ingestampt. Die kunnen zouden ook een aanwijzing kunnen geven of het bouwjaar klopt :)
PS: houdt er rekening mee dat velen hun brandstofverbruik verkeerd inschatten daar bij velen de km-teller ernstig afwijkt door kleinere wielen/banden.
Mijn laatste C coupe 1200 n deed bijna 1:14 met woonwerkverkeer, maar daar zit ook een stuk max 80 km/u bij.
Ik reed trouwens op grotere banden, 175/70R14, volgens mij geeft dat ongeveer hetzelfde resultaat als de 4.11 achteras vervangen door een 3.89
Naar mijn mening kan het verbruik van een 1200 sterk beinvloed worden door de choke.
Bij mij gaat de choke er af zodra dat kon, dus optrekken, choke terugdrukken, afremmen bij het kruispunt en dan weer een beetje choke geven. -
AuteurBerichten